-
Data: 2010-11-26 20:16:02
Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> Nie, ta śrubka pod klapą, przy lampie, ma służyć właśnie do korekcji
> nachylenia lampy przy znacznej zmianie obciążenia samochodu...
> Ale zapewniam Cię - nikt tego nie robi. 99% kierowców nawet nie wie
> że coś takiego jest i że może to stanowić jakiś problem.
To już wiem, dlaczego w tylu autach "jedno oko na Maroko drugie na Kaukaz"
Śrubki przy lampach NIE SŁUŻĄ do samodzielnej regulacji strumienia światła w
zależności od obciążenia !
To jest regulacja fabryczna/serwisowa.
Konstruktorzy auta określają na podstawie wysokości montażu lamp mijania i
badań zawieszenia przy różnym obciążeniu, jakie ma być pochylenie w dół wiązki
światła a dokładnie granicy światło/cień.
Na tabliczce znamionowej albo nalepce na pasie przednim ta wartość jest
podawana w procentach i taką liczbę powinien diagnosta wprowadzić do swojego
testera świateł w czasie regulacji a potem do tego dokładnie doregulować
wysokość granicy światło/cień.
Regulacji dokonuje się przy określonym obciążeniu pojazdu - bez bez pasażerów
i przy połowie zbiornika paliwa - szczegółów dokładnie nie pamiętam, są w
przepisach.
Wartość tego pochylenia wiązki jest rzędu 1.0 - 1.5%, co zapewnia,że przy
średnim obciążeniu światła mijania osiągną na jezdni wymagany przepisami
zasięg ok 40m a przy dociążeniu nie podniosą się ponad horyzont.
Tymi śrubkami nie powinien kręcić kierowca!
Dla niego wymyślono najpierw mechaniczne "przerzutki" przy reflektorach, z
opisem słownym lub obrazkowym - zależnie od obciążenia kierowca powinien
otworzyć maskę i przestawić "wajchy" przy obu lampach.
Prawdę mówiąc mało kto o tym wiedział i używał więc kolejne rozwiązanie to
hydrauliczne siłowniki, potem potencjometr w kabinie i motorki w lampach a
teraz dodano czujniki ugięcia zawieszenia - jest "full automat" dla kierowcy a
śrubki przy lampach dalej istnieją (albo są zastępowane cyfrowym
programowaniem) dla wstępnego ustawienia w serwisie.
Jeszcze ciekawostka: w amerykańskich autach regulacja wysokości świateł jest
prawie niespotykana - widać oni tam są jednak odporniejsi na olśnienie !
Jeszcze kilkanaście lat temu amerykańskie światła mijania nie musiały mieć
ostrej górnej granicy światło / cień dla świateł mijania.
Istnieją tam dwuwłóknowe żarówki o innym układzie żarników - zamiast, jak w H4
- włókno mijania (z miseczką od dołu) z przodu a włókno drogowych za nim na
tej samej wysokości, to te amerykańskie żarówki mają oba włókna umieszczone w
tej samej odległości od cokołu - jedno nad drugim!
Takie lampy dają na ekranie prawie identyczną dla długich i dla krótkich z
grubsza jajowatą, nieco rozciągniętą przez "ryflowane" szkło plamę, raz wyżej,
raz niżej, zależy które włókno świeci.
Osłonka przed żarówką ma wycięcia, by bezpośrednim światłem z żarnika
doświetlać krawężnik.
Aha - na tamtejszych przeglądach (o ile są wymagane) nie trzeba nawet było
włączać takich świateł.
Ze szkła lampy wystawały trzy "pipki" i wystarczyło na nich oprzeć odpowiednią
poziomicę, by skontrolować ustawienie lamp!
Ten wynalazek też potwierdza ich odporność na światła z przeciwka.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.10 22:32 Arbiter
- 27.11.10 00:46 Wmak
- 29.11.10 12:01 Artur\(m\)
- 29.11.10 12:03 Artur\(m\)
- 29.11.10 13:18 Artur\(m\)
- 29.11.10 16:59 Adam Adamaszek
- 29.11.10 17:01 Lewis
- 29.11.10 18:23 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO