  • 21. Data: 2019-04-09 19:37:25
    Temat: Re: Krakow bez diesli?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 Apr 2019 12:30:36 +0200, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Tue, 09 Apr 2019 12:10:29 +0200, r...@k...pl

    > Póki co twój mózg działa w oderwaniu od rzeczywistości. Ty swoim mózgiem
    > nawet nie jesteś w stanie dostrzeć różnicy w hałasie powodowanym przez
    > elektryka i spalinowca, a co dopiero jak przychodzi do mniej oczywistych
    > elementów jak stan powietrza którym trzeba oddychać.

    Czyli podsumowując -- gówno wiesz, ale wiele pierdolisz.

    > Ale już chyba wiesz że do oddychania potrzeba tlenu, a ludzie w samochodzie
    > tlen zużywają? Czy nie za bardzo wiesz?

    Przez twój filtr tlen nie wpada? To wyjmij stamtąd skarpetki, a włóż normalny
    filtr.

  • 22. Data: 2019-04-09 19:38:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 Apr 2019 13:45:06 +0200, w <5cac85c3$0$532$65785112@news.neostrada.pl>,
    z <...@...pl> napisał(-a):

    > W dniu 2019-04-09 o 12:27, Myjk pisze:
    >
    > https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-s
    ie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html

    > Przestańcie znowu bić pianę
    >
    > Uśredniając samochody powodują 5% zanieczyszczeń

    Ale Myjkowi nie przetłumaczysz, on jeździ z nosem przyklejonym do rury
    wydechowej poprzednika.

  • 23. Data: 2019-04-09 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy
    > dizlami. Pojawia sie riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.

    Juz przy tej pierwszej strefie, jak ogłaszali wyjątki, to nie ujeli w nim
    dostawców do sklepów... Dziwne. Trzeba bedzie mastera hybryde kupic :)
    Albo amerykanskie ducato z v6 :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 24. Data: 2019-04-09 20:47:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 12:00, p...@g...com pisze:
    > --W moich płucach spadnie znacznie bardziej. Nie da się w kółko jeździć na obiegu
    zamkniętym.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin

    > tabelka dla diesli sugeruje ze Euro 5 (i powyzej) to juz oszustwo lub jak ktos woli
    przelom niemieckiej technologii :-) ... politycy w pijanym widzie wytyczyli cele
    ktorych nie mozna bylo osiagnac i skonczylo sie mega walkiem :-)

    Jest ciekawiej, UE wykryła spisek niemieckich producentów, od 2006 do
    2014 trwał on i polegał na tym że nie konkurowali między sobą na
    ekologiczne parametry w silnikach.

    https://www.money.pl/gospodarka/niemieckie-marki-sam
    ochodowe-oskarzone-o-zmowe-komisja-stawia-zarzuty-63
    68177140197505a.html

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2019-04-09 20:50:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-09 o 12:26, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 9 Apr 2019 12:21:55 +0200, w <q8hro4$lve$1@node1.news.atman.pl>, Poldek

    > Przy arteriach masz ten problem, że duża część zanieczyszczeń to
    > zanieczyszczenia wtórne -- czyli opadły syf podnoszony powtórnie przez jadące
    > samochody.

    Czyli pył z mieszanki spaliny+klocki+opony.

    > Tego nie zmienisz nawet gdyby auta były napędzane perfumami -- bo ten syf na
    > jezdni pochodzi nie tylko z aut.

    Oprócz tego ze spalin, klocków i opon.

  • 26. Data: 2019-04-09 21:36:18
    Od: p...@g...com

    Komisja ma dowody na to, że niemieccy producenci w latach 2006-2014 koordynowali
    swoje działania, by ograniczać zużycie wykorzystywanego w katalizatorach SCR dodatku
    do paliw AdBlue, zmniejszając tym samym ich skuteczność. W latach 2009-2014 koncerny
    BMW, Daimler i VW miały uzgadniać starania, by uniknąć lub przynajmniej opóźnić
    wdrożenie filtrów OPF w samochodach z układem bezpośredniego wtrysku paliwa.

    Dowody to za mało jeśli chodzi o niemieckie koncerny ;-) tylko w USA dostali po
    łapach a w EU nadal wszystko po staremu.

  • 27. Data: 2019-04-09 23:59:24
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-09 18:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy dizlami. Pojawia
    sie riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.

    krasnale i sierotki marysie

  • 28. Data: 2019-04-10 00:28:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podsmiechujki sobie robisz a sprawa jest powazna. Caly transport zaopatrzeniowy
    oparty jest na samochodach dostawczych. To dizle. Poczta Polska przesylki wozi
    dostawczakami z dizlami. Jak sobie wyobrazasz zakup chleba i masla w lokalnym sklepie
    jak go nie bedzie mozna dowiezc dostawczakiem? Zostaja tragarze, riksze towarowe i
    transport konny albo oparty na wolach.

  • 29. Data: 2019-04-10 00:36:01
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-10 00:28, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    jak go nie bedzie mozna dowiezc dostawczakiem? Zostaja tragarze, riksze towarowe i

    No jakoś nie dowierzam, że myślący człowiek może dojść do wniosku, że
    cofniemy się w rozwoju. Nie można tego "melexami" przewozić?

  • 30. Data: 2019-04-10 00:43:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    jak go nie bedzie mozna dowiezc dostawczakiem? Zostaja tragarze, riksze towarowe i

    Zenuś, musisz być z PiSu skoro rozkminiasz to na wszystkie diesle :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>