-
51. Data: 2010-11-23 03:01:59
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tadeusz" <...@a...pl> wrote in message
news:iceg0l$18j$1@newsread1.aster.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <> napisał w wiadomości ...
>
>> Planowałem kupno palników 10000 K te są białe, nie niebieskie.
>
> czyli wsiowy stroboskop :(
>
> homologowane czyli legalne mają 4300K...
10000K świetlówki mam w akwarium i są białe.
Niebieskie to są światła 12000, 13500 i 15000K.
-
52. Data: 2010-11-23 03:07:15
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
news:icenb4$19b4$2@newsread1.aster.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:icdqav.3vc.0@poczta.onet.pl...
>
>> Tu akurat nie mijasz się z prawdą - żarniki jakie widziałem
>> 34W mają zastępować halogeny 55W. Pytanie tylko jaką
>> sprawność ma ten zasilacz elektroniczny... Niech ma te 70%
>> i już mamy prawie 50W poboru całego zestawu: żarnik+zasilacz.
>
> tu masz odp.
> http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12497.jaki.prad.po
biera.xenon
O... to by się zgadzało, choć nie ufałbym takiemu miernikowi
za bardzo przy pomiarze prądu w takiej sytuacji - ten zasilacz
jest z pewnością impulsowy i miernik sobie z dużą częstotliwością
impulsów prądu na pewno nie radzi sobie zbyt dobrze.
Swoją drogą napięcie w instalacji samochodowej nie jest 12V
gdy silnik pracuje. Jest napewno powyżej 13, a nawet 13.5V,
może nawet więcej. A więc zaniedbując efekty związane z "AC"
mamy 13.5V x 3.58A = 48.33 W pobierane z instalacji :-)
-
53. Data: 2010-11-23 03:16:23
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
news:icen6c$16eo$1@newsread1.aster.pl...
> Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg@40tude.net...
>
>> Tak, czy inaczej polecam:
>> http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w
.akcji
>> Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli
>> przerabiacze
>
> dzięki za reklamę:)
> Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale
> akurat w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi,
> pytałem na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna.
Jaki tam masz kolor tego HIDa? Wygląda na ładnie biały... 6500K? 10000K?
-
54. Data: 2010-11-23 03:22:11
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przembo" <x...@x...xx> wrote in message
news:icehhh$qaq$1@news.onet.pl...
> A jaki efekt Ci przyświeca? Lepsze oświetlenie? Nie tędy droga...
Jaki efekt... hm... mój drugi samochód to Acura TL-S 2007 rok...
Ma HIDy z soczewkami. I po przesiadce do mej starszej Hondy
razi mnie żółty kolor lamp i słaba ich jasność.
Chcę sobie po prostu podkręcić jasność i wybielić nieco światła :-)
Wiem, że bez soczewek nie będzie tak ładnie jak w Acurze, ale
może być lepiej... Reflektory są wciąż błyszczące i czyste, auto
jest z 2004 roku, ma 100tyś mil na liczniku i jeszcze nie miało
wymienianych żarówek. W ten weekend spaliła się od strony
pasażera i tak sobie pomyślałem, że jest okazja o tym pomyśleć... ;-)
> A jeśli nie masz soczewek to od razu zapomnij, wszystko się da,
> ale po prostu nie warto.
Chciałem po prostu spróbować... Te $40 to nie duże pieniądze.
Jeśli będzie kicha to wrócę do halogenów HB4 a HIDami pobawię
się w akwarium morskim. Dlatego myślę o kupnie żarników
w kolorze "akwariowym", czyli 10000K.
Przy okazji zapytam - czy ktoś widział może klosze okrągłe
co brałyby żarówkę HB4? Może jakieś motocyklowe? Przydałyby
się jak lampki nie sprawdzą się w aucie i będę je chciał użyć
w akwarium...
> Ja już pisałem, dosyć szybko robiłem konwersje HID
> na halogen łącznie z naprawą optyki :)
Ja nie mam co naprawiać w optyce - auto ma całkiem dobre
lampy. Jest wciąż w miarę młode - to 6-cio latek.
-
55. Data: 2010-11-23 03:24:57
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Agent" <w...@o...pl> wrote in message
news:icel2p$8ac$1@news.onet.pl...
> Ja bym tego nie robił zwłaszcza do reflektorów nie soczewkowych?
> Jaka to Honda?
To jest amerykański 2004 Accord dwudrzwiowy, tzw "Coupe".
Nie mylić z europejską Hondą Accord, która sprzedaje się
w USA jako Acura TSX. Zupełnie inny samochód.
> Może dostępne są chociaż po lifcie reflektory halogenowe do niej?
Nie rozumiem tej propozycji... Ja już mam reflektory halogenowe...
-
56. Data: 2010-11-23 03:29:00
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
news:icem5t$4e6$1@newsread1.aster.pl...
>> Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
>> na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
>
> testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)
Jakie kolory?
>> Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy
>> reflektor.
>
> nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym
> miejscu co żarnika w zwykłej żarówce
A gabaryty samego elementu świecącego HIDa, komory wyładowczej,
w porównaniu do gabarytów wolframu w halogenie?
>> A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik,
>> który może zniszczyć sam klosz lampy...
>
> u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz
No ja mam właśnie plastikowy i się obawiam.
Poza tym, obawiam się że reflektor jest również
przeźroczystego tworzywa z warstwą lustrzaną z tyłu.
>> Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?
>
> z tego co widziałem wszystkie palniki są tej samej firmy, różnicą są
> przetwornice. Mam jedne które kupiłem 3 lata temu i przejechalem na nich
> już ładnych kilkadziesiąt tys km. Kosztowały 200zł razem z palnikami. mam
> też drugie które kupilem 2lata pozniej za 160 i są syfiaste (powoli
> rozpalają, bańka gazu drży)
Rzuć garścią konkretów: jaki producent, model? W obu przypadkach.
> Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie
> testowałem)
Nie wiem co to są za "slimy"... Jestem nowy w temacie - nie używaj
proszę slangu i żargonu HIDowego bo nie będziesz dla mnie zrozumiały :-)
-
57. Data: 2010-11-23 03:30:55
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Arbiter" <n...@h...com> wrote in message
news:icemqc$o4m$1@newsread1.aster.pl...
> Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> news:icem5t$4e6$1@newsread1.aster.pl...
>
>>> Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
>>
>> nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co
>> żarnika w zwykłej żarówce
>
> tu jeszcze moja poprawka - czy masz na myśli światła typu "halogeny" czyli
> dodatkowe - przeciwmgielne? Bo jesli tak to rzeczywiscie się nie obawiać,
> bo na tych światłach nie jeździ się non stop. A jeśłi mijania to masz
> słuszne obawy. Ale przetestuj na ekranie. U mnie w mijania to wychodziło
> tak
> http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17344.Test.chinski
ego.xenona
>
> szału nie robi geometria ale tragedii w stosunku do oryginału HB3 też nie
> widać
Mówię o światłach głównych do jazdy nocą, czyli halogenowe światła mijania.
Moje auto nie ma świateł przeciwmgielnych, niestety niepopularna opcja w
USA.
-
58. Data: 2010-11-23 03:43:16
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:4ceaeff0$0$22802$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2010-11-22 18:06, Pszemol pisze:
>> Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
>> na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?
>
> Na ulicach tego pełno - łatwo poznać, bo trzeba prawie oczy
> zamknąć przy mijaniu się z takim cudem :)
Skąd pewność że to właśnie przeróbka na HIDa?
>> Chodzi mi o zmianę samych żarówek na żarniki HID, bez
>> zmiany optyki, bez dodawania soczewek itp...
>
> A tak z ciekawości, to jaki jest cel tej operacji?
> Bo wygląda to na jakąś sztukę dla sztuki.
Opisałem obok, w odpowiedzi dla Przembo...
Dodatkowo mam w moim aucie wahania napięcia w instalacji,
jakiś ekologiczny alternator, co ładuje akumulator tylko co jakiś
czas, więc mam wahania w instalacji - czasem mam 13V, czasem
12.5V i widać na lampach takie przygasanie co jakiś czas jak się
jakiś wentylator od klimy włączy czy sprzęgło kompresora itp.
Napisali mi tu na grupie że najlepszy sposób na takie wahania
to kupić sobie właśnie konwersję HIDów z własnymi zasilaczami :-)
>> Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
>> obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
>> pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
>
> Będzie kiepski.
> Te palniki nie mają tej samej geometrii łuku elektrycznego,
> co ściśle określona pozycja żarnika w żarówce.
Czym się różni ta geometria?
> A w przypadku reflektorów, tu już były problemy w przypadku tańszych
> żarówek które miały minimalnie nie taki żarnik, albo skazy na szkle bańki.
> A w takich xenonach za 100zł to dopiero jakość wszystkiego zapewne będzie
> tak "rewelacyjna" że nie będziesz wiedział czy jedziesz na mijania czy
> drogowych ;)
>
> Dlatego zenony występują praktycznie tylko ze światłami soczewkowymi, bo
> taki projektor ma dużo większą tolerancję na niedokładność źródła światła.
> Reflektory z xeonami to rzadkość, a AFAIR kosztuje to wtedy jakieś chore
> pieniądze.
Lampy soczewkowe też mają przecież reflektor.
-
59. Data: 2010-11-23 04:17:55
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
> No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!
Człowieku, nie kompromituj się już.
Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony
xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo
ksenonów montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!
Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być
przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ samoregulujący
i spryskiwacze reflektorów.
-
60. Data: 2010-11-23 05:03:12
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
news:icfbtq$b2o$8@news.task.gda.pl...
> W dniu 2010-11-23 02:52, Pszemol pisze:
>
>> No ale światło MA być jasne... Przecież o to właśnie chodzi!
>
> Człowieku, nie kompromituj się już.
>
> Znajdź jakikolwiek samochód, który ma w ZWYKŁYM reflektorze wstawiony
> xenon od nowości. Nie znajdziesz! Zatem nie próbuj takich pseudo ksenonów
> montować, bo będziesz oślepiał innych użytkowników dróg!
Przecież oślepianie nie ma związku z jasnością a raczej z profilem
wiązki światła. A wiązkę formuje reflektor i trochę też klosz przedni...
Te elementy się nie zmieniają. Jeśli zatem żarnik HID do montażu
w oprawce HB4 (inaczej zwaną 9006) ma element produkujący
światło mniej więcej w tym samym miejscu w którym jest drucik
wolframowy w halogenowej żarówce to nie widzę powodu dla którego
takie światła po konwersji miałyby oślepiać jadących z przeciwka...
> Przepisy jasno i klarownie wszystko regulują. Reflektor musi być
> przystosowany do ksenonu oraz pojazd musi zawierać układ
> samoregulujący i spryskiwacze reflektorów.
Czy ja pytałem tutaj o przepisy? Weź bracie wyluzuj...
Na dodatek mieszkam w USA i poruszam się po amerykańskich
drogach tym amerykańskim samochodem, więc polskie regulacje
mam w głębokim poważaniu. Zresztą w innym swoim aucie,
Acura TL-S 2007 mam lampy HID, takie z soczewkami, i nie mają
żadnych spryskiwaczy - po jasnego grzyba miałyby je mieć?
Nie widzę związku spryskiwaczy z typem lamp HID - są jednakowo
potrzebne lub nie z halogenami czy HID.