eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 21:37:57 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <mfc8mm$6m2$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...com>
    <128qw7qvk7r4t.a0j2m0wtzsjz$.dlg@40tude.net>
    <f...@4...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55191b21$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfb6p3$jd5$1@node2.news.atman.pl>
    <55192a26$0$15680$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbb4q$tgr$1@node1.news.atman.pl>
    <55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1427744278 6850 83.15.205.22 (30 Mar 2015 19:37:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 19:37:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558779
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-30 o 14:36, Ergie pisze:
    > (...)
    > Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle
    > zapomnimy co to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy odpowiednik
    > Volta: silnik spalinowy pracujący jako generator i silniki elektryczne
    > służące do napędu. Takie połączenie pozwala na zasięg taki jak we
    > współczesnych samochodach spalinowych, a jednocześnie ma sporo zalet:
    > - brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu różnicowego
    > itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność
    > - większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach
    > -> niższe spalanie
    > - odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    > - silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo
    > przyspieszenie i osiągi -> niższy koszt produkcji
    > A wada jest tylko jedna: koszt akumulatorów i silników elektrycznych.
    > Tyle że silniki elektryczne są tanie, więc ich koszt będzie niższy niż
    > suma zaoszczędzona na skrzyni i mniejszym silniku. A akumulatorów może
    > być mniej niż w takiej Tesli bo skoro głównym paliwem pozostanie
    > benzyna(lub olej) to akumulator ma tylko gromadzić nadwyżki by generator
    > nie musiał się ciągle włączać i wyłączać i by mieć zapas na rozpędzanie
    > i wyprzedzanie.
    >

    Wymyśliłeś lokomotywę spalinową ;)

    Coś mi się kołacze po głowie, że o pomyśle z silnikiem spalinowym lub
    parowym, napędzającym przez akumulatorowy bufor silniki elektryczne w
    piastach kół, pisał już "wieki temu" Witold Rychter.



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: