-
Data: 2020-02-26 17:43:31
Temat: Re: Królik i jego przyjaciele
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-02-26 o 17:35, T. pisze:
> W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
>> Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:5e5688bb$0$511$6...@n...neostrada.
pl...
>>>> A co Ty chciales zrobic za 30 mln ?
>>>> To starczy na jedna mala hale, tylko po co,
>>>> albo na nagrody w konkursach, albo na pensje zarzadu ... na pewno
>>>> nie na przygotowanie produkcji auta.
>>>> Nawet pola pod fabryke nie kupisz - zakladajac, ze chcemy miec
>>>> miejsce np na 1000 samochodow.
>>>
>>>> Wiec ktos tam dostal pensyjke ...
>>>
>>> Według mnie budowa małego auta elektrycznego jest znacznie prostsza
>>> niż spalinowego. Wszystkie elementy są dostępne do kupienia - nie
>>> potrzeba praktycznie żadnej fabryki poza montownią.
>>
>> Tylko pytanie czy wtedy zarobisz.
>> Albo, czy to bedzie male auto elektryczne, czy raczej duzy autobus, bo
>> do malego to sie te wszystkie kupne rzeczy nie zmieszcza :-)
>>
>> Poza tym to samo moglbys chyba napisac o aucie spalinowym ... a
>> zobacz, ilu producentow nam zostalo na swiecie.
>>
>>> Tylko z karoserią większy kłopot, bo trzeba ją przetestować pod kątem
>>> bezpieczeństwa (i homologować całość), a potem samodzielnie
>>> produkować. Ale mamy XXI wiek, większość problemów można rozwiązać za
>>> pomocą komputerów, bez budowy kosztownych i czasochłonnych
>>> prototypów. Powinno się mieć zespół 20-50 inżynierów, jakiegoś
>>> menedżera od projektów, a w tym czasie budować
>>
>> Jesli nie 200-500 ...
>>
>>> fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
>>> międzyczasie projektowali auto.
>>
>> Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke,
>> jak jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
>> nieprzyjemnie.
>>
>> J.
>>
>
> Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
> problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
> jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
> którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między nitkami
> są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej poziomu podłogi
> albo wysoko nad nią.
> Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
> podwieszone.
> W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa znaczeniu
> (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W głównej hali
> jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do montażu (m.in.
> szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu (nie ma za dużo -
> są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie. Jest sporo drobnych
> narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym akumulatorowych) - do
> przykręcania śrub.
> Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
> https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabryk
i-volkswagena-bialezycach/
>
>
> A tu film:
> https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volkswa
gena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/
>
>
> To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć. A części
> dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu wtedy nie
> potrzeba. Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier
> z menedżerem do spółki.
> T.
I jeszcze jedno - co półtorej minuty zjeżdża gotowe auto. Licząc 2
zmiany i powiedzmy w sumie 1 godz. na przerwy śniadaniowe mamy 15 godzin
pracy i 600 aut na dobę. Jeśli w roku jest 250 dni roboczych mamy więc
150 tys. aut rocznie. A to jest w przypadku aut dostawczych, których
produkcja jest bardziej skomplikowana niż w przypadku jednego modelu
samochodu osobowego, w dodatku elektrycznego, który jest znacznie mniej
skomplikowany (ma mniej podzespołów).
T.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.20 17:59 Budzik
- 26.02.20 17:59 Budzik
- 26.02.20 18:00 J.F.
- 26.02.20 18:36 J.F.
- 26.02.20 18:53 kk
- 26.02.20 21:59 Budzik
- 26.02.20 22:01 T.
- 26.02.20 22:03 T.
- 26.02.20 22:04 T.
- 26.02.20 22:10 T.
- 27.02.20 06:59 Budzik
- 27.02.20 09:29 T.
- 27.02.20 11:59 Budzik
- 27.02.20 12:07 Kris
- 27.02.20 12:22 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo