  • Data: 2009-05-27 21:17:43
    Temat: Re: Konwersja px -> em
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirosław Zalewski" <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> napisał w
    wiadomości news:20090527231232.08c27334@pingwin.place.you.dont.
    want.to.be...
    maj roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 27. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) ethanak:

    > Wystarczy utworzyć sobie pusty blok o wysokości dokładnie jednego em
    > (uwzględniając wszelkie marginesy, paddingi, bordery i inne offsety) i
    > później zmierzyć jego wysokość w pikselach. Mając informacje ile px ma
    > jeden em, można już sobie je konwertować w tę i we w tę.

    No na to to tez wpadlem:)
    Ale pytanie jest takie - czy w roznych systemach operacyjnych 1em=1em ? Bo
    to cos mi sie kolatalo, przedtem byl jakis duzy problem. Chyba ze na chwile
    obecna najnowsze przegladarki juz sobie z tym spokojnie radzą.

    > Może nie jest to najładniejsze rozwiązanie, ale lepszego nie znalazłem
    > gdy potrzebowałem. No i generalnie opiera się na JS, co świadczy o jego
    > słabości.

    Akurat nie potrzebuje angazowac JS. Jestem w tej szczesliwej sytuacji, ze
    moge te informacje umiescic w pliku css. Doslownie w 1 miejscu potrzebuje
    podania wysokosci kontenera w em.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera