  • Data: 2013-04-15 08:46:14
    Temat: Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Posiadam silniczek:
    1. Pięć przewodów, czyli unipolarny,
    2. Zero jakichkolwiek informacji na nim mogących go zidentyfikować,
    3. 8 cewek, wydaje mi się że są z dosyć cieniutkiego druciku,
    4. Między 4 przewodami jest ok. 146,3 Ohm - wszystkie kombinacje, tak
    jakby wszystkie cewki były ze sobą połączone. Między nimi a piątym
    przewodem jest ok. 73,2 Ohma.
    5.Reaguje na baterię 1,5V, czyli przeskakuje o krok.
    6. Ma około 200 kroków na obrót - wynik może być obarczony błędem,
    ponieważ do badania była wykorzystywana bateryjka.

    Teraz mam dwa pytania:
    1. Na jakim napięciu powinien pracować, jak to sprawdzić?
    2. Czy da radę podłączyć go do PC za pomocą FT232RL i ULN2003? Mam
    gotową przejściówkę na FT232RL i zastanawiam się czy ULN2003 można do
    niej bezpośrednio podpiąć, do których pinów? Jak to najprościej zrobić?

    Janek