-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
Date: Sat, 21 Aug 2010 21:45:20 +0200
Organization: ATMAN
Lines: 68
Message-ID: <i4pacu$22e$1@node2.news.atman.pl>
References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl>
<4c7025f4$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089079027114.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1282419934 2126 89.79.27.114 (21 Aug 2010 19:45:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 21 Aug 2010 19:45:34 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4c7025f4$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18005
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18005
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305476
[ ukryj nagłówki ]> Ja mam najlepszy pomysł ;)
> Ja Ci dam moją Corollę, a Ty mi dasz tego Civica ;)
Haha... :D
> Jakoś się tam rozliczymy.
:D
> Bo szukam co prawda jakiejś rajdówki 2.0, ale Civica 1.6 VTi w dobrym
> stanie to bym nawet rozważył. O ile to oryginalny model z VTi, a nie swap.
Oryginał. Zapłaciłem za to auto jak za zboże...
> Corolla by robiła to do czego najlepiej się nadaje, czyli jeździła 11km
> dziennie do pracy, a Civic też to do czego najlepiej się nadaje, czyli
> jeździł w rajdach.
Spokojnie, naprawdę wiem jak zająć się taką Hondą... ;-) Choć powiem
szczerze, do odcinki to jeszcze nie doszedłem, ale do 8k RPM jak
najbardziej. Najczęściej jednak przyspieszanie u mnie to 3000-4000 RPM.
> Będzie się nagrzewał dłużej. Warto jeszcze zadbać o termostat - jak będzie
> zimno to sprawdź czy chłodnica nie robi się ciepła nim silnik uzyska swoją
> temperaturę. Jeśli chłodnica się podgrzewa wcześniej to trzeba wymienić
> termostat.
A to jest dobre spostrzeżenie. Ciekaw jestem, gdzie w tym aucie jest czujnik
temperatury (termostat).
> Jak chcesz szybciej nagrzać silnik, to włącz później ogrzewanie.
Latem nie używa się ogrzewania, a klimatyzacji/zimnego nawiewu bez ciepłego
powietrza.
> Jeżeli chodzi o ten silnik, to warto go co jakiś czas pociągnąć do
> redline, po inaczej wysiadają AFAIK uszczelniacze zaworowe i silnik
> zaczyna palić olej i dymić.
Ciekawe jest to co piszesz. Czyli co, generalnie warto od czasu do czasu
pościgać się z kimś na światłach co by zbliżyć się do mocy maksymalnej?
> Dzieje się to jeżeli silnik wożony jest cały czas na dolnym wałku (poniżej
> 5500rpm), a bardzo rzadkie przekraczanie tych obrotów powoduje że nagar z
> trzonków zaworowych wpychany jest w uszczelniacze.
Właściwie to wielu ludzi odradzało mi kupno tej Hondy z uwagi na specyficzną
eksploatację. Teraz powoli rozumiem, co mieli Ci ludzie na myśli. Szukałem
też E46 323Ci, ale nie udało się znalźć niczego sensownego do pewnej kwoty.
Hondę znalazłem na niemieckich blachach i od razu kupiłem.
Wcześniej miałem 140bhp Colta 1.8 GTi.
> Natomiast co do specjalnego dbania o silnik z powodu niskich przebiegów,
> to nie ma żadnych takich zabiegów.
W Colcie pod wlewem oleju zbierało się takie swego rodzaju 'masełko'.
Dlatego też pytam, bo szczerze powiedziawszy dopiero co (od 6 miesięcy)
zaczynam przygodę z Hondą.
> Bardziej byś zużył silnik gdybyś miał do tej pracy 20km (bo zauważ że
> przejeżdżałbyś pierwsze 5.5 w dokłądnie ten sam sposób co teraz, a
> dodatkowo jeszcze miałbyś 14.5km przez które Twój samochód już omijają).
Jasne, rozumiem.
--
Got VTi?
Następne wpisy z tego wątku
- 21.08.10 22:26 to
- 21.08.10 23:03 Tomasz Pyra
- 22.08.10 02:18 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:20 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:21 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:22 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:25 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:26 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:30 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:33 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:33 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:37 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:39 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:40 Robert Rędziak
- 22.08.10 02:44 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?