    From: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    Date: Sat, 21 Aug 2010 21:45:20 +0200

    > Ja mam najlepszy pomysł ;)
    > Ja Ci dam moją Corollę, a Ty mi dasz tego Civica ;)

    Haha... :D

    > Jakoś się tam rozliczymy.

    :D

    > Bo szukam co prawda jakiejś rajdówki 2.0, ale Civica 1.6 VTi w dobrym
    > stanie to bym nawet rozważył. O ile to oryginalny model z VTi, a nie swap.

    Oryginał. Zapłaciłem za to auto jak za zboże...

    > Corolla by robiła to do czego najlepiej się nadaje, czyli jeździła 11km
    > dziennie do pracy, a Civic też to do czego najlepiej się nadaje, czyli
    > jeździł w rajdach.

    Spokojnie, naprawdę wiem jak zająć się taką Hondą... ;-) Choć powiem
    szczerze, do odcinki to jeszcze nie doszedłem, ale do 8k RPM jak
    najbardziej. Najczęściej jednak przyspieszanie u mnie to 3000-4000 RPM.

    > Będzie się nagrzewał dłużej. Warto jeszcze zadbać o termostat - jak będzie
    > zimno to sprawdź czy chłodnica nie robi się ciepła nim silnik uzyska swoją
    > temperaturę. Jeśli chłodnica się podgrzewa wcześniej to trzeba wymienić
    > termostat.

    A to jest dobre spostrzeżenie. Ciekaw jestem, gdzie w tym aucie jest czujnik
    temperatury (termostat).

    > Jak chcesz szybciej nagrzać silnik, to włącz później ogrzewanie.

    Latem nie używa się ogrzewania, a klimatyzacji/zimnego nawiewu bez ciepłego
    powietrza.

    > Jeżeli chodzi o ten silnik, to warto go co jakiś czas pociągnąć do
    > redline, po inaczej wysiadają AFAIK uszczelniacze zaworowe i silnik
    > zaczyna palić olej i dymić.

    Ciekawe jest to co piszesz. Czyli co, generalnie warto od czasu do czasu
    pościgać się z kimś na światłach co by zbliżyć się do mocy maksymalnej?

    > Dzieje się to jeżeli silnik wożony jest cały czas na dolnym wałku (poniżej
    > 5500rpm), a bardzo rzadkie przekraczanie tych obrotów powoduje że nagar z
    > trzonków zaworowych wpychany jest w uszczelniacze.

    Właściwie to wielu ludzi odradzało mi kupno tej Hondy z uwagi na specyficzną
    eksploatację. Teraz powoli rozumiem, co mieli Ci ludzie na myśli. Szukałem
    też E46 323Ci, ale nie udało się znalźć niczego sensownego do pewnej kwoty.
    Hondę znalazłem na niemieckich blachach i od razu kupiłem.
    Wcześniej miałem 140bhp Colta 1.8 GTi.

    > Natomiast co do specjalnego dbania o silnik z powodu niskich przebiegów,
    > to nie ma żadnych takich zabiegów.

    W Colcie pod wlewem oleju zbierało się takie swego rodzaju 'masełko'.
    Dlatego też pytam, bo szczerze powiedziawszy dopiero co (od 6 miesięcy)
    zaczynam przygodę z Hondą.

    > Bardziej byś zużył silnik gdybyś miał do tej pracy 20km (bo zauważ że
    > przejeżdżałbyś pierwsze 5.5 w dokłądnie ten sam sposób co teraz, a
    > dodatkowo jeszcze miałbyś 14.5km przez które Twój samochód już omijają).

    Jasne, rozumiem.

    --
    Got VTi?