  • 61. Data: 2012-03-15 14:06:26
    Temat: Re: Kornacki w piątek
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Robert_J

    > Na ruchliwej jezdni ruszanie i skręcanie jest normalniejszym zachowaniem
    > niż otwieranie drzwi :-).

    Brak związku.

    > Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje. A jak będzie to stwierdzi sąd, bo
    > raczej spodziewam się że sprawa tam trafi :-).

    Ty się, niestety, mylisz. A sąd raczej niczego nie będzie stwierdzał.

    > To też tylko Twoje zdanie, a nie "fakt" :-). Autobus nawet nie wystawił
    > tyłu poza swój pas ruchu.

    Brak związku.

    > Nie ma tam linii, ale wystarczy popatrzeć na
    > szerokość auta, tam by się zmieścił drugi autobus i ten pechowy
    > spokojnie by wyjechał...

    Brak związku. On miał wyjechać w tej konkretnej sytuacji. Nie patrzył co
    się dzieje z prawej, nie kontrolował gabarytu swojego pojazdu i zawadził
    o drzwi. Dobrze, że tylko o drzwi, bo zachowując się analogicznie w innej
    sytuacji mógł potrącić człowieka.

  • 62. Data: 2012-03-15 14:14:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wiesz, mam wrażenie że patrzymy na różne filmy.

    Ja na ten:
    http://www.telemagazyn.pl/plotki/4973,malgorzata-soc
    ha-miala-wypadek-wideo,id,t.html

    >Albo co najmniej z innego kąta ;-))). Obojętnie kiedy by autobus nie ruszył
    >to by Kornackiego nawet nie dotknął...

    Chyba że ten akurat poszedłby trochę bardziej w lewo.
    Autobuśnik nijak nie kontrolował tego co się dzieje po prawej stronie
    autobusu i tyle, takie są fakty.
    Ty sobie możesz pisać co chcesz - i tak tych faktów nie zmienisz.

    > Tyle że otwarcie drzwi prosto pod ruszający autobus było bezpośrednią
    > przyczyną stłuczki :-).

    Nie - bezpośrednią przyczyną było zachodzenie manewrującego autobusu.

    > Oczywiście, a autobuśnik stojący w korku ma obserwować cały czas co dzieje
    > się gdzieś z tyłu

    Z boku, w miejscu w którym może W WYNIKU JEGO MANEWRÓW znaleźć się JEGO
    autobus.
    Tak, ma to kontrolować.
    Albo nie wsiadać za kółko.

    > Kierowca spojrzał w lusterko

    > To Twoje zdanie :-).

    Oczywiście.
    I dopóki nikt nie udowodni, że było inaczej będę się go trzymał.
    Więc wypisywanie przez Ciebie różnych dziwnych innych wniosków jest
    niepotrzebne. ;-)

    >Wystarczy że spojrzał sekundę wcześniej i zobaczył faceta za samochodem,
    >uznał że ten będąc na ruchliwej ulicy spodziewa się że autobus ruszy i nie
    >należy się do niego zbliżać. Na drodze obowiązuje zasada ograniczonego
    >zaufania, a nie zasada kompletnego braku zaufania :-)

    Jasne.
    Ta zasada polega na tym że masz obowiązek kontrolować skutki swoich poczynań
    i zawczasu postrzegać przeszkody dla swoich zaplanowanych manewrów.
    A jak nie widziałeś, bo Ci się kontrolować nie chciało, to nadal nie zwalnia
    Cię z winy.
    Tak jak nieznajomość przepisów.

    > I uważasz że ktoś, kto otwiera na środku drogi drzwi prawie opierając je o
    > autobus (który na 100% za chwilę ruszy) jest normalny?

    Uważam, że nie o tym dyskutujemy.

    > Ty wiesz lepiej, jak zwykle ;-))))

    Wiem co widzę, a to że ktoś nie rozumie co widzi to nie moja wina.
    Jak zwykle.

    > Twój kibel, Twój problem

    Nie, to Ty masz jakiś problem z oceną tego zdarzenia nie ja.
    Dla mnie sprawa jest jasna, obaj po mandacie, wina za kolizję autobuśnika, a
    przynajmniej jej znacząca większość.

    > Wiesz? Gdyby on zahaczył kogoś na sąsiednim pasie to OK

    Wiesz co znaczy "nikogo"?

  • 63. Data: 2012-03-15 14:22:30
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    nie macie wyobraźni za grosz. Autobus omija osobówkę. Omija ją na 15cm?
    NIe! zostawia sobie 80cm. Po co? bo kierowca wie że zachodzi przy
    skręcie. Wie że kieruje kolubryną. NAgle kierowca osobówki powieksza
    swoje auto o 75cm otwierając drzwi.
    Dlaczego wspominam o braku wyobraźni? obecnie gdy samochody stoją na
    czerwonym, rowery mogą w praktyce jeździć jak chcą. Który z Was ruszając
    na właśnie zapalającym się zielonym rozgląda się uważnie czy nie zaczepi
    o jakiś rower? Tyle że w myśl przepisów rower moze się pojawić a drzwi nie
    ToMasz

  • 64. Data: 2012-03-15 14:27:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Bzdura, każdy kierowca musi ogarniać gabaryty pojazdu, który prowadzi.

    Jestes uparty..
    Dobrze ze sa ludzie znajacy przepisy i umiejacy je interpretowac..
    Nie chcialbym z Toba dyskutowac na drodze, po stluczce np..
    od razu policja i zero gadania..szkoda nerwow:)

  • 65. Data: 2012-03-15 14:27:50
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Ty się, niestety, mylisz. A sąd raczej niczego nie będzie
    > stwierdzał.

    Oczywiście. A Ty zapewne jesteś sędzią ;-)))
    Jak dla mnie EOT, szkoda mi czasu na jałową dyskusję, w
    której obaj mamy całkowicie odmienne zdania. Ja Twoje
    szanuję, ale się z nim nie zgadzam :-).

  • 66. Data: 2012-03-15 14:39:55
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/03/2012 13:22, ToMasz wrote:
> [...]
    > NIe! zostawia sobie 80cm. Po co? bo kierowca wie że zachodzi przy
    > skręcie. Wie że kieruje kolubryną. NAgle kierowca osobówki powieksza

    Jakie NAGLE? Drzwi były już otwarte, kiedy autobus ruszał.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 67. Data: 2012-03-15 14:46:29
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Obojętnie kiedy by autobus nie ruszył
    >
    > Chyba że ten akurat poszedłby trochę bardziej w lewo.

    A gdyby położył się pod koła to zapewne by go nawet
    rozjechał ;-)

    > Autobuśnik nijak nie kontrolował tego co się dzieje po
    > prawej stronie autobusu i tyle, takie są fakty.

    To nie są fakty tylko Twoje dywagacje. Podobnie jak moje
    słowa są tylko moim zdaniem. Z tym że ja swoich nie nazywam
    faktami :-). Nawet jeśli do końca nie kontrolował to ani Ty,
    ani ja na pewno tego nie wiemy.

    > Ty sobie możesz pisać co chcesz - i tak tych faktów nie
    > zmienisz.

    Piszę to co uważam, podobnie jak Ty piszesz co uważasz. Nie
    zgodzimy się i uważam że dalsza dyskusja to strata czasu
    :-).

    > Z boku, w miejscu w którym może W WYNIKU JEGO MANEWRÓW
    > znaleźć się JEGO autobus.
    > Tak, ma to kontrolować.

    No to skontrolował. I stwierdził że auto nie ma możliwości
    się tam znaleźć bo nie jeździ w bok. A że Franek otworzył
    akurat drzwi to sorry...

    > I dopóki nikt nie udowodni, że było inaczej będę się go
    > trzymał.

    Ja swojego też będę się trzymał ;-).

    > Więc wypisywanie przez Ciebie różnych dziwnych innych
    > wniosków jest niepotrzebne. ;-)

    Podobnie jak Twoich ;-). Żeby było śmieszniej 90% (albo i
    więcej) komentarzy pod filmikiem (tyle że na innym portalu)
    jest dziwnie zbieżnych z moim zdaniem ;-)

    > Ta zasada polega na tym że masz obowiązek kontrolować
    > skutki swoich poczynań i zawczasu postrzegać przeszkody
    > dla swoich zaplanowanych manewrów.

    Czyli uważasz że Kornacki skontrolował ew. skutki swojego
    bezmyślnego otwarcia drzwi? Biedaczysko, zawczasu nie
    przewidział że autobus znajdujący się na środku ulicy może
    ruszyć i jego położenie może się lekko zmienić? Zauważ że
    ten tył nie zaszedł mert czy nawet pół, a jedynie kilka,
    może kilkanaście centymetrów. No kurde, to jakim cudem taka
    sierota jest jeszcze żywym rajdowym kierowcą?

> [...]
    > Dla mnie sprawa jest jasna, obaj po mandacie, wina za
    > kolizję autobuśnika, a przynajmniej jej znacząca

    Widzisz 31 sekund filmiku z jednej perspektywy i oceniasz?
    Nawet nie wiesz jaka była sytuacja na drodze.

  • 68. Data: 2012-03-15 14:59:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > A gdyby położył się pod koła to zapewne by go nawet rozjechał ;-)

    Gdyby się sam położył to kierowca byłby bez winy, gdyby go pod nie wciągnął
    podczas manewrowania autobusem, to już jak najbardziej byłby winny.

    > To nie są fakty tylko Twoje dywagacje.

    To są fakty, a że nie jesteś w stanie ich pojąć, to już nie moja wina.

    > Piszę to co uważam, podobnie jak Ty piszesz co uważasz. Nie zgodzimy się i
    > uważam że dalsza dyskusja to strata czasu :-).

    Oczywiście tutaj się zgadzamy.

    > No to skontrolował.

    Źle i za to poniesie karę.

    > Podobnie jak Twoich ;-). Żeby było śmieszniej 90% (albo i więcej)
    > komentarzy pod filmikiem (tyle że na innym portalu) jest dziwnie zbieżnych
    > z moim zdaniem ;-)

    Jasne, zawiść wobec Kornackiego aż się z nich wylewa, więc raczej tutaj
    upatrywałbym przyczyny tego typu opinii.
    Myślałem że stać Cię na więcej niż typowe polactwo, co to każdemu co
    bardziej znanemu chętnie by oczy wydrapało.
    Mi akurat Kornacki w niczym nie przeszkadza, więc abstrahuję zupełnie od
    tego, że to akurat on otworzył drzwi.
    Czyli próbuję być obiektywny (jakbyś nie zrozumiał).

    > Czyli uważasz że Kornacki skontrolował ew. skutki swojego bezmyślnego
    > otwarcia drzwi?

    To nieistotne, bo to nie było bezpośrednią przyczyną zdarzenia.

    > Widzisz 31 sekund filmiku z jednej perspektywy i oceniasz? Nawet nie wiesz
    > jaka była sytuacja na drodze.

    A jakie ma to znaczenie dla oceny czy autobuśnik nie skontrolował prawego
    lusterka?
    IMO żadne.

  • 69. Data: 2012-03-15 15:20:22
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-03-15 12:26, to pisze:

    > Ale on je otwierał jak autobus stał i odstęp był. Autobus ruszył, podczas
    > skręcania "zaszedł" mu tył i zawadził o drzwi. Ewidentna wina kierowcy
    > autobusu, który nie ogarnia gabarytów swojego pojazdu.

    pozostawil otwarte drzwi bez upewnienia sie, ze nie spowoduje to
    zagrozenia bezpieczenstwa ruchu. nad czym tu jeszcze dyskutowac? chyba
    jedynie nad bezmyslnoscia co poniektorych ....

  • 70. Data: 2012-03-15 15:21:32
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-03-15 12:33, to pisze:
    > Przed jak również w trakcie.

    niestety, ale zeby zostac kierowca zawodowym nie mozna miec zeza
    rozbieznego obu oczu, co wlasnie zasugerowales.