eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKontroler panelu słonecznego › Re: Kontroler panelu słonecznego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <8...@t...no1>
    <4545491741$20181215230125@squadack.com>
    <1...@t...no1>
    <eidagllt2etm$.1lvigkgplv61f$.dlg@40tude.net>
    <f...@t...no1>
    <1...@4...net>
    <2...@t...no1>
    <5c1cf7a1$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@t...no1>
    In-Reply-To: <b...@t...no1>
    Subject: Re: Kontroler panelu słonecznego
    Date: Sun, 23 Dec 2018 15:18:31 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 55
    Message-ID: <5c1f9974$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1545574772 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 495 82.143.187.50:53063
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:739120
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b5c7403e-cfb0-4f85-90dc-7ea8f4a6e90e@tr
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>Chodzi o prąd samego akumulatora, wiadomo że różne obwody w
    >>>samochodzie
    >>>też pobierają prąd (u mnie to 21 mA).
    >
    >> Obnizyli napiecie, bo widac sam akumulator bral za duzo (w czasie
    >> jazdy).

    >Tzn. obniżyli w nowych samochodach napięcie ładowania?

    tak.
    W starszych juz 14.4V nie zobaczysz,
    w nowszych ponoc komputer ambitniej rzadzi - potrafi zwiekszyc
    napiecie po rozruchu, a zmniejszyc po naladowaniu.

    >>>Latem samochód stoi i miesiącami :)
    >> Pomysl raczej o tirach czy autokarach. One jezdza po 9 i wiecej h
    >> dziennie i im akumulator sie nie niszczy.
    >> A bywa, ze stoja na silniku.
    >> Ale moze dlatego, ze zamiast 2*14.4 maja 2* 13.8

    >No właśnie... regulator ogranicza im to napięcie. Jakby dostały np.
    >18 V
    >ze słabego źródła, to na początku napięcie w tym źródle by klęknęło i
    >nie
    >przekroczyło tych 13.5 - 14.5 V, ale jakby się akumulator
    >naładował...

    Na razie to mowimy czy lepsze 14.4, 14.0 czy 13.8 V.

    >>>Chcę wykorzystać tylko do momentu, w którym akumulator nie będzie
    >>>naładowany.
    >
    >> I to nas prowadzi do maszyny stanowej, ktora laduje najpierw do
    >> wyzszego napiecia :-)

    >No właśnie nadal nie :) Co przeszkadza żeby przyłożyć do akumulatora
    >maksymalnie 13.8 V?

    Pytanie, czy sie zdazy naladowac przez tych pare godzin sloneczka.
    Bo moze jednak trzeba 14.0V, aby prad podskoczyl ponad 300mA :-)

    >> Ale widziales zalecenie - ladowac pradem C/10 do 14.5V i wylaczyc.
    >> Lub podlaczyc pod 13.8V.

    >To "lub podłączyć pod 13.8 V" bardziej do mnie przemawia :)

    Jesli jednak chcesz naladowac szybko, to mamy "do 14.5V i wylaczyc".

    Mysle za zamiast "i wylaczyc" moze byc "i obnizyc do 13.8V".

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: