eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKonwersja halogenów do HIDRe: Konwersja halogenów do HID
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Konwersja halogenów do HID
    Date: Fri, 26 Nov 2010 23:46:25 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 39
    Message-ID: <icpgsh$qrm$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i...@p...onet.pl>
    <ice8hb$i6i$1@inews.gazeta.pl><i...@p...onet.pl>
    <iceafk$odg$1@inews.gazeta.pl><i...@p...onet.pl>
    <icehir$4ff$1@mx1.internetia.pl><i...@p...onet.pl>
    <icfbtq$b2o$8@news.task.gda.pl><i...@p...onet.pl>
    <4cec2f38$0$20989$65785112@news.neostrada.pl> <ichk9e$deq$3@news.onet.pl>
    <icidqo$2jk$1@news.onet.pl> <i...@p...onet.pl>
    <icls29$gt3$1@news.onet.pl> <i...@p...onet.pl>
    <icp11i$62q$1@inews.gazeta.pl> <icp90q$9js$1@newsread1.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1290815185 27510 172.20.26.243 (26 Nov 2010 23:46:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Nov 2010 23:46:25 +0000 (UTC)
    X-User: w.mak
    X-Forwarded-For: 94.75.91.13
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2328982
    [ ukryj nagłówki ]

    Arbiter <n...@h...com> napisał(a):
    > > Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
    > > ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
    > Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale
    > nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

    Ja ten wynalazek pamiętam z Dodge'a Neona sprzed 15 lat - nie pamiętam typu
    żarówki a może na przesunięcie włókien w poziomie nie zwróciłem uwagi.
    Kolega kupił pojazd z takimi lampami i lewym, jak można się domyślać,
    dopuszczeniem do ruchu w Polsce.
    Świeciły beznadziejnie, dopiero po stłuczce, na koszt ubezpieczyciela wymienił
    na europejskie z H4 - też słabowite, bo szkła zbyt płasko leżące i do przodu
    miały skierowaną niewielką powierzchnię odblasku - aha, europejskie powinny
    mieć motorki, dorabiałem ręczną regulację na cięgle.
    Kolega wierny marce - teraz ma Sebringa Coupe i tam już są żarówki 2x HB3
    i 2x HB4 - świeci nieźle, bez asymetrii ale jest odcięcie - władza nie czepia
    się.

    > to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z
    > reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i
    > musiała tam być próżnia

    Próżnia to była w żarówkach Łodygina , teraz w bańkach, tych wielkich też, są
    gazy obojętne pod sporym ciśnieniem, by zmniejszyć rozpylanie włókna na szkło.

    Te zintegrowane pamiętam z lat 70-tych - w komisach można było kupić wkłady
    pasujące idealnie do dużego fiata - dwie mijanki, dwa długie.
    Były to lampy kanadyjskie - asymetryczne, tylko zamiast podniesionego klina po
    prawej dawały schodek i miały wycięcia w przesłonie dla doświetlania
    krawężników tuż przed autem.
    Mimo mocy 37.5W całkiem fajnie oświetlały drogę, nie oślepiały przeciwnika.
    Odblaski nie matowiały a takie komplety przechodziły na przeglądach.
    Możliwe, że u kolegi w pakamerze jeszcze taki zestaw gdzieś leży.




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: