    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Konwerter usb <> UART PL2303HX vs cp2102
    Date: Mon, 28 Mar 2016 22:41:15 +0000 (UTC)

    "Bo(o)t manager" <b...@w...wp.pl> wrote:
    > Zanaby?em sobie STM32f4Discovery i niestety nie ma on w/w
    > konwertera. No i znalaz?em dwa u chi?czyka, kt?ry wybra?? Ewentualnie
    > jaka inna opcja jest dost?pna. System na PC to pingwin.

    Zalezy do czego konwerter. Ja debuguje przez SWD i mimo
    ze mam konvertery to malo je uzywam. Pakiet stlink zawiera
    emulacje polaczenia szeregowego przez SWD -- po stronie PC
    robi to program st-term, po stronie STM32 trzeba podlinkowac
    odpowiednia procedure. Jest klopot bo tylko jeden program
    moze byc podlaczony do SWD -- jak debuguje (przez st-util)
    to nie moge podlaczyc st-term.

    Konwertery sa dostepne na PL2303HX, cp2102, cp2104, FT232RL
    i CH340G. Dowolny konwerter powinien dzialac, driwery sa
    w dystrybucjach Linuxa. Te na CH340G w tej chwili sa
    najtansze ($0.60 za sztuke). FT232RL i CH340G maja
    zworke do przelaczania napiecia zasilania pomiedzy
    3.3V a 5V. cp2102, cp2104 i PL2303HX zawsze na wyjsciu
    daja 3.3V i toleruja 5V na wejsciu. Poziomy logiczne
    w STM32f4Discovery to 3V, ale wejscia cyfrowe toleruja 5V,
    wiec napiecia pasuja.

    Jesli chcesz dodatkowo uzywac konwertor do programowania
    Arduino to potrzebujesz taki z wyprowadzona linia DTR.
    Te za $0.60 maja tylko GND, RX i TX (plus zworke do
    wyboru zasialnia). Niektorzy ludzie chca miec sprzetowa
    kontole przeplywu (RTS, CTS, DSR, DTR). Nie znam modulu
    ktory by fabrycznie mial piny do wszystkich tych sygnalow,
    ale mam moduly z cp2104 gdzie na plytce sa pady z tymi
    sygnalami i mozna sobie przylutowac odpowiednie zlacze.
    UARTY w STM32f4Discovery maja FIFO, wiec nie powinny
    gubic znakow bez sprzetowej kontroli przeplywu nawet
    przy duzej szybkosci.

    Jesli potrzebujesz konkretnych sygnalow to dobrze
    patrzec na zdjecia. Powinno byc widac ktore sygnaly
    sa wyprowadzone.

    --
    Waldek Hebisch