-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Date: Mon, 30 Mar 2015 21:37:57 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 35
Message-ID: <mfc8mm$6m2$1@usenet.news.interia.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
<d...@4...com>
<128qw7qvk7r4t.a0j2m0wtzsjz$.dlg@40tude.net>
<f...@4...com>
<a...@n...neostrada.pl>
<55191b21$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
<mfb6p3$jd5$1@node2.news.atman.pl>
<55192a26$0$15680$65785112@news.neostrada.pl>
<mfbb4q$tgr$1@node1.news.atman.pl>
<55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
<mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1427744278 6850 83.15.205.22 (30 Mar 2015 19:37:58
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 19:37:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558779
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-03-30 o 14:36, Ergie pisze:
> (...)
> Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle
> zapomnimy co to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy odpowiednik
> Volta: silnik spalinowy pracujący jako generator i silniki elektryczne
> służące do napędu. Takie połączenie pozwala na zasięg taki jak we
> współczesnych samochodach spalinowych, a jednocześnie ma sporo zalet:
> - brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu różnicowego
> itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność
> - większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach
> -> niższe spalanie
> - odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
> - silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo
> przyspieszenie i osiągi -> niższy koszt produkcji
> A wada jest tylko jedna: koszt akumulatorów i silników elektrycznych.
> Tyle że silniki elektryczne są tanie, więc ich koszt będzie niższy niż
> suma zaoszczędzona na skrzyni i mniejszym silniku. A akumulatorów może
> być mniej niż w takiej Tesli bo skoro głównym paliwem pozostanie
> benzyna(lub olej) to akumulator ma tylko gromadzić nadwyżki by generator
> nie musiał się ciągle włączać i wyłączać i by mieć zapas na rozpędzanie
> i wyprzedzanie.
>
Wymyśliłeś lokomotywę spalinową ;)
Coś mi się kołacze po głowie, że o pomyśle z silnikiem spalinowym lub
parowym, napędzającym przez akumulatorowy bufor silniki elektryczne w
piastach kół, pisał już "wieki temu" Witold Rychter.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.15 21:43 Adam
- 30.03.15 21:52 Marek
- 30.03.15 21:57 Marek
- 30.03.15 22:14 Marvin
- 30.03.15 22:33 Axel
- 30.03.15 23:55 nadir
- 31.03.15 00:26 nadir
- 31.03.15 00:27 Adam
- 31.03.15 00:29 m
- 31.03.15 01:00 Pszemol
- 31.03.15 02:00 A.L.
- 31.03.15 09:59 masti
- 31.03.15 10:52 Marek
- 31.03.15 11:08 twistedme
- 31.03.15 11:16 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość