  • Data: 2018-04-02 07:15:22
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.04.2018 o 22:48, Janusz pisze:

    > Nawet i to jest bez sensu bo koszty zjedzą całe przedsięwzięcie, dziś
    > wiatraki
    > sam dają wiecej
    > https://www.pse.pl/home
    > teraz jest 4,482GW a moc max to coś 5,6GW z cieplnych teraz idzie 12GW
    > czyli wiatraki same dają około 1/4 całej mocy.

    Bo akurat wieje jak cholera.

    Co do kosztów.

    Wiatrak wychodzi ok 7milionów za MW mocy zainstalowanej co daje 7
    miliardów za GW, arom około 14 miliardów za GW (inne źródła mówią o 20
    miliardach - z tego co wiem dodają do tego paliwo i rozbiórkę
    elektrowni). Czyli na oko trzy razy drożej.

    Ale porównywać należy energię wyprodykowaną a więc GWh i tu pewnie
    wyjdzie już porównywalenie, bo wiatraki z natury swojej nie pracują
    przez cały czas z mocą nominalną. Dołóż do tego konieczny backup dla
    wiatrówek w postaci elektrowni cieplnych (najlepiej gazowych) gdzieś tak
    w wysokości połowy jak nie dwóch trzecich mocy zainstalowanej w
    wiatrakach i wyjdzie ci, że finalnie atom wcale droższy nie jest.

    > Oglądałem dokument ja Niemcy likwidują atomówkę, potężne koszty,
    > porównywalne z budową. Więc nie wiem czy jest sens się w to pchać.

    http://atom.edu.pl/index.php/technologia/likwidacja.
    html

    300dolarów za kW, co daje gdzieś miliard złotych za 1 GW. Z tego co wiem
    to koszt ten jest wpisany w to 20 miliardów (paliwo również),

    Shrek