  • Data: 2013-02-15 21:07:13
    Temat: Re: Kopia starego dysku twardego
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-02-14 19:14, BartekK wrote:
    [.....]
    > Ale działanie trybu DMA(udma) jest jeszcze zależne od przejściówki
    > IDE-CF - na takich popularnych najtańszych nie działa, sprawdzone.
    > Brakuje odrutowania, komuś się nie chciało zrobić dwóch ścieżek DMA-REQ
    > i ACK: http://www.fccps.cz/download/adv/frr/cf.html
    Tak BTW. Właśnie przed chwilą skończyłem wreszcie klonować dysk twardy
    ze starego notebooka. Chciałem to zrobić za pomocą takiej
    http://tnij.org/unow przejściówki kupionej na Allegro za mniej niż 8zł z
    przesyłką. :-D Jak widać, Chińczyk jako klucza użył pinu 18 (sygnał
    DD15) zamiast pinu 20. :-D Nawet tak prostą rzecz potrafią sp..ć. :-D
    Całe szczęście łatwo dało się to łatwo zauważyć ponieważ przejściówki
    nie dało się podłączyć pod kabel z kluczem. W ramach testu użyłem kabla
    bez klucza i dysk był widziany przez BIOS-a ale już Clonezilla podczas
    startu pluła błędami i następnie dysk nie był widoczny. Oczywiście
    pomogła chwila zabawy z lutownicą. :-D