  • 101. Data: 2018-04-03 10:15:22
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 07:36:35 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    najwyzej mozna probowac lepiej lub gorzej stabilizowac temprature.

    > LOL. Mieszasz źródła ciepła z wymiennikiem ciepła. Pompa ciepła tak samo
    > jak piec gazowy czy nawet na pelet, mają małą bezwładność generowania
    > ciepła przez co będą to bardziej ekonomiczne urządzenia niż np. piec na
    > węgiel.
    >
    > A komfort cieplny uzyskuje się przez odpowiedni wymiennik, a nie to czym
    > generujemy ciepło. I teraz wymiennik może być całą ścianą o temperaturze
    > pomieszczenia albo np. małym pręcikiem na środku pokoju rozgrzanym do 400C.
    >
    > Jak Ci się wydaje, co będzie mniej komfortowe?

    nic nie stoi na przeszkodzie, aby druty grzejne w podloge zamontowac.

    bedzie cieplo w stopy ... ale nie bedzie mozna rak nad piecem ogrzac
    :-)

    J.

  • 102. Data: 2018-04-03 10:29:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-03 o 07:06, Shrek pisze:

    > Srednio - o ile w mocyt zainstaowanej tak żle to nie wygląda - Żarnowiec
    Jest jeszcze Żar na południu, ma chyba 450MW lub coś koło tego,
    ale to i tak mało, jeszcze z kilka takich by się przydało.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 103. Data: 2018-04-03 10:33:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2018 07:06:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > A przykład co ostatno wymyślono lepszego od elektrowni szczytowopompowych?

    Te elektrownie mają tylko jedna zaletę - technologia jest prosta.
    Potrzeba tylko góry, dynamitu i dużo chińczyków. I o ile chińczyków i
    dynamit da się kupić to góry już nie :) Inne technologie są lepsze ale
    ryzykowne bo bardziej technicznie skomplikowane i nie wypróbowane w tak
    dużej skali. Są ogniwa słonowodne, ogniwa przepływowe, magazynowanie w
    stopionej soli, magazynowanie w sprężonym powietrzu z rekuperacją i
    pewnie jeszcze parę o których nie wiem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 104. Data: 2018-04-03 12:03:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-30 13:51, ToMasz wrote:

    > generator prądotwórczy dieslowski o mocy 10kW. teraz większość aut ma
    > dpfy, jaieś badania. a generatorki dieslowsie nie musza spełniać żadnych
    > norm.

    Ale gdzie, zajmujacy caly bagaznik? Nie mowiac o paliwie.
    I pewnie jakas setka kg. dodatkowej masy zwiekszajacy zuzycie
    energii?

    --

    memento lorem ipsum

  • 105. Data: 2018-04-03 12:47:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Precik jest sterowalny a plyta podlogowa nie jest. Precik ma stala czasu liczona w
    dziesiatkach sekund a plyta podlogowa powyzej dziesieciu godzin. W warunkach
    mieszkania albo domu doskonale spradzi sie prosta regulacja precikiem a do plyty
    podlogowej potrzebna jest wrozka. Zwlaszcza ze sterowanie ogrzewaniem za pomoca plyty
    podlogowej oparte jest na czujniku zewnetrznym i nie ma sprzezenia zwrotnego pomiedzy
    plyta a czujnikiem. Zakladanie czujnikow wewnetrznych nie ma sensu przy plycie
    podlogowej bo czas odpowiedzi plyty jest zbyt dlugi. W miejscu u gdzie troche pracuje
    jest mieszane ogrzewanie. Plyta podlogowa jest tak sterowana ze utrzyma temperature
    14-18 stopni. Reszte do ok 20 stopni robia sterowane kaloryfery. Glowny energetyk
    mowi ze takie sterowanie pozwala zaoszczedzic do 30% ciepla.

  • 106. Data: 2018-04-03 12:52:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Plyta podlogowa jest tak sterowana ze utrzyma temperature 14-18 stopni. Reszte do
    ok 20 stopni robia sterowane kaloryfery. Glowny energetyk mowi ze takie sterowanie
    pozwala zaoszczedzic do 30% ciepla.
    30% w porównaniu do samej płyty?

    Robert

  • 107. Data: 2018-04-03 13:29:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    30% oszczednosci w porowniu do grzania sama plyta.

  • 108. Data: 2018-04-03 14:39:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Te elektrownie mają tylko jedna zaletę - technologia jest prosta.
    >Potrzeba tylko góry, dynamitu i dużo chińczyków. I o ile chińczyków i
    >dynamit da się kupić to góry już nie :)

    Pod Belchatowem gora zostala usypana, i do kompletu ma duzy dół,
    tudziez cala infrastrukture energetyczna :-)

    Niestety - ta gora nie jest taka duza jak by sie chcialo :-)

    Czyli sa gorsze :-)

    J.

  • 109. Data: 2018-04-03 14:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Jest jeszcze Żar na południu, ma chyba 450MW lub coś koło tego,
    >ale to i tak mało, jeszcze z kilka takich by się przydało.

    Jest jeszcze Czorsztyn-Nidzica.

    Przy czym przydalyby sie jakies na polnocy, bo elektrowni na poludniu
    mamy dosc, przydaloby sie prad z nich pchnac na polnoc.

    No chyba ze czasy sie zmienia - nadmorskie wiatraki dadza tyle pradu,
    ze klopot bedzie na poludniu :-)

    J.

  • 110. Data: 2018-04-03 15:52:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Reszte do ok 20 stopni robia sterowane kaloryfery.
    >Glowny energetyk mowi ze takie sterowanie pozwala zaoszczedzic do 30%

    Ale co to za miejsce, bo:
    -14 st na podlodze w domu .. troche malo. Ale moze trzeba sobie
    powiedziec - albo kapcie, albo tanio.
    Tanio i boso - nie da sie.

    -ciepla plyta energii marnuje malo, skoro wiekszosc jednak
    pomieszczenie podgrzewa.
    Chyba ze slabo zaizolowana i do gruntu przenika.

    -ale moze energetyk oszczedza dzieki temu, ze wylacza na noc/weekend,
    temperatura szybko spada, i straty przez sciany mniejsze.
    W domu raczej nieprzydatne.

    J.