  • 21. Data: 2015-02-25 23:58:30
    Temat: Re: Konkurs na najbardziej debilną usługę, cechę, przypadłość...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2015 20:33:16 +0100, yabba napisał(a):
> [...]

    Mowisz ze ludzie tacy naiwni ?

    Tym niemniej milion to za pierwszym razem, i na poparcie decyzji
    urzedu. W recydywie mozna zwiekszyc.

    > Podstawą kwestią powinien być zwrot kosztów dla poszkodowanych z 10 krotna
    > nawiązką. Co mi po wielomilionowych karach dla operatora, jeśli to ja
    > zostałem oszukany (hipotetycznie) i straciłem pieniądze. Dla 100 zł mam
    > zakładać sprawę w sądzie? Zadośćuczynienie dla poszkodowanych powinno być z
    > automatu.

    A za 1000 zalozysz ?
    Zas po ukaraniu latwiej uzyskac zwrot, czy to w sadzie, czy w zwyklej
    reklamacji. Stad dosc istotna rola urzedu.

    No a w sadzie ... jestes pewny ze wygrasz ? Jak sad spojrzy ze
    informacja byla prawidlowa i decyzja klienta dobrowolna.

    J.

  • 22. Data: 2015-02-26 10:36:28
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Wed, 25 Feb 2015 16:40:12 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Tak nie powinno być. Skoro masz bilingi jako dowód to widać błąd
    >systemu. Ja miałem podobną sytuację, bylem przekonany, że nie był
    >wysyłamy sms a jednak był. Aczkolwiek zanim to ustalono człowiek na
    >infolini próbował mi wmówić, że smsy premium płatne przchodzące mogą
    >przychodzić bez subskrtpcji. Uznając że gada głupoty zignorowałem
    >go. Jednak coś jest na rzeczy.

    Wystarczy że na różnych dziwnych stronach ktoś poda Twój numer
    telefonu i nic już użytkownik zatwierdzać nie musi , smsy same zaczną
    przychodzić.
    Druga opcja o której czytałem ale nie mogę się dokopać do artykułu że
    jest jakiś nowy sposób że wystarczy wejść na zwykłą stronę internetową
    jeśli dobrze pamiętam z przeglądarki telefonu i wtedy też w jakiś
    sposób robi się subskrypcja, tak że nawet tego nie zauważysz.
    W ogóle to przecież smsy przychodzące można odczytać mając modem
    podpięty do kompa, i wysyłać też można jeśli op na to pozwala.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2015-02-26 23:55:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-25 o 16:35, J.F. pisze:

    > A drugie to skad te SMS w nowym czystym numerze.
    > No coz - trzeba czytac umowe i regulaminy ... albo pare razy wygrac w
    > sadzie lub przeforsowac w Urzedzie jako zakazana praktyke :-)

    Zdecydowana większość numerów (granicząca z całością) jest z wtórnego
    obiegu. Weź udowodnij, ze to OP sprzedał dane.

  • 24. Data: 2015-02-26 23:59:56
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-25 o 16:21, Hinek pisze:

    > A jak wytłumaczysz to, że takie smsy zaczęły przychodzić
    > na kartę w modemie kilka godzin po jej aktywacji?
    > Z tej karty nigdy nie wykonano żadnego połączenia głosowego
    > ani nie wysłano smsa. To zostało potwierdzone w bilingach....

    Numery są po którejśtam kolejce użytkowników. Zapewne subskrypcje
    premium nie powinny się utrzymać przez okres wygaszania, ale
    telemarketerzy i inne łajzy jak najbardziej będą nękać. Sam tak mam z
    jakąś firmą windykacyjną, która wydzwania mi na kartę do internetu.
    Dopiero imienne postraszenie dzwoniącego z info, że nagrywam te
    wszystkie rozmowy przyniosło skutek.

  • 25. Data: 2015-02-27 00:03:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-25 o 16:57, J.F. pisze:

    > Ale oni nie chca byc wzywani, wiec raczej tego nie robia. Musi byc jakas
    > subskrypcja.
    > Tylko ze dzis to moze byc:
    > -odziedziczyles po poprzednim wlascicielu numeru ... choc raczej malo
    > prawdopodobne,

    Subskrypcje premium? Wielce nieprawdopodobne.

    > -zapisac sie mozna w internecie, podac kod z sms, sladu w zwyklym
    > billingu nie bedzie,

    i tu bym szukał winowajców.

    > -programy rozne same potrafia wysylac sms czy odczytywac i potwierdzac.

    Przerażająco możliwe w dobie androidów, windowsów i iosów

    > -w umowie moze byc stosowny zapis, ze zapisujesz sie do serwisu XXX i
    > placisz.

    W umowie do czego? Telefonu? Wątpię. Jakiś trzecich serwisów? Musiałbyś
    potwierdzić autentyczność numeru.

  • 26. Data: 2015-02-27 00:04:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 10:36, dizel pisze:

    > Wystarczy że na różnych dziwnych stronach ktoś poda Twój numer
    > telefonu i nic już użytkownik zatwierdzać nie musi , smsy same zaczną
    > przychodzić.

    Wielce wątpliwe.

> [...]
    > jeśli dobrze pamiętam z przeglądarki telefonu i wtedy też w jakiś
    > sposób robi się subskrypcja, tak że nawet tego nie zauważysz.

    Jedyne co mi przychodzi na myśl to wirus, który ma prawa do wysyłania
    wiadomości. Raczej nieprawdopodobne.

  • 27. Data: 2015-02-27 07:31:03
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 27 Feb 2015 00:03:40 +0100, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

    >Subskrypcje premium? Wielce nieprawdopodobne.

    Jak nieprawdopodobne? Przeczytaj to:

    http://www.wykop.pl/artykul/2294820/nowe-metody-wyci
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2015-02-27 07:32:26
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 27 Feb 2015 00:04:53 +0100, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

    >Wielce wątpliwe.

    >Jedyne co mi przychodzi na myśl to wirus, który ma prawa do wysyłania
    >wiadomości. Raczej nieprawdopodobne.

    Tak? A to przeczytaj to:

  • 29. Data: 2015-02-27 08:03:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 07:32:26 +0100, dizel <x...@x...xx> wrote:
    > http://www.wykop.pl/artykul/2294820/nowe-metody-wyci
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    Co to znaczy przez tylko "kliknięcie", bez podawania nr telefonu?

    --
    Marek

  • 30. Data: 2015-02-27 08:14:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 07:32:26 +0100, dizel <x...@x...xx> wrote:
    > Tak? A to przeczytaj to:
    > http://www.wykop.pl/artykul/2294820/nowe-metody-wyci
    agania-kasy-za-uslugi-premium/

    To już blisko wprowadzenia akceptacji usługi przez brak sprzeciwu. Bo
    dlaczego nie..To będzie dopiero szał. Będzie wysłany sms, że "usługa
    została aktywowana, Jeśli się nie zgadzasz możesz ja wyłączyć
    wysyłając sms na nr....". Przynajmniej skończą się żenujące podchody
    typu "lokalizacja telefonu" :).

    --
    Marek