-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.am
s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<0...@g...com>
<5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<5e58f0d4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Fri, 28 Feb 2020 13:20:02 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5e58f0d4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 50
Message-ID: <5e590574$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
X-Trace: 1582892404 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17362 79.191.107.118:65421
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672786
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-02-28 o 11:52, cef pisze:
> W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
>
>> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
>> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
>> jest oparte (cały montaż).
>
>> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć.
>
> Wyposażenie takiej hali to jest praca setek firm współpracujących,
> różnych biur konstrukcyjnych, doświadczeń nad współgraniem
> poszczególnych elementów czy zastosowanych materiałów, gdzie
> doświadczenia zbierano latami.
> I to kosztuje najwięcej i na to nie wyłoży pieniędzy byle kto.
> Zwłaszcza w tak słabo się zapowiadającej finansowo branży samochodów
> elektrycznych.
> Oczywiście poskładać nie problem. Jest taka fabryka elektrycznie
> zorientowana dla Daimlera (czyli nie jest to firma bez doświadczenia) w
> pobliżu Drezna gdzie prace nad fizycznym uruchomieniem produkcji trwały
> kilkanaście lat. I nie chodzi o sam produkt (robią tam baterie) tylko
> właśnie o zgranie linii i automatów - samego procesu przekładania
> elementów z jednego miejsca na inne w odpowiednim czasie czyli coś co
> wydaje Ci się żadną filozofią.
No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
miesiące - w tej fabryce jest także odlewnia oraz montaż silników. Jak
pisałem - pół roku wcześniej podjęto prace projektowe, zatem łącznie
trwało to ok. 2,5 roku do uruchomienia znacznie bardziej skomplikowanej
produkcji niż auta elektryczne.
Wbrew pozorom - przynajmniej na montażu - nie widziałem żadnych
automatów - to za duże elementy dla automatów. Jest tam trochę robotów,
królują manipulatory i narzędzia pneumatyczne.
Sam montaż nie wymaga jakiegoś specjalistycznego oprzyrządowania -
mocuje się do fundamentów roboty, a do górnej konstrukcji/filarów -
manipulatory. Taśma porusza się cały czas - wyjątkiem jest stanowisko
montażu szyb, gdzie karoseria przystaje.
Fabryka Tesli też powstała w 2 lata.
I można zatrudnić - i pewnie tak będzie - doświadczone biura projektowe,
żeby nie wynajdywać już wynalezionego. Dla VW system transportowy
opracował Siemens. Jest np. w Polsce firma Transsystem, która projektuje
linie transportowe dla motoryzacji - jest chyba znana bardziej za
granicą niż u nas (bo ile fabryk motoryzacyjnych powstaje w Polsce?).
I jeszcze jedno - coraz więcej przedsiębiorstw wynajmuje powierzchnie w
centrach logistycznych - to tylko lekkie konstrukcje hal, a wyposażenie
praktycznie żadne. I w takich warunkach się produkuje wiele przedmiotów,
urządzeń. A przypominam - w przypadku samochodu mówimy raczej wyłącznie
o montażu, a nie typowej produkcji z obróbką (np. skrawaniem). Wyjątkiem
jest tłocznia, która wymaga odpowiednich fundamentów. Nawet lakiernia to
boks pod namiotem z 2 robotami lub wanną do malowania zanurzeniowego.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.20 13:32 Przemek Jedrzejczak
- 28.02.20 14:19 T.
- 28.02.20 16:16 cef
- 28.02.20 16:19 cef
- 28.02.20 17:04 Przemek Jedrzejczak
- 28.02.20 19:59 Budzik
- 29.02.20 07:02 Iguan_007
- 29.02.20 09:00 Przemek Jedrzejczak
- 29.02.20 09:08 Iguan_007
- 29.02.20 10:55 J.F.
- 29.02.20 14:00 Przemek Jedrzejczak
- 29.02.20 21:45 Iguan_007
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-21 zmarła Izyda Goldman