  • Data: 2011-11-17 12:33:00
    Temat: Re: Kozaczek na drodze...
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.11.2011 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Nie chodziło o literalne użycie słowa "kultura", a lekturę polecam.

    Dlatego właśnie proszę o wyjaśnienie.

    > To 1 z logiki.

    Zawsze to jakaś odmiana.

    > Skoro tak, to przykro mi, ale wyjaśnione zostało dość precyzyjnie
    > i jednoznacznie.

    A może spróbuj jeszcze prościej, ze względu na ograniczone możliwości
    adwersarza.

    > No cóż, zdaje się, że doszukujesz się jak zwykle jakichś
    > pozamerytorycznych przyczyn, czy też innych teorii spiskowych.

    Heh.

    > Skoro nie zrozumiałeś, czytasz co drugie zdanie itd. to i takie
    > skutki...

    Ale staram się Cię zrozumieć.

    > Bardzo mi przykro, ale bredzisz skutecznie,

    To dość ciekawa forma. Podoba mi się.

    > a sam właśnie bawisz się
    > w tanią erystykę (przynajmniej próbujesz). Ale skoro lubisz w ten
    > sposób, ponieważ dyskusją to tego raczej nazwać nie można - jednak
    > spróbuję wytłumaczyć. Nigdy nie twierdziłem, że manewry można wykonywać
    > na ślepo. Faktem jest, że ludzie są omylni i należy zdawać sobie z tego
    > sprawę. Stąd też bywa, że czasem ktoś czegoś nie zauważy

    Widzisz są zdaje się w PoRD opisane sytuacje w których należy wykazać się
    szczególną uwagą. Z reguły potencjalnie kolizyjne. To właśnie od osoby
    decydującej się wykonać taki manewr, ustawodawca oczekuje szczególnej ostrożności.
    Więc jak można usprawiedliwiać nieodpowiedzialne zachowanie w takich sytuacjach?

    > i nie należy
    > jeździć na krawędzi, ponieważ taka jazda likwiduje margines
    > bezpieczeństwa, który jest potrzebny do spokojnej i bezpiecznej jazdy.

    Oczywiście, tyle że ja w tym konkretnym przypadku nie widzę tej "jazdy na
    krawędzi".

    > Również nie jest prawdą, że winni wszelkich niebezpiecznych zdarzeń
    > na drodze są tylko jeżdżący zbyt szybko, czy też wykonujący zbyt szybko
    > manewry. Co do zgodności z PoRD to odsyłam do lektury - tam jest
    > parę zdań na ten temat i być może dojdziesz do wniosku, że jednak
    > wykonywanie wiele manewrów niby zgodnych z PoRD jednak może się
    > odbyć z jego naruszeniem.

    Cieszę się że to napisałeś, kwestia zgodności z PoRD musiała by być rozpatrywana
    dla konkretnych przypadków. W tym nie widzę żadnego naruszenia.

    Problem właściwej oceny sytuacji na drodze łatwo jest podnieść patrząc
    z perspektywy całego filmu. Jednak biorący udział w zdarzeniu, podejmują decyzje
    na bieżąco, bez żadnej pewności co do konsekwencji własnych działań, jak
    i przyszłego zachowania drugiej strony.

    > Bardzo mi się podoba - prezentujesz jakąś swoją wizję (próbując te
    > wymysły przypisać mi), następnie się z tym nie zgadzasz (sugerując, że
    > z tezami postawionymi przeze mnie, choć Ty jesteś ich autorem), po czym
    > prezentujesz jakieś teorie, które mają być przeciwne do tego co ja
    > niby napisałem.

    Tak właśnie, starałem się wrócić do dość już rozmytego tematu. Napisz więc jasno
    sam.

    > Widzę, że lubisz zabawy w piaskownicy i bardzo nie lubisz czytać, bądź
    > jest tzw. czytanie wybiórcze. Jednak powtórzę (jak dziecku, patrząc
    > po tym co napisałeś), że kierowca busa nie zachował się poprawnie,
    > dobrze itd., z czego nie wynika jednak, że nasz bohater zachował się
    > poprawnie, kulturalnie itd.

    To co złego zrobił bohater? Gdzieś w innym miejscu napisałeś że dżigitował?
    Znowu coś przekręciłem? Co to wg. Ciebie znaczy?

    > Mam nadzieję, że będziesz teraz szczęśliwszy dzięki nabytej wiedzy.

    Pogłębianie wiedzy sprawia satysfakcję, owszem. Jednocześnie jednak zwykle
    sprawia że człowiek ma coraz więcej pytań i wątpliwości. No chyba że ktoś
    się specjalizuje w naukach humanistycznych.

    --
    kakmaratgmaildotcom