  • Data: 2011-03-24 13:25:28
    Temat: Re: Kontrolka oleju.
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MMS"

    > elf to 5w40. Co prawda w książce serwisowej mam, że może być 5w40.
    > Może
    > to właśnie jest powodem ?

    Mam prawdopodobnie ten sam silnik w Oplu, prawie 190k przebiegu i od
    zawsze był zalewany 5W30 GM - taki olej raczej silnikowi pomaga niż
    szkodzi ;-) ponadto te silniki są dość wrażliwe na poziom oleju - tyle,
    że u mnie są dwie kontrolki - jedna to poziom oleju i ta potrafi się
    czasem zapalić jak zauważyłem przeważnie wtedy gdy stan jest poniżej 1/2
    pola pomiędzy znacznikami - ta od ciśnienia (czerwona) nie zapaliła się
    jeszcze nigdy