-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Korek na A4
References: <b...@g...com>
Date: Mon, 24 Jun 2019 07:16:00 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.209.135
X-Trace: 1561353365 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17356 83.28.209.135:59669
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658985
[ ukryj nagłówki ]W dniu .06.2019 o 23:00 Bolko <s...@g...com> pisze:
> Wracałem dzisiaj z Tarnowa do Krakowa.
> Ruch był duży ale dało się jechać 120+km/h.
> W pewnym momencie musiałem się zatrzymać.
> Potem jechałem bardzo powoli aż zobaczylem
> samochód policyjny na światłach
> i kilku panów którzy POZA pasem ruchu pod ogrodzeniem stali.
>
> Od tego momentu znowu mogłem spokojnie jechać.
>
> I jeszcze raz przez całą trasę nic pasa ruchu nie blokowało.
To jest normalne zjawisko na autostradzie z dużym ruchem. Nie ma znaczenia
czy to nasze A4-A2, A9 u Niemca czy A7 we Francji w lipcu.
Wystarczy jakiś obiekt (koń, krowa, policjant, ekipa kosząca pobocze) w
pobliżu pasa ruchu i przy dużym natężeniu robi się korek.
Mechanizm jego powstawania zazwyczaj wygląda tak: jakiś kierowca odruchowo
depnie hamulec jak zobaczy ten obiekt (wystarczy, że zapali stopy na
1-2s). Kolejny za nim będzie musiał też depnąć w hamulec (bo ruch duży i
odległości małe) ale już na 2-3s. 300-500m za pierwszym gapowiczem
kierowcy będą musieli zwalniać praktycznie do zera. Przy dużym ruchu taki
incydent wystarczy aby powstał 20km korek rozładowujący się kilka godzin.
Im większa prędkość (autostrada) i więcej aut (np. 3-4 pasy) tym dłuższy
korek powstanie.
Niemcy i Francuzi na niektórych autostradach przy dużym natężeniu
wprowadzają odcinkowe ograniczenia prędkości (na elektronicznych tablicach
nad autostradą) do 80 lub nawet 70km/h - dzięki temu jazda staje się
płynniejsza (nie ma takich "czkawek" w postaci gwałtownego hamowania i
ruszania) i jedzie się bez korków.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.19 12:07 J.F.
- 24.06.19 12:19 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 12:29 J.F.
- 24.06.19 12:36 Bolko
- 24.06.19 12:40 RoMan Mandziejewicz
- 24.06.19 13:08 spider
- 24.06.19 13:11 J.F.
- 24.06.19 13:21 J.F.
- 24.06.19 14:00 Budzik
- 24.06.19 17:36 Tomasz Gorbaczuk
- 24.06.19 19:24 J.F.
- 24.06.19 21:16 Tomasz Gorbaczuk
- 25.06.19 11:51 SW3
- 25.06.19 13:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i