  • Data: 2019-04-12 11:36:04
    Temat: Re: Krakow bez diesli?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Apr 2019 17:50:47 +0200, Shrek wrote:
    > Nawet lepkich rąk nie trzeba - jak w powiecie jedna stacja z czterech by
    > nie podbijała to za chwilę byłyby trzy.
    >
    > Dlatego proponuję, żeby co 20 "zatrzymańca" kontrolować za państwowe.
    > Wtedy raczej żaden diagnosta się nie podłoży, jak fanatyka od "dizel
    > musi dymić" mu z drogi wyślą na badanie.

    W takiej Francji stacje są zautomatyzowane. Tzn. ludek oczywiście tam
    jest, do obsługi maszyn, ale wszelkie pomiary idą bezpośrednio w komputer
    i (tak mi powiedziano) ludek nie ma opcji żeby np. przymknąć oko na CO2,
    NOx czy słabe hamulce. W komputer idzie też dump z OBD2, więc jakikolwiek
    błąd ECU także wygeneruje negatywny przegląd (na szczęście ja nie mam OBD2
    w samochodzie).

    Inna sprawa, jak komputer diagnostyczny sprawdza wydech - z tego co
    zrozumiałem, to komputer dopuszcza przekroczenia, wymaga tylko by przy
    jakichkolwiek niejałowych obrotach wartości były w widełkach EURO3 (tzn.
    dla mojego samochodu tak jest). Zatem ludek obsługujący gra gazem tak,
    aby znaleźć "optymalny" punkt, w którym komputer zgodzi się przepuścić
    samochód dalej.

    Z tego co czytam na grupie, w PL działa to nieco inaczej i człowiek jest
    dalej w dużej mierze decydujący - sądzę że tu jest problem, a nie w tym
    "kto płaci". No ale i tak jest postęp, bo kiedy wyjeżdżałem z PL to
    podbity przegląd dostawałem za 50 zł w pobliskim garażu, bez pokazania
    samochodu :)

    Mateusz