eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrólik i jego przyjacieleRe: Królik i jego przyjaciele
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.roellig-ltd.de!open-news-network.org!border2.nntp.am
    s1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <0...@g...com>
    <5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e58f0d4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 28 Feb 2020 13:20:02 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5e58f0d4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 50
    Message-ID: <5e590574$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.107.118
    X-Trace: 1582892404 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17362 79.191.107.118:65421
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672786
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-02-28 o 11:52, cef pisze:
    > W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
    >
    >> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
    >> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
    >> jest oparte (cały montaż).
    >
    >> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć.
    >
    > Wyposażenie takiej hali to jest praca setek firm współpracujących,
    > różnych biur konstrukcyjnych, doświadczeń nad współgraniem
    > poszczególnych elementów czy zastosowanych materiałów, gdzie
    > doświadczenia zbierano latami.
    > I to kosztuje najwięcej i na to nie wyłoży pieniędzy byle kto.
    > Zwłaszcza w tak słabo się zapowiadającej finansowo branży samochodów
    > elektrycznych.
    > Oczywiście poskładać nie problem. Jest taka fabryka elektrycznie
    > zorientowana dla Daimlera (czyli nie jest to firma bez doświadczenia)  w
    > pobliżu Drezna gdzie prace nad fizycznym uruchomieniem produkcji trwały
    > kilkanaście lat. I nie chodzi o sam produkt (robią tam baterie) tylko
    > właśnie o zgranie linii i automatów - samego procesu przekładania
    > elementów z jednego miejsca na inne w odpowiednim czasie czyli coś co
    > wydaje Ci się żadną filozofią.

    No to Volkswagen był lepszy - poradzili sobie z budową fabryki w 23
    miesiące - w tej fabryce jest także odlewnia oraz montaż silników. Jak
    pisałem - pół roku wcześniej podjęto prace projektowe, zatem łącznie
    trwało to ok. 2,5 roku do uruchomienia znacznie bardziej skomplikowanej
    produkcji niż auta elektryczne.
    Wbrew pozorom - przynajmniej na montażu - nie widziałem żadnych
    automatów - to za duże elementy dla automatów. Jest tam trochę robotów,
    królują manipulatory i narzędzia pneumatyczne.
    Sam montaż nie wymaga jakiegoś specjalistycznego oprzyrządowania -
    mocuje się do fundamentów roboty, a do górnej konstrukcji/filarów -
    manipulatory. Taśma porusza się cały czas - wyjątkiem jest stanowisko
    montażu szyb, gdzie karoseria przystaje.
    Fabryka Tesli też powstała w 2 lata.
    I można zatrudnić - i pewnie tak będzie - doświadczone biura projektowe,
    żeby nie wynajdywać już wynalezionego. Dla VW system transportowy
    opracował Siemens. Jest np. w Polsce firma Transsystem, która projektuje
    linie transportowe dla motoryzacji - jest chyba znana bardziej za
    granicą niż u nas (bo ile fabryk motoryzacyjnych powstaje w Polsce?).
    I jeszcze jedno - coraz więcej przedsiębiorstw wynajmuje powierzchnie w
    centrach logistycznych - to tylko lekkie konstrukcje hal, a wyposażenie
    praktycznie żadne. I w takich warunkach się produkuje wiele przedmiotów,
    urządzeń. A przypominam - w przypadku samochodu mówimy raczej wyłącznie
    o montażu, a nie typowej produkcji z obróbką (np. skrawaniem). Wyjątkiem
    jest tłocznia, która wymaga odpowiednich fundamentów. Nawet lakiernia to
    boks pod namiotem z 2 robotami lub wanną do malowania zanurzeniowego.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: