eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKoniec produkcji Leapmotor T03
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 11. Data: 2025-04-11 17:34:30
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Apr 2025 17:06:29 +0200, nadir wrote:
    > W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
    >> A Izera miała być tania?
    >>
    >> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    >> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
    >> się sprzedawać?
    >
    > Do fabryki amunicji 155mm też trzeba by dopłacać, na chooj nam ona?

    Obyś nie wykrakał.

    Poza tym ... wygląda na to, że to dobry i chodliwy towar ...

    J.


  • 12. Data: 2025-04-11 17:35:23
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Apr 2025 16:31:40 +0200, io wrote:
    > W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >> W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
    >>> Hej,
    >>>
    >>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
    >>> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >>>
    >>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-
    >>> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
    >>>
    >>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
    >>> to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    >>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    >>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
    >>> w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >>>
    >>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
    >>> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
    >>> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
    >>> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
    >>> wstrzymała się od głosu."
    >>>
    >>> Pamiętacie Izerę?
    >>
    >> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
    > Chinami jak tutaj.

    Niekoniecznie, o ile byśmy zdążyli wcześniej.

    J.


  • 13. Data: 2025-04-11 17:39:07
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Apr 2025 16:30:43 +0200, io wrote:
    > W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
    >> On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
    >>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
    >>> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >>>
    >>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/
    >>>
    >>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
    >>> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    >>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    >>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
    >>> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >>>
    >>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
    >>> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
    >>> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
    >>> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
    >>> głosu."
    >>
    >> No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
    >> dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
    >> który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
    >>
    >> Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
    >> A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
    >
    > Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
    > jak w szczegółach to wygląda.

    te 51% to chyba w Leapmotor International.
    A to jakaś spółka ... handlowa?

    >> W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
    >> czy zrobią czwartą?
    > Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.

    "Chińska marka zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w
    sprawie ceł wstrzymała się od głosu.

    Stellantis zamierza przenieść produkcję, ale na razie nie ujawnia do
    jakiego kraju. ,,Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana we
    wprowadzanie pojazdów Leapmotor w Europie, w tej chwili rozważa różne
    opcje produkcji" - informuje Stellantis na łamach Reuters."

    W Hiszpanii za drogo ?

    >> Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
    >> więc może dyktować warunki?
    >>
    >> A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
    >> jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
    >
    > Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
    > bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?

    No może może i dalej (zasięg 200-400km), ale dalej, to wolę jakiś
    wygodny samochód, z bagażnikiem ...

    >> Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
    > To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.

    Ale być może Chińczycy popatrzą łaskawiej na Europę.

    J.



  • 14. Data: 2025-04-11 18:24:15
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
    > W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >
    >> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > A Izera miała być tania?
    >
    > Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    > gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała
    > szansę się sprzedawać?
    >

    Trudno powiedzieć biorąc pod uwagę to jak spadają ceny na elektryczne
    toczydełka.  W tamtych czasach względem Tesli i innych tuzów na rynku
    motoryzacyjnym cena mogła być mocno dla nich konkurencyjna. I nikt w
    Polsce by do interesu nie dopłacał.


  • 15. Data: 2025-04-11 18:24:45
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 11.04.2025 o 16:31, io pisze:
    > W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >> W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
    >>> Hej,
    >>>
    >>>
    >>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
    >>> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w
    >>> Polsce."
    >>>
    >>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-
    >>> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
    >>>
    >>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej
    >>> jest to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych
    >>> ceł na samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz
    >>> reakcję rządu Chin, który nakłania lokalnych producentów do
    >>> zaprzestania inwestycji w krajach, które opowiedziały się za
    >>> wprowadzeniem opłat.
    >>>
    >>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
    >>> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
    >>> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
    >>> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
    >>> wstrzymała się od głosu."
    >>>
    >>> Pamiętacie Izerę?
    >>
    >> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
    > Chinami jak tutaj.

    Ale sprowadza się to tylko do jednego, władców najbardziej interesuje
    finalna drożyzna dla kowalskiego.


  • 16. Data: 2025-04-11 18:27:56
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 11.04.2025 o 17:08, nadir pisze:
    > W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >
    >> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >
    > Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.

    Drogo. Oni (my) będą płacić kary "za emisję" bo oni nic z tym nie
    zamierzają robić. Swoją drogą, jak to w ogóle jest możliwe płacenie kar
    za "nieekologiczną energię"?? Jakie kary i najważniejsze, za co i komu
    je płacimy, kto się ogłosił być finalnym beneficjentem tych karnych
    środków??? Jakim trzeba być złośliwym bądź bezrozumnym kretynem aby
    pójść na coś takiego?


  • 17. Data: 2025-04-11 18:30:31
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.04.2025 o 17:13, r...@k...pl pisze:

    > Państwo powinno budować najwincej!

    Najwięcej czego?

    > Socjalizm się komuś marzy :D

    Komu?


  • 18. Data: 2025-04-11 18:55:12
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2025 o 15:12, J.F pisze:
    > On Fri, 11 Apr 2025 14:22:35 +0200, Cavallino wrote:
    >> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >>
    >> A Izera miała być tania?
    >>
    >> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    >> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
    >> się sprzedawać?
    >
    > Do fabryki na pewno trzeba by było najpierw wpłacić.
    > To się inwestycja nazywa.

    Inwestycja jest wtedy, gdy masz szansę później zarobić na produkcie.
    Tutaj to by było tylko wywalanie kasy.

    >
    > Czy by fabryka potem zarabiała i się spłacała ... trochę powątpiewam,
    > pewnie jeszcze do każdej sztuki trzeba by dopłacić, bo takie to te
    > rządowe inwestycje :-)

    Dokładnie.


    >
    > No ale w sumie ... jak Chinczyk chce zainwestować w fabrykę w UE, to
    > go cła nie powinny obchodzić, bo nie będzie ich płacił.

    Ano.


  • 19. Data: 2025-04-11 18:57:00
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2025 o 18:24, Trybun pisze:
    > W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
    >> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
    >>
    >>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
    >>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
    >>
    >> A Izera miała być tania?
    >>
    >> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
    >> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała
    >> szansę się sprzedawać?
    >>
    >
    > Trudno powiedzieć

    Komu trudno?
    Mnie łatwo.


  • 20. Data: 2025-04-11 19:20:01
    Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.04.2025 o 17:39, J.F pisze:
    > On Fri, 11 Apr 2025 16:30:43 +0200, io wrote:
    >> W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
    >>> On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
    >>>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
    >>>> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
    >>>>
    >>>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
    ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
    go-kraju/
    >>>>
    >>>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
    >>>> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
    >>>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
    >>>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
    >>>> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
    >>>>
    >>>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
    >>>> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
    >>>> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
    >>>> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
    >>>> głosu."
    >>>
    >>> No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
    >>> dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
    >>> który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
    >>>
    >>> Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
    >>> A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
    >>
    >> Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
    >> jak w szczegółach to wygląda.
    >
    > te 51% to chyba w Leapmotor International.
    > A to jakaś spółka ... handlowa?
    >
    >>> W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
    >>> czy zrobią czwartą?
    >> Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.
    >
    > "Chińska marka zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w
    > sprawie ceł wstrzymała się od głosu.

    B10 a nie T03

    >
    > Stellantis zamierza przenieść produkcję, ale na razie nie ujawnia do
    > jakiego kraju. ,,Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana we
    > wprowadzanie pojazdów Leapmotor w Europie, w tej chwili rozważa różne
    > opcje produkcji" - informuje Stellantis na łamach Reuters."

    No i media mówią, że nigdzie.

    >
    > W Hiszpanii za drogo ?

    Jaki może mieć udział w cenie samochodu składanie? T03 w Chinach
    kosztuje 1/2 tego, co w Polsce! Jest tylko kwestia kto będzie miał w tym
    udział.

    >
    >>> Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
    >>> więc może dyktować warunki?
    >>>
    >>> A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
    >>> jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
    >>
    >> Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
    >> bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?
    >
    > No może może i dalej (zasięg 200-400km), ale dalej, to wolę jakiś
    > wygodny samochód, z bagażnikiem ...

    I co, obornik na wsi będziesz nim woził czy o co chodzi z tym, że nie
    jest wiejski tylko miejski?

    To nie jedyny model Leapmotor, ale najlepszy by kupić z dofinansowaniem.

    >
    >>> Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
    >> To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.
    >
    > Ale być może Chińczycy popatrzą łaskawiej na Europę.

    Jak im cła wprowadzamy? Gdzieś te swoje samochody sprzedawać będą
    chcieli, to pewne.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: