  • Data: 2010-11-26 22:32:10
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:icp11i$62q$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł
    > jest
    > prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !

    a moze mają mniej przepisów które ostatecznie s mało użyteczne. U nas
    poziomowanie jest obowiązkowe a juz ktoś pisał ze mało kto tego używa.

    > Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
    > ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.

    Nie wiem czy nadal tak nie jest, bo samochody wypozażone w zarówke H13 wcale
    nie są stare (np Doodge Caliber 2008)

    > Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak
    > w H4
    > - włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim
    > na
    > tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna
    > umieszczone w
    > tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!

    Spotkałem sięz H13 i tam nie ma ostrej granicy odcięcia

    http://allegro.pl/h13-zarowka-60-55w-classic-led-des
    ign-f-vat-i1326802106.html

    H13 to system USA. W H13 jedno włókno jest wysunięte dalej niż drugie.
    Światło drogowe jest w ognisku a mijania poza ogniskiem
    "H13, the high-beam filament is at the focal point and the low-beam filament
    is off focus. For use in right-traffic countries, the low-beam filament is
    positioned slightly upward, forward and leftward of the focal point, so that
    when it is energised, the beam is widened and shifted slightly downward and
    rightward of the headlamp axis. "

    > Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć
    > odpowiednią
    > poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!

    to fakt, kiedyś takie były calkiem popularne. Spotkałem sie tez z
    reflektorami które były skompaktowane z włóknemm tzn cały klosz był bańką i
    musiała tam być próżnia