  • Data: 2004-12-23 22:14:25
    Temat: Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu
    Od: Łukasz Morawski <l...@S...bezczelny.net> szukaj wiadomości tego autora

    8 Mbps, chyba, że będziesz bardzo mocno naciskał futrzaków ;-)

    Bariera jest po to, by się nie dołączały osiedlówki z LMDS po 1,5-3
    Mbps... Mi osobiście nie leży to, by osiedlówka która ma 1,5 Mbps
    wyciągała z dużych sieci w zasadzie nic nie dając w zamian. Nie
    wyobrażam sobie 20 osiedlówek i statyczny routing do nich. Tak, wiem,
    prywatne AS... otworzymy przy okazji "niedzielną szkółkę" dla adminów z
    ASK. Oczywiście nie tyczy się to firm hostingowych, im zależy na jak
    najmniejszej ilości hopów po drodze i jak najszybszym wyświetlaniu stron
    u końcowego klienta. Netart, Expro mają w tym taki interes, że klient
    osiedlówki zakładając firmę, myśląc o zaistnieniu w Internecie, mając
    jakiś bagaż doświadczeń, wybierze tą firmę hostingową, gdzie wszystko
    "ładnie" działa.

    > a czy to jakis specjalny powod do chwaly ze ma sie do Futuro lacze ?
    > do tego radiolinie pewnie z 2 letnim cyrografem ;)

    Każdy orze jak może. Oferta Pro-Futuro staje się atrakcyjniejsza. Do
    węzła w styczniu (2005) dołączy jeszcze GHNET oraz Net4You. Z Moich
    obliczeń wynika, iż ruch w węźle pod koniec stycznia (2005) będzie
    dochodził do 20 Mbps. Każdy ma w tym co mówi trochę racji, postarajmy
    się jednak wyciągnąć złoty środek. Jeżeli myślę o łączu do Pro-Futuro
    (nie łącze typu LMDS:)) to myślę, że ich oferta jest o KIX atrakcyjniejsza.

    Co do węzła wymiany ruchu w Krakowie, uważam, że dopóki firmy nie
    zaczną robić coś w tym kierunku, to nigdy nic nie będzie. Wszystko to,
    co dotychczas się dzieje, dużo się mówi, nic się nie robi. To coś na
    zasadzie, weźmy się i zróbcie to, najlepiej będzie jeśli dam Wam dostęp
    do żebry i jeszcze sami mi skonfigurujecie łącze. To co się mówi na
    "forum" a co się myśli... !=

    Pozdrawiam serdecznie
    Łukasz Morawski