eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKonsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
  • Data: 2020-02-29 09:07:20
    Temat: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 25.02.2020 09:48, RadoslawF wrote:

    > Wiem że nie jest na sto procent zgodna z oryginałem ale jest.

    Jest lepsza. I nie mówię tu o braku folii czy gumowych klawiszy, ale np.
    o sensownie rozmieszczonych klawiszach kursorów. Zresztą, gdyby miał
    pisać coś w Basicu spectrum bezpośrednio na tym urządzeniu, od razu
    włączyłbym tryb wpisywania komend w normalny sposób. ;)


    > I nie wiadomo czy ktoś kiedyś coś na to napisze w ilości zachęcającej
    > do kupienia tego sprzętu.

    Pierwsze gry na to urządzenie już powstają. Egzemplarze z pierwszego
    Kickstartera sprzedały się na pniu. Autorzy przygotowują teraz drugą
    serię, a zainteresowanie jest spore. Jest szansa, że to urządzenie
    stanie się czymś więcej, niż tylko ciekawostką - jak w przypadku tych
    licencjonowanych linukoswych komputerów do emulacji, zamkniętych w
    obudowach "mini konsolek retro", na których próbuje zarabiać parę firm...


    > Emulowana jest tu i tam. Ja tam rasistą nie jestem więc
    > nie dostrzegam wyższości FPGA nad płytką z ARM.
    > Wada armigi to brak klawiatury i emulacja tylko OCS.

    FPGA to nie emulacja. W emulowanym systemie procesor musi cały czas
    przelatywać przez cały program, sprawdzając wszystkie zależności i
    reagując na nie w sposób, który odpowiada oryginalnemu hardware'owi. Nic
    nie dzieje się równolegle i aby mieć takie wrażenie trzeba dysponować
    wielokrotnie szybszym sprzętem, niż emulowany. Nawet w przypadku
    Raspberry Pi często wychodzą problemy z zależnościami czasowymi...
    W FPGA mamy wielkie "pole bramek", pomiędzy którymi połączenia są
    ustalane w sposób programowy. Sygnały jednak rozchodzą się równolegle,
    tak samo jak w oryginalnym sprzęcie. Ewentualne problemy łatwiej
    namierzyć i naprawić.

    FPGA to najbliższ rzecz do stosowania oryginalnego hardware'u, jaką
    można osiągnąć bez stosowania oryginalnego hardware'u. ;) Szkoda, że
    zaawansowane układy są ciągle tak drogie, bo mogłyby rozwiązać problem
    uruchamiania starszych tytułów na nowych konsolach. Z emulacją Xboxa 360
    na XB One nie poradził sobie nawet Microsoft, posiadający całą dokumentację.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: