  • 131. Data: 2010-11-25 15:44:31
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:i...@p...onet.pl...
> [...]
    > dwa elektroniczne zasilacze z wtyczkami pasującymi w kable
    > samochodowe biegnące normalnie do żarówek halogenowych.
    > Zestaw jest samowystarczalny i nie wymaga ingerencji w
    > wiązki samochodowe...
    >
    > Zastanawiam się nad taką zmianą w mojej Hondzie, ale
    > obawiam się, że efekt może być kiepski... Obawiam się po
    > pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.
    > A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV
    > przez taki żarnik, który może zniszczyć sam klosz lampy...
    >
    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    A tak na marginesie jak sie sprawdza cos takiego ?
    http://moto.allegro.pl/h4-zestaw-bixenon-bi-xenon-hi
    d-biksenon-warszawa-i1317696104.html

    gdzie no niby jest lezka oslaniajaca kierunek swiatla.

    PZDr
    Adam

  • 132. Data: 2010-11-25 15:50:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > Nawet Polonez miał regulacje wysokości świateł z kabiny (instalacja
    > hydrauliczna się psuła po paru latach i w mało którym później to działało,
    > ale... było).

    W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji.

    > Swoją drogą ja w swoim autku również nie mam pokrętła, jest w uboższych
    > wersjach :)

    A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

    > To regulacja której się używa generalnie po majstrowaniu przy lampach - w
    > sumie wskazane byś sprawdził po modyfikacji czy światła świecą prawidłowo.
    > Znam takich co przestawiają reflektor przy wymianie żarówki, co mnie się
    > nigdy nie udało :)

    Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
    nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
    Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
    że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

    > Trzeba było pytać na amerykańskim forum o HID, tam może nie uznają
    > tego za dziadostwo. Choć z drugiej strony dowiedzaiłeś się że aukcje są
    > dla naiwnych, wiesz że 4300K jest ok :)

    Dobrze mi tu gdzie jestem - nie mam ochoty na amerykańskie fora o HID.

  • 133. Data: 2010-11-25 16:42:46
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Pszemol* w wiadomości news:icl80s.b2g.0@poczta.onet.pl napisał(a):
    > W którym roku?? Bo ja miałem poloneza w Polsce ale nie miał tej opcji.

    Nie pamiętam jak w starych, ale na pewno od Caro, czyli początek lat 90tych.

    > A widzisz. Czyli nie jest to taka pewność.

    Regulacja to jest pewność tylko nie zawsze jest to regulacja ręczna, czasem
    automatyczna nieabsorbująca kierowcy, ale jest :)

> [...]
    > Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
    > że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.

    Nie może być, ruszenie pokrętłem z kabiny większość przerasta, a tu miałby
    ktoś do lampy podchodzić? Rozwiązanie w najlepszym razie beznadziejne i
    głupie :)

    Pozdr

  • 134. Data: 2010-11-26 10:08:28
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > lampie, nie stanowi aż takiego problemu dla kierowcy co zaschnięte błoto.
    > Na dodatek jest dobra infrastuktura autostrad z dobrze zadbanymi
    > "rest area", zatoczkami do odpoczynku gdzie w razie potrzeby możesz
    > sobie rozprostować nogi i przetrzeć lampki...
    > Generalnie rzecz biorąc drogi są czyste i można całe lato auta nie myć
    > jeśli komuś nie przeszkadza lekki kurz na lakierze. Mieszkałem w Krakowie
    > to po myciu auto nie wytrzymuje tygodnia aby wymagało ponownego mycia.
    > Po prostu inny świat, inni ludzie, inne wymagania i ciężko to porównywać.

    Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
    Byłem przez dłuższy czas w Chicago. Jak nie było deszczu, co rzeczywiście
    było stanem częstym (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu
    Może na autostradach w deszczu się nie brudzą
    (powód -odmiana amerykańskiego H2O:)) w mieście samochód brudził mi
    sie w podobnym tempie jak w Kielcach. Nie wiem skąd wziąłeś taką teorię.
    Z czystości w Stanach??? Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto.
    Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
    asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
    Przez montowanie choćby omawianych HID ów.
    Pszemol szkoda gadać (choć podobno Warto rozmawiać)

    Artur(m)

  • 135. Data: 2010-11-26 10:29:55
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Po pierwsze - jestem Polakiem więc nie wiem skąd ten argument.
    > Po drugie - nie było problemu ze zrozumieniem lecz zwróciłem uwagę
    > na Twoją niepoprawną pisownię.
    Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
    Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

    Artur(m)

  • 136. Data: 2010-11-26 15:27:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
    > Nie opowiadaj takich rzeczy dziś ludzie jeżdżą po całym świecie
    > Byłem przez dłuższy czas w Chicago.

    Ja mieszkam od 12 lat na zachodnich przedmieściach Chicago.
    I tak to właśnie oceniam. Porównuję do Krakowa nie do Kielc.
    Być może w Kielcach macie czyściej.

    > Jak nie było deszczu, co rzeczywiście było stanem częstym
    > (o dziwo byłem jesienią, do lata) nie było problemu

    Gdzie w tym Chicago mieszkałeś że deszcz stanowił problem?

> [...]
    > Z czystości w Stanach???
    > Nie wiem, może Chicago to wyjątkowo brudne miasto.

    Stąd wziąłem że mieszkam tu od 12 lat.
    Może miałeś pecha i mieszkałeś koło jakiegoś kamieniołomu
    czy pylącej fabryki - w Krakowie jest dużo brudniej na ulicach.
    Jest mnóstwo błota spływającego z trawników przez niezabezpieczone
    krawężniki - każdy deszcz to błotna wyprawa po której samochód
    jest nie do poznania.

    > Może w Ameryce bardziej dbają o ustawienie świateł, bo w Polsce są
    > asymetryczne, a i tak oślepiają, przez brak dbałości? Bezmyślność?
    > Przez montowanie choćby omawianych HID ów.

    Ciebie profilowane światła w Polsce bardziej oślepiają niż symetryczne
    w USA co świecą Ci prosto w oczy? :-)))

  • 137. Data: 2010-11-26 15:28:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Taka formuła porozumiewania się jest dopuszczalna w rozmowie potocznej.
    > Nie użyłbym tego w rozmowie oficjalnej (służbowej).

    Dopuszczalna? Przez kogo dopuszczalna?

  • 138. Data: 2010-11-26 15:29:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie może być, ruszenie pokrętłem z kabiny większość przerasta, a tu miałby
    > ktoś do lampy podchodzić? Rozwiązanie w najlepszym razie beznadziejne
    > i głupie :)

    Według Ciebie nie może być, a według producenta do tego służy właśnie.
    Tak napisał w podręczniku użytkownika.

  • 139. Data: 2010-11-26 16:35:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Zawsze mówię licząc na odpowiedni poziom zrozumienia interlokutora*).
    > Polacy w zasadzie zawsze mnie rozumieją.
    >
    > Artur(m)
    > *) osoba rozmawiająca z kimś - rozmówca.
    > - użyłem, by ubarwić tekst:)

    Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze naprawde
    na nikim wrazenia nie zrobi. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 140. Data: 2010-11-26 18:01:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message

    > Artur, rzucanie interlokutorem na newsach jest juz tak oklepane, ze
    > naprawde na nikim wrazenia nie zrobi. :)

    Artur właśnie poznał to nowe słowo i się popisuje tym co się nauczył :-)
    Sam na sobie wrażenie robi :-)))