  • 11. Data: 2012-06-23 13:28:27
    Temat: Re: Konkurencja dla nawigacji Noki?
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-06-22 09:12, AL pisze:

    > wystarczy poszukac u wujka googla.
    >
    > Ale pytasz to odpowiem - za 50EUR (200-230pln) masz w Sygic cala Europe
    > (nie tylko kraje EU jak w niektorych nawigacjach) - mapyoffline z
    > aktualizacjami wieczystymi. To tylko jeden przyklad.
    >

    > Za darmola masz rowniez OpenStreetMap (np. OSMdroid) - mapy offline -
    > routing moglby byc ciut lepszy ale tragicznie nie jest i da sie
    > korzystac. Mapy dokladne, mase opcji w ustawieniach (na poczatku az
    > odrzuca tyle tego :) , roznorodnosc renderingu map plus mozliwosc -
    > jak w Garminie - wgrywania dwoch map jedna na druga.

    Zdecydowanie wolę skorzystać z doświadczenia grupowiczów niż z usług
    Google.
    50EUR to jednak suma dość pokaźna. Za taką kwotę można kupić
    profesjonalną nawigację z porządną mapą.
    A co do darmowych to mam ich w tablecie na pęczki, i raczej trochę
    bez sensu jest ich porównywania z nawigacją Nokii.

  • 12. Data: 2012-06-23 13:28:53
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-06-22 12:54, Waldek Godel pisze:

    > Nawet jak mapy zadziałają, to połowa innych programów z marketów nie
    > zadziała. To telefon dla megafrajerów.

    Mógłbyś rozwinąć myśl? Dlaczego frajerów, przecie to zupełnie niezły
    sprzęt.. Co prawda trochę drogi, ale Nokia zawsze się ceniła wyżej od
    innych. No i przede wszystkim: dlaczego te mapy mogłyby na niej nie
    zadziałać?

  • 13. Data: 2012-06-23 13:43:27
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:28:53 +0200, jadryś napisał(a):

> [...]
    > sprzęt.. Co prawda trochę drogi, ale Nokia zawsze się ceniła wyżej od
    > innych. No i przede wszystkim: dlaczego te mapy mogłyby na niej nie

    Bo ma tylko 256 MB pamięci, podczas gdy większość aplikacji wymaga więcej.

    http://blog.dialaphone.co.uk/2012/05/29/nokia-lumia-
    610-wont-run-angry-birds-at-the-moment-rovio-working
    -on-fix/
    http://www.nokiamobilenews.co.uk/2012/05/29/no-more-
    skype-for-lumia-610/
    i przede wszystkim:
    http://www.nokianews.net/nokia-apps-and-software/inc
    ompatible-apps-list-for-nokia-lumia-610/
    Noka maps na liście nie ma, ale taki Navigon już jest.

    W ogóle kupowanie JAKIEGOKOLWIEK sprzętu z Windows Mobile w tym momencie
    jest conajmniej nierozsądne. A co dopiero takiego, który jest wykastrowany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 14. Data: 2012-06-23 13:55:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 12:43:27 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Bo ma tylko 256 MB pamięci, podczas gdy większość aplikacji wymaga więcej.

    Hm, mam stara nawigacje. Takie pudelko. 64MB RAM.
    I dziala na tym automapa europe bez problemow.

    No ale windows na tym tez jest stare, i widac nie zajmuje 240MB, tylko moze
    20 :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-06-23 13:59:50
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:55:03 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, mam stara nawigacje. Takie pudelko. 64MB RAM.
    > I dziala na tym automapa europe bez problemow.

    Zgadza się. Ale tam był tylko system i oprogramowanie.
    Nikt wtedy nie wpadł na pomysł, żeby jedno od drugiego rozdzielić wpychając
    tam opasłe, powolne i żrące prąd middleware.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 16. Data: 2012-06-23 20:53:00
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-06-23 13:43, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > jest conajmniej nierozsądne. A co dopiero takiego, który jest wykastrowany.

    No niby masz rację, jednak nie należy zapominać że Windows ma sporo
    mniejsze zapotrzebowanie na pamięć od Androida. Wręcz nie wyobrażam
    sobie jakby miał się sprawować aparat z Androidem na pokładzie i 256 MB
    RAM.

  • 17. Data: 2012-06-23 21:30:37
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 20:53:00 +0200, jadryś napisał(a):

> [...]
    > mniejsze zapotrzebowanie na pamięć od Androida. Wręcz nie wyobrażam
    > sobie jakby miał się sprawować aparat z Androidem na pokładzie i 256 MB

    To nawet nie o to chodzi. To jest pierwszy i jedyny telefon z WP który ma
    mniej niż 512 MB. Zresztą przed wypuszczeniem WP7.5 Tango nie było to nawet
    dopuszczalne, wymagania techniczne do dopuszczenia do WP7 mówiły o 512 MB.
    I tak są pisane programy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 18. Data: 2012-06-27 20:50:49
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2012-06-21 09:52, boxfish pisze:

    > a tryb off-line ?

    Zjedzie sie na troche z wyznaczonej trasy (np. jakis objazd spowodowany
    wypadkiem) i trzeba przeliczac...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 19. Data: 2012-06-27 21:43:44
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

> [...]

    > (nie tylko kraje EU jak w niektorych nawigacjach) - mapyoffline z
    > aktualizacjami wieczystymi. To tylko jeden przyklad.

    Ale to tylko Europa. Niby sie poza Europe samochodem nie ruszam ale
    jakies wakacje w Azji czy Afryce i podroz sluzbowa do Ameryki a tam tez
    by sie chcialo z mapy skorzystac. I juz cena rosnie do 80 Eur. Czyli
    niewiele mniej niz jakas prostsza nokia z GPS ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 20. Data: 2012-06-28 22:39:05
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-06-27 21:43, Marcin pisze:
> [...]
    > by sie chcialo z mapy skorzystac. I juz cena rosnie do 80 Eur. Czyli
    > niewiele mniej niz jakas prostsza nokia z GPS ;)

    zdecydowalem sie dzisiaj za az 12pln na OSMand z marketu google'a :)
    Caly swiat :)

    A to tylko dlatego, ze na Krym sie wybieram i mapy OSM sa lepsze niz
    Sygic (nie mam porownania z Nokia jesli chodzi o Ukraine)

    Pojawila sie zupelnie nowa wersja 0.8 z nowymi mapami off-line i
    ulepszonym routingiem.
    A dodatkowo mozesz zawsze na glowna mape nalozyc kolejna (np. ze
    sciezkami rowerowymi). Podoba mi sie ta funkcjonalnosc - podobnie jak
    bylo/jest w Garminie.

    A co do ceny 80EUR za mapy na caly swiat Sygic - to i tak taniej niz
    mialbys kupic nawigacje dedykowana z mapami o takim zasiegu.
    NokiaMaps dziala na calym swiecie - fakt i od biedy styknie - ale
    funkcjonalnosc Nokii (i dokladnosc) mi nie odpowiada akurat, wiec nawet
    jak poprzednio mialem Nokie z mapami - to i tak uzywalem Garmina XT.

    --
    pozdr
    Adam (AL)