    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Koreańczyka chciałbym, ale są dwa...
    Date: Fri, 13 Jul 2012 18:20:24 +0200

    W dniu 2012-07-13 18:02, Janusz Nowak pisze:

    > Jak się sprawuje klimatyzacja? Słyszałem, że niedomaga czasami.

    Nie zauważyłem, a były ostatnio ładne temperatury.

    > Co powiesz o wspomaganiu? Niektóe opinie są takie, że jest zbyt czułe.

    Przy prędkościach autostradowych może przydałoby się, aby kręciło się
    ciut ciężej, ale raczej uważam, że wspomaganie jest jak najbardziej ok.

    > Zakładam, że masz 6 biegów, możesz podielić się opinią o ich
    > zestopniowaniu?

    II bieg 1500 obrotów to I bieg 2500. III bieg 1500 obrotów to II 2500,
    czyli analogicznie, ale dalej już inaczej IV bieg 2000 obrotów to III
    1500 i do 6 tak samo (przy tej samej prędkości różnica pomiędzy biegami
    już tylko ~500 obrotów).

    > Obiło mi się o uszy, że ta 6 to taki nadbieg i właściwie zbędna.

    Na VI biegu przy 2500 obrotów masz 120km/h, na trasie się przydaje ;)

    > Słyszałem także, że w nowych i30 bardzo często włączają się światła
    > awaryjne podczas hamowania, prawda to?

    Czy bardzo często nie wiem, mi włączyły się raz. Włączają się przy
    ostrym hamowaniu, wyłączyć trzeba już je samemu.

    > Niektórzy też narzekają na zbyt miękkie zawieszenie.

    Początkowo też mi się wydawało, że jest zbyt miękkie. Jednak jak się
    przyzwyczaiłem stwierdzić muszę, że zawieszenie to największy atut nowej
    i30. Jest taki zakręt który pokonuję kilka razy w tygodniu, Golfem V
    generacji przy 90 już stawiało tył, KIA Ceed, tył zaczynało stawiać przy
    105-110 km/h, tą i30 przejechałem przez niego przy 120km/h z wyłączona
    kontrola trakcji i koła się nie uślizgnęły.