-
Data: 2020-02-29 09:07:20
Temat: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 25.02.2020 09:48, RadoslawF wrote:
> Wiem że nie jest na sto procent zgodna z oryginałem ale jest.
Jest lepsza. I nie mówię tu o braku folii czy gumowych klawiszy, ale np.
o sensownie rozmieszczonych klawiszach kursorów. Zresztą, gdyby miał
pisać coś w Basicu spectrum bezpośrednio na tym urządzeniu, od razu
włączyłbym tryb wpisywania komend w normalny sposób. ;)
> I nie wiadomo czy ktoś kiedyś coś na to napisze w ilości zachęcającej
> do kupienia tego sprzętu.
Pierwsze gry na to urządzenie już powstają. Egzemplarze z pierwszego
Kickstartera sprzedały się na pniu. Autorzy przygotowują teraz drugą
serię, a zainteresowanie jest spore. Jest szansa, że to urządzenie
stanie się czymś więcej, niż tylko ciekawostką - jak w przypadku tych
licencjonowanych linukoswych komputerów do emulacji, zamkniętych w
obudowach "mini konsolek retro", na których próbuje zarabiać parę firm...
> Emulowana jest tu i tam. Ja tam rasistą nie jestem więc
> nie dostrzegam wyższości FPGA nad płytką z ARM.
> Wada armigi to brak klawiatury i emulacja tylko OCS.
FPGA to nie emulacja. W emulowanym systemie procesor musi cały czas
przelatywać przez cały program, sprawdzając wszystkie zależności i
reagując na nie w sposób, który odpowiada oryginalnemu hardware'owi. Nic
nie dzieje się równolegle i aby mieć takie wrażenie trzeba dysponować
wielokrotnie szybszym sprzętem, niż emulowany. Nawet w przypadku
Raspberry Pi często wychodzą problemy z zależnościami czasowymi...
W FPGA mamy wielkie "pole bramek", pomiędzy którymi połączenia są
ustalane w sposób programowy. Sygnały jednak rozchodzą się równolegle,
tak samo jak w oryginalnym sprzęcie. Ewentualne problemy łatwiej
namierzyć i naprawić.
FPGA to najbliższ rzecz do stosowania oryginalnego hardware'u, jaką
można osiągnąć bez stosowania oryginalnego hardware'u. ;) Szkoda, że
zaawansowane układy są ciągle tak drogie, bo mogłyby rozwiązać problem
uruchamiania starszych tytułów na nowych konsolach. Z emulacją Xboxa 360
na XB One nie poradził sobie nawet Microsoft, posiadający całą dokumentację.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.02.20 11:41 Artur Stachura
- 29.02.20 11:51 J.F.
- 29.02.20 16:28 RadoslawF
- 29.02.20 21:33 Atlantis
- 29.02.20 22:03 J.F.
- 29.02.20 22:09 Czarek
- 29.02.20 22:13 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)