eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało? › Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 15 Jul 2010 22:01:35 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koszt przejechania 100 km = 60 pln dużo czy mało?
    References: <i1n418$ijm$1@news.onet.pl> <4c3f52eb$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
    <i1nmcr$an1$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <i1nmcr$an1$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 51
    Message-ID: <4c3f691f$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.8.246.180
    X-Trace: 1279224095 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19171 83.8.246.180:9202
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297479
    [ ukryj nagłówki ]

    Michał pisze:
    >>
    >> Takie rzeczy należałoby liczyć osobno koszty stałe (czyli utrata
    >> wartości, ubezpieczenia itp.) i osobno koszty zależne od ilości
    >> przejechanych kilometrów (paliwo, naprawy, opony, przeglądy).
    >
    > Czemu? Jedno wychodzi czy kupuje nowe 307 i nic nie dokładam czy kupuje
    > stare BMW taniej i dokładam w częściach.

    To też ciężko dokładnie policzyć.

    Bo nie tylko na częściach oszczędzasz kupując nowe i bardziej
    bezawaryjne auto.

    W starym aucie np. padnie klima w drodze na wakacje w sposób którego nie
    da się naprawić w pierwszym lepszym warsztacie na szybko. Po powrocie do
    domu będzie to kosztować powiedzmy 1000zł, ale to nie znaczy że
    faktyczna "strata" to było tylko 1000zł. Bo lipcowe trasy w aucie bez
    klimy - bezcenne.

    I m.in. za to płaci się kupując nowy samochód - że on jest w miarę pewny
    że nie wykręci numeru w najmniej spodziewanym momencie.
    Bo awaria niekoniecznie musi być droga żeby była upierdliwa.


    >> Bo tak są pomieszane dane "na kilometr" z danymi "na rok" i wynik może
    >> wyjść cokolwiek dziwny... Np. u mnie ujemny, co przyznasz że trudno
    >> porównać ;)
    >
    > To auto zyskuje Ci na wartości? Zabytek jakiś?

    Tanio kupić, drogo sprzedać.
    Można wykupić auto służbowe od firmy, można dostać w prezencie, kupić
    zepsute i naprawić, wygrać itp.

    I wtedy bardziej miarodajne będzie jak się powie że jeden powiedzmy na
    aucie póki co zyskał 10000zł, a drugi wydał 5000zł i ok - to jeden z
    kosztów.

    A koszty zależne od kilometra jeden ma wtedy 40gr/km, a drugi 50gr/km i
    to już można porównywać co tak naprawdę wychodzi taniej.

    Drugi argument za rozdzieleniem kosztów stałych i kosztów zależnych od
    kilometra będzie taki, że jak się chcesz porównać z grupowiczami, to
    każdy robi inne przebiegi, a siłą rzeczy najtaniej kilometr wyjdzie tym
    którzy jeżdżą więcej i mają mniej samochodów.
    Taniej będzie też zrezygnować np. z AC (i nie rozbić auta) :)

    A porównanie samych kosztów zależnych od kilometra powie Ci prawdę czy
    jeździsz oszczędnie czy nie, a nie to czy masz głowę do interesów :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: