eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoszt ładowania elektryka w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 121. Data: 2018-04-04 08:35:08
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 10:33, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Tue, 3 Apr 2018 07:06:48 +0200, Shrek napisał(a):
    >
    >> A przykład co ostatno wymyślono lepszego od elektrowni szczytowopompowych?
    >
    > Te elektrownie mają tylko jedna zaletę - technologia jest prosta.
    > Potrzeba tylko góry, dynamitu i dużo chińczyków. I o ile chińczyków i
    > dynamit da się kupić to góry już nie :)
    Ale za to moce większe.

    Inne technologie są lepsze ale
    > ryzykowne bo bardziej technicznie skomplikowane i nie wypróbowane w tak
    > dużej skali. Są ogniwa słonowodne, ogniwa przepływowe, magazynowanie w
    > stopionej soli, magazynowanie w sprężonym powietrzu z rekuperacją i
    > pewnie jeszcze parę o których nie wiem.
    I dają w porywach parę megawatów, największa bateria aku jaką Musk zrobił
    ma raptem 10MW a Żar ma 500MW.
    >


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 122. Data: 2018-04-04 09:48:54
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-02 o 02:49, Zenek Kapelinder pisze:
    > Dlatego ze prad najmniej potrzebny w nocy to jest tanszy. Do celow grzewczych daje
    sie magazynowac cieplo w piecach akumulacyjnych. Teraz sa takie co w sposob
    kontrolowany mozna odbierac z nich cieplo. I dopiero taki piec akumulacyjny ma sens
    bo rozgrzewany jest w taniej taryfie i grzeje wtedy kiedy potrzeba.


    Tylko taki piec powiadasz - ma sens, a czy w ten sposób ogrzewanie
    będzie tańsze niż za pomocą pieca węglowego/gazowego? No i jak to się ma
    do kosztów w samochodach - czy to ładowanie w nocnych taryfach robi go
    naprawdę konkurentem pod względem cen paliw dla silników spalinowych?


  • 123. Data: 2018-04-04 09:49:48
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-01 o 18:15, Cavallino pisze:
    >
    >>>
    >>
    >> A w pierwszej? Nie chodzi jakieś super dokładne dane, a tylko
    >> wartości przybliżone.
    >
    > Ale pytasz o pierwszą w systemie dwutaryfowym, czy o system
    > jednotaryfowy?
    >
    > Bo to mocno nie to samo.
    > I o jaką taryfę?
    >
    > Na stronie Enei też zapewne są takie informacje.


    Pytam tylko o to jaka jest różnica w cenie poszczególnych taryf, których
    Ty używasz. I chodzi mi tu o dane liczone w przybliżeniu.


  • 124. Data: 2018-04-04 09:50:47
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-01 o 22:33, Janusz pisze:
    > W dniu 2018-04-01 o 11:13, Trybun pisze:
    >
    >> A w pierwszej? Nie chodzi jakieś super dokładne dane, a tylko
    >> wartości przybliżone.
    >>
    > Podam dla taurona ale enea ma pewnie zbliżone, ceny brutto.
    > G11 czyli zwykła taryfa to 0,5347zł/kwh + 0,4715 zł/dzień opłat przy 2
    > odczytach rocznie.
    > G12w dzienna 0,68zł/kwh, noc 0,2504zł/kwh + 0,5767 zł/dzień.
    >

    Mniej więcej pół ceny taryfy dziennej? Dobrze obliczam?  Bo jak tak, to
    i tak byłoby to stanowczo za dużo w stosunku do paliwa tradycyjnego
    węgiel/gaz.


  • 125. Data: 2018-04-04 09:53:20
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-01 o 11:45, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:15:20 +0200, Trybun napisał(a):
    >
    >> Pytanie tylko - czy są takie ekologiczne korzyści w wypadku elektryków?
    >> Już samo pozyskiwanie prądu elektrycznego to nie idealny wzór na ekologie.
    > Czy doprawdy każdemu trzeba tłumaczyć oczywistości? Tak, robienie prądu
    > w elektrowni żeby go potem zużyć na ładowanie aku w samochodach to
    > kiepski pomysł, bo specjalnie od tego nie spadną koszty ani emisja CO2.
    > Ale kiedy ten prąd robimy z atomu lub z energ. odnawialnej o charakterze
    > rozproszonym to już zupełnie inna para kaloszy. Dlatego wraz z
    > wprowadzeniem e-mobilności trzeba zmienić całkowicie profil energetyki.
    > Zauważcie że wiele państw już prawie ma to z głowy, bo robią prąd z
    > atomu (Francja) lub z wody (Szwecja, Norwegia) bądź z geotermii
    > (Islandia). A my, jak będziemy się tak dalej opierdalać to kryzys
    > energetyczny i regulacje klimatyczne jak nie światowe to europejskie nas
    > dopadną.


    Czyli co proponujesz? Atom - przecie świat od tego odchodzi. Co chwilę w
    mediach padają daty wyłączania takich elektrowni. U nas te wiatrowe
    padają jak muchy, a więc co mamy jeszcze bardziej zdegradować środowisko
    elektrowniami wodnymi?


  • 126. Data: 2018-04-04 10:34:04
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pa1oqh$2t2$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 03.04.2018 o 10:11, J.F. pisze:
    >> Ale piece eletryczne sa tanie.

    >W zakupie. W używaniu nie bardzo.

    >Mam kalkulator w excelu PC vs grzałka elektryczna, to i vs grzejnik
    >akumulacyjny da się zrobić. Zobaczymy co wyjdzie.

    Kiedys prad podrozeje, a kredyty juz tanieja :-)

    Ale premier przeciez obiecal tani prad :-P

    Tylko ze jak wejda samochody elektryczne, to tani prad w nocy sie
    skonczy :-)
    Za to olej opalowy potanieje ... no chyba, ze go elektrownie zuzyja
    :-)

    >>>> Proste, tanie, niezawodne:-)
    >>> Zwykła grzałka wpięta do gniazdka w pokoju będzie jeszcze prostsza
    >>> i
    >>> bardziej niezawodna LOL:-)
    >> Ale nie zakumuluje energii z II taryfy.

    >Przykładowy wykres zapotrzebowania cieplnego parterówki 150m2.

    >https://s18.postimg.org/whi00td15/zapotrzebowanie_c
    ieplne_budynku.png

    >Przy 8C potrzeba łącznie 2kW/h, przy -4C już 4kW/h.

    No na pewno nie kW/h

    >A ile zakumulowało 400kg kaloryferów elektrycznych na ścianach? 8kW?
    >Wystarczy to raptem na 4h przy 8C?! I 2h przy ledwo -4C?

    400kg piasku przy 400 C to 35kWh. Moze oddac 2kW przez 16h.

    400kg wody ogrzanej o 60C to 26kWh.

    http://allegro.pl/piec-akumulacyjny-dimplex-vfmi50-5
    kw-termostat-i6491978076.html
    a tu 40kWh z 215kg ...

    J.




  • 127. Data: 2018-04-04 10:39:38
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 09:50:47 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Mniej więcej pół ceny taryfy dziennej? Dobrze obliczam?  Bo jak tak, to
    > i tak byłoby to stanowczo za dużo w stosunku do paliwa tradycyjnego
    > węgiel/gaz.

    Porównywać bezobsługowe ogrzewanie prądem z ogrzewaniem węglem to trochę nie bardzo
    Prąd z gazem jeśli już
    Gaz masz za 17gr kWh
    Prąd jedno taryfowy ok 70gr/kwh
    Prąd dwutaryfowy wychodzi mi średnio 50gr/kWh przy czym 1/3 zużycia jest w droższej
    taryfie 2/3 w tańszej
    Taryfa G12W energa
    Więc czystym prądem wychodzi ok 3 razy drożej za kWh jak gazem ale już z PC przy COP
    3 wychodzi porównywalnie.



  • 128. Data: 2018-04-04 11:15:33
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 09:53:20 +0200, Trybun napisał(a):

    > Czyli co proponujesz? Atom - przecie świat od tego odchodzi. Co chwilę w
    > mediach padają daty wyłączania takich elektrowni.
    Tylko jakimś dziwnym trafem ich liczba stale rośnie. Czy ty człowieku
    nie umiesz nic wyguglać?

    >U nas te wiatrowe
    > padają jak muchy,
    Akurat. Daj przykład.

    >a więc co mamy jeszcze bardziej zdegradować środowisko
    > elektrowniami wodnymi?
    Buduje się stopień wodny na Wiśle poniżej Włocławka. Nie pochwalam, ale
    to podobno konieczność hydrogeologiczna bez której tamie we Włocławku
    grozi katastrofa. Za 30 lat będą budować kolejny stopień jeszcze niżej
    bo temu nowemu katastrofa zagrozi :)


    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 129. Data: 2018-04-04 12:06:03
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:f9ckcbghrg6x.1xdpi2e31vm6s$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Wed, 4 Apr 2018 09:53:20 +0200, Trybun napisał(a):
    >>U nas te wiatrowe padają jak muchy,
    >Akurat. Daj przykład.


    u nas to chyba raptem poltora wiatraka, plus jedno bankructwo, ale

    https://www.youtube.com/results?search_query=wind+tu
    rbine+fail

    Strach blisko mieszkac :-)

    >>a więc co mamy jeszcze bardziej zdegradować środowisko
    >> elektrowniami wodnymi?
    >Buduje się stopień wodny na Wiśle poniżej Włocławka. Nie pochwalam,
    >ale
    >to podobno konieczność hydrogeologiczna bez której tamie we Włocławku
    >grozi katastrofa. Za 30 lat będą budować kolejny stopień jeszcze
    >niżej
    >bo temu nowemu katastrofa zagrozi :)

    Pradu z tego nie bedzie.
    Moc wymaga duzej ilosci wody i spadku.
    Wody w Wisle moze i wystarczajaco, ale jak zrobic spadek pod
    Wloclawkiem ?


    J.


  • 130. Data: 2018-04-04 12:49:43
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 12:06:03 +0200, J.F. napisał(a):

    > ale jak zrobic spadek pod
    > Wloclawkiem ?

    Tamą, Watsonie, tamą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: