  • Data: 2020-04-29 07:17:19
    Temat: Re: Koronawirus - liczba zgonów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 12:29:50 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Uważasz że niedawni osmiornicozercy tak słabe wpływy mają ze tych danych by nie
    wygrzebali i upublicznili?

    Moze sa niekompetentni :-)

    Ale Trzaskowski liczyl
    https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/w-polsce/10313
    645/8-czy-32-zgony-w-warszawie-sanepid-odpowiada-trz
    askowskiemu-ws-rozbieznosci.html

    (8 kwietnia)
    "Są dosyć poważne rozbieżności, które sygnalizowałem rządowi dwa
    tygodnie temu. Pisałem o tym do pana wojewody i do GIS. Na wczoraj
    rząd podawał osiem przypadków śmiertelnych w Warszawie, natomiast akty
    zgonu w Warszawie, w które ja mam wgląd, pokazują, że tych ofiar jest
    32 na wczoraj - mówił w środę Rafał Trzaskowski. Wątpliwości
    przedstawione przez prezydenta stolicy na antenie TVN24 wywołały spore
    poruszenie. W końcu pozostawiony w domyśle zarzut o zakłamywanie
    statystyk to poważna sprawa.

    Jeszcze tego samego dnia na słowa polityka odpowiedział resort zdrowia
    oraz Główny Inspektorat Sanitarny. Ministerstwo podkreślało, że podaje
    ,,dokładnie takie statystyki, jakie raportują szpitale". Z kolei GIS
    próbował wytłumaczyć wszystko kwestią miejsca zamieszkania. ,,Zgodnie z
    art 27 Ustawy z dnia 5.12.2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu
    zakażeń i chorób zakaźnych, informacje o zgonach raportowane są
    właściwemu inspektorowi sanitarnemu zgodnie z miejscem zamieszkania
    osoby zmarłej, a nie zgonu. Taka sytuacja miała miejsce w Warszawie" -
    mogliśmy przeczytać na Twitterze.

    W czwartek 9 kwietnia prezydent Trzaskowski zapewniał, że kwestia
    zamieszkania nie ma tu nic do rzeczy. - Z tych 32 osób 18 jest
    zameldowanych w Warszawie - przekazał. Wtedy własne stanowisko
    postanowił przedstawić mazowiecki inspektor sanitarny. Wyjaśniał on,
    że jedyną podstawą do przypisania zgonu do COVID-19 jest wypełniany
    przez lekarzy formularz ZLK-5. ,,Należy więc wnioskować, że
    rozbieżności w zgonach, w których jedną z przyczyn jest COVID-19,
    wykazywanych w kartach zgonów udostępnianych USC w Warszawie a danymi
    posiadanymi przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w
    Warszawie mogą wynikać z braku ww. zgłoszeń" - tłumaczył.

    Swoja droga ... jak chory spoza Warszawy umrze w warszawskim szpitalu,
    to Trzaskowski/UM widzi akt zgonu? Wyglada jakby widzial.

    I jest tam wpisane, ze to koronawirus ?

    J.