  • Data: 2019-12-28 21:24:25
    Temat: Re: Konwerter TCP/IP<->RS485
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.12.2019 20:06, heby wrote:

    > Ale tu nie o lagi chodzi, tylko o to że znacznikiem końca ramki modbus
    > jest brak znaku. I tak pechowo może być że w tcp ten brak znaku w
    > określonym czasie może przyjść randomicznie.

    No to zbierasz ramkę po rs aż przyjdzie koniec ramki, po czym ją
    opakowujesz, przesyłasz po tcp. Po drugiej stronie odbierasz, sprawdzasz
    czy cała i wysyłasz po rs.
    Jak to sobie inaczej wyobrażasz?
    Nie wiem jak w modbus, ale nie wszystkie urządzenia gadające normalnie
    po rs485 dadzą się oszukać przejściówkami rs<>tcp, tcp<rs>, bo na
    przykład oczekują odpowiedzi _natychmiast_ po zakończeniu transmisji.
    Można to próbować obejść wysyłając lokalnie "powtórz" i następnie po
    powtórzonej ramce wysłać już odpowiedź, która w między czasie nadeszła.

    --
    Mirek.