  • 71. Data: 2005-01-03 15:23:39
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 1 styczeń 2005 roku,
    kiedy to Grzegorz Janoszka posłał(a) w świat wiadomość
    .edu.pl>

    > Czują, czują. Ja akurat znam sporo sytuacji, gdzie to mieszkańcy danego
    > bloku świadomie decydują o tym, kto im dostarczy sieć - firma czy ASK.
    > W większości przypadków wybierają firmę - z powodu ceny, faktury i
    > lepszego łącza.

    Zamiast się licytować w stylu: widziałem dobrą ASK, słyszałem o niezłej
    sieci osiedlowej, podsumować rok?

    Kto ma sukcesy, ten się chwali. Kto nie ma osiągnięć zasłania się tajemnicą
    handlową itp.
    Niedługo poznamy wyniki TP, chello, Astera, Netii, Dialogu i innych.
    Która z mniejszych sieci może się pochwalić znaczącym wzrostem liczby
    abonentów? Niech każda pliszka swój ogonek chwali, ale z konkretami.
    W innym przypadku ta licytacja: nie masz pojęcia, komercyjne sieci są
    dobre, ASKi są lepsze itd., nie ma sensu.

    > Gwoździem do trumny ASK może być tegoroczne odliczenie wydatków na sieć
    > - AFAIK nie można odliczyć składki na stowarzyszenie, a fakturę od firmy
    > można. Oczywiście sporo ASK działa już pod płaszczykiem firm wszelakich
    > (nawet myjni samochodowych), ale wtedy już zadziała zdrowa konkurencja.

    Tyle niepomyślnych dla ASKów wróżb dookoła. Zobaczymy za rok, co z tego
    wyniknie. ;-)

    Czy z podupadających ASKów klienci będą chcieli przechodzić do kolejnych
    małych, tym razem "firmowych" sieci, czy też zdecydują się na radykalną
    zmianę i spróbują w kolejnej promocji "za złotówkę" oferty któregoś z
    dużych graczy (telekom, wielka kablówka)? Zobaczymy.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 72. Data: 2005-01-04 13:44:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz - Vahanara" <v...@o...gapp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zmianę i spróbują w kolejnej promocji "za złotówkę" oferty któregoś z
    > dużych graczy (telekom, wielka kablówka)? Zobaczymy.

    niestety ale małe sieci amatorskie są często lepiej prowadzone niż małe firmy
    nastawione tylko na szybki zysk przy małych inwestycjach i kosztach własnych.

  • 73. Data: 2005-01-04 20:36:38
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 4 styczeń 2005 roku,
    kiedy to Marek Dyjor posłał(a) w świat wiadomość

    > niestety ale małe sieci amatorskie są często lepiej prowadzone niż małe firmy
    > nastawione tylko na szybki zysk przy małych inwestycjach i kosztach własnych.

    IMHO jedni drugich warci.

    Akurat przeglądałem pl.comp.networking

    NNTP-Posting-Host wskazuje na wygląda na
    http://www.mtm-info.pl/

    Ot, profesjonalizm. Made by osiedlówka.

  • 74. Data: 2005-01-04 20:46:19
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com>

    Janusz - Vahanara w <m8worawwc67m$.dlg@vahanara.pl> zeznal:

    > IMHO jedni drugich warci.
    >
    > Akurat przeglądałem pl.comp.networking
    >
    > NNTP-Posting-Host wskazuje na wygląda na
    > http://www.mtm-info.pl/

    hahaha - mtm - to stalowa wola :) cos o tym provajderze slyszalem :)

    --
    Kolega zwraca się do kolegi informatyka z prośba:
    - Pożycz mi 1000 zł.

  • 75. Data: 2005-01-05 09:57:24
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005 21:36:38 +0100 I had a dream that Janusz - Vahanara
    <v...@o...gapp.pl> wrote:
    > IMHO jedni drugich warci.
    > Akurat przeglądałem pl.comp.networking
    > NNTP-Posting-Host wskazuje na wygląda na
    > http://www.mtm-info.pl/
    > Ot, profesjonalizm. Made by osiedlówka.

    Ja widzę, że tu wielu ludzi cierpi na pewien rodzaj choroby, która nie
    pozwala im rozróżnić sieci osiedlowej typu "siostrzeniec pana Ziutka i
    jeden dsl od tepsy" od sieci osiedlowej z 2000 klientów, dziesiątkami
    Mbps łącz, BGP, światłowodami itp itp.

  • 76. Data: 2005-01-05 11:35:48
    Od: Slawek 'IDEall' Fydryk <s...@g...invalid>

    Janusz - Vahanara napisał:

    > IMHO jedni drugich warci.

    > Akurat przeglądałem pl.comp.networking
    > NNTP-Posting-Host wskazuje na wygląda na
    > http://www.mtm-info.pl/

    To jakas zabawa w to, kto jaka siec/strone wskaze?
    Ma to cos udowodnic?

    --
    jkr

  • 77. Data: 2005-01-05 11:39:04
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 5 Jan 2005, Grzegorz Janoszka wrote:

> [...]
    > pozwala im rozróżnić sieci osiedlowej typu "siostrzeniec pana Ziutka i
    > jeden dsl od tepsy" od sieci osiedlowej z 2000 klientów, dziesiątkami

    BTW, przypadkiem Neo-walec nie przyjedzie i nie wyrówna również takich
    sieci w najbliższych latach?
    Znaczy się, jak duże muszą być te sieci, aby przeżyły? Czy faktycznie
    usługi dodane typu VoD i VoIP przesądzą sprawę?
    Bo takie 2000 abonentów to nie tak znów dużo... w samym Lublinie jest
    kilka większych osiedlówek.

    --
    Paweł Małachowski

  • 78. Data: 2005-01-05 11:48:46
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:

> [...]
    > pozwala im rozróżnić sieci osiedlowej typu "siostrzeniec pana Ziutka i
    > jeden dsl od tepsy" od sieci osiedlowej z 2000 klientów, dziesiątkami

    Chyba dość oczywiste jest, że sieci tego drugiego rodzaju jest jakby mniej,
    być może niektórzy nie są w stanie sobie takiej sieci wyobrazić.

    --
    [ ŁT ]

  • 79. Data: 2005-01-05 12:13:54
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Paweł Małachowski <p...@t...niewazne> wrote:

    > Znaczy się, jak duże muszą być te sieci, aby przeżyły? Czy faktycznie
    > usługi dodane typu VoD i VoIP przesądzą sprawę?

    Zapewne tak. Taki jest trend przynajmniej w Europie zachodniej.

    --
    [ ŁT ]

  • 80. Data: 2005-01-05 13:05:36
    Od: BossMAN <a...@K...man.pulawy.pl>

    Lukasz Trabinski wrote:

    > Zapewne tak. Taki jest trend przynajmniej w Europie zachodniej.

    Proponuję zapoznać się z technologią FTTx oraz rozwijającym się POS.

    BossMAN