-
11. Data: 2025-04-11 17:34:30
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Apr 2025 17:06:29 +0200, nadir wrote:
> W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
>> A Izera miała być tania?
>>
>> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
>> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
>> się sprzedawać?
>
> Do fabryki amunicji 155mm też trzeba by dopłacać, na chooj nam ona?
Obyś nie wykrakał.
Poza tym ... wygląda na to, że to dobry i chodliwy towar ...
J.
-
12. Data: 2025-04-11 17:35:23
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Apr 2025 16:31:40 +0200, io wrote:
> W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
>> W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
>>> Hej,
>>>
>>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
>>> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>>>
>>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-
>>> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
>>>
>>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest
>>> to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
>>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
>>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji
>>> w krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>>>
>>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
>>> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
>>> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
>>> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
>>> wstrzymała się od głosu."
>>>
>>> Pamiętacie Izerę?
>>
>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
> Chinami jak tutaj.
Niekoniecznie, o ile byśmy zdążyli wcześniej.
J.
-
13. Data: 2025-04-11 17:39:07
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Apr 2025 16:30:43 +0200, io wrote:
> W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
>> On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
>>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
>>> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>>>
>>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
>>>
>>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
>>> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
>>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
>>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
>>> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>>>
>>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
>>> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
>>> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
>>> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
>>> głosu."
>>
>> No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
>> dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
>> który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
>>
>> Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
>> A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
>
> Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
> jak w szczegółach to wygląda.
te 51% to chyba w Leapmotor International.
A to jakaś spółka ... handlowa?
>> W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
>> czy zrobią czwartą?
> Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.
"Chińska marka zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w
sprawie ceł wstrzymała się od głosu.
Stellantis zamierza przenieść produkcję, ale na razie nie ujawnia do
jakiego kraju. ,,Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana we
wprowadzanie pojazdów Leapmotor w Europie, w tej chwili rozważa różne
opcje produkcji" - informuje Stellantis na łamach Reuters."
W Hiszpanii za drogo ?
>> Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
>> więc może dyktować warunki?
>>
>> A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
>> jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
>
> Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
> bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?
No może może i dalej (zasięg 200-400km), ale dalej, to wolę jakiś
wygodny samochód, z bagażnikiem ...
>> Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
> To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.
Ale być może Chińczycy popatrzą łaskawiej na Europę.
J.
-
14. Data: 2025-04-11 18:24:15
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
>
>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> A Izera miała być tania?
>
> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała
> szansę się sprzedawać?
>
Trudno powiedzieć biorąc pod uwagę to jak spadają ceny na elektryczne
toczydełka. W tamtych czasach względem Tesli i innych tuzów na rynku
motoryzacyjnym cena mogła być mocno dla nich konkurencyjna. I nikt w
Polsce by do interesu nie dopłacał.
-
15. Data: 2025-04-11 18:24:45
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 11.04.2025 o 16:31, io pisze:
> W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
>> W dniu 09.04.2025 o 14:00, io pisze:
>>> Hej,
>>>
>>>
>>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30
>>> marca tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w
>>> Polsce."
>>>
>>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-
>>> stellantis-przeniesie-montaz-do-innego-kraju/
>>>
>>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej
>>> jest to reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych
>>> ceł na samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz
>>> reakcję rządu Chin, który nakłania lokalnych producentów do
>>> zaprzestania inwestycji w krajach, które opowiedziały się za
>>> wprowadzeniem opłat.
>>>
>>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał
>>> powstawać również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w
>>> ubiegłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka
>>> zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł
>>> wstrzymała się od głosu."
>>>
>>> Pamiętacie Izerę?
>>
>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> Mnie chodzi o to, że w przypadku Izery tak samo by wyszła współpraca z
> Chinami jak tutaj.
Ale sprowadza się to tylko do jednego, władców najbardziej interesuje
finalna drożyzna dla kowalskiego.
-
16. Data: 2025-04-11 18:27:56
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Trybun <M...@t...cb>
W dniu 11.04.2025 o 17:08, nadir pisze:
> W dniu 11.04.2025 o 13:24, Trybun pisze:
>
>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>
> Nie drogo, tylko skansen i cepelia, frukta mają zjadać głównie Niemcy.
Drogo. Oni (my) będą płacić kary "za emisję" bo oni nic z tym nie
zamierzają robić. Swoją drogą, jak to w ogóle jest możliwe płacenie kar
za "nieekologiczną energię"?? Jakie kary i najważniejsze, za co i komu
je płacimy, kto się ogłosił być finalnym beneficjentem tych karnych
środków??? Jakim trzeba być złośliwym bądź bezrozumnym kretynem aby
pójść na coś takiego?
-
17. Data: 2025-04-11 18:30:31
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 11.04.2025 o 17:13, r...@k...pl pisze:
> Państwo powinno budować najwincej!
Najwięcej czego?
> Socjalizm się komuś marzy :D
Komu?
-
18. Data: 2025-04-11 18:55:12
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-04-2025 o 15:12, J.F pisze:
> On Fri, 11 Apr 2025 14:22:35 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
>>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>>
>> A Izera miała być tania?
>>
>> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
>> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała szansę
>> się sprzedawać?
>
> Do fabryki na pewno trzeba by było najpierw wpłacić.
> To się inwestycja nazywa.
Inwestycja jest wtedy, gdy masz szansę później zarobić na produkcie.
Tutaj to by było tylko wywalanie kasy.
>
> Czy by fabryka potem zarabiała i się spłacała ... trochę powątpiewam,
> pewnie jeszcze do każdej sztuki trzeba by dopłacić, bo takie to te
> rządowe inwestycje :-)
Dokładnie.
>
> No ale w sumie ... jak Chinczyk chce zainwestować w fabrykę w UE, to
> go cła nie powinny obchodzić, bo nie będzie ich płacił.
Ano.
-
19. Data: 2025-04-11 18:57:00
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-04-2025 o 18:24, Trybun pisze:
> W dniu 11.04.2025 o 14:22, Cavallino pisze:
>> W dniu 11-04-2025 o 13:24, Trybun pisze:
>>
>>> I Izerę, i wiele innych rzeczy. Zdaje się wszystkim naszym władcom
>>> przyświeca jeden główny cel, nad Wisłą ma być drogo.
>>
>> A Izera miała być tania?
>>
>> Czy jednak wręcz przeciwnie i trzeba by było do niej dopłacić
>> gigantyczne kwoty podczas budowy fabryki i produkcji, żeby miała
>> szansę się sprzedawać?
>>
>
> Trudno powiedzieć
Komu trudno?
Mnie łatwo.
-
20. Data: 2025-04-11 19:20:01
Temat: Re: Koniec produkcji Leapmotor T03
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 11.04.2025 o 17:39, J.F pisze:
> On Fri, 11 Apr 2025 16:30:43 +0200, io wrote:
>> W dniu 11.04.2025 o 15:27, J.F pisze:
>>> On Wed, 9 Apr 2025 14:00:24 +0200, io wrote:
>>>> "Jak informuje Reuters, produkcja T03 została wstrzymana w dniu 30 marca
>>>> tego roku i Stellantis nie zamierza kontynuować montażu w Polsce."
>>>>
>>>> https://francuskie.pl/leapmotor-t03-wstrzymanie-prod
ukcji-w-tychach-stellantis-przeniesie-montaz-do-inne
go-kraju/
>>>>
>>>> "Koncern nie podaje oficjalnej przyczyny, ale najprawdopodobniej jest to
>>>> reakcja na głos poparcia Polski dla nałożenia dodatkowych ceł na
>>>> samochody elektryczne pochodzące z Państwa Środka oraz reakcję rządu
>>>> Chin, który nakłania lokalnych producentów do zaprzestania inwestycji w
>>>> krajach, które opowiedziały się za wprowadzeniem opłat.
>>>>
>>>> T03 to kolejny model, który ,,straciła" Polska. W Tychach miał powstawać
>>>> również crossover Leapmotor B10, który zadebiutował w ubiegłym roku
>>>> podczas salonu samochodowego w Paryżu. Chińska marka zdecydowała o
>>>> ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w sprawie ceł wstrzymała się od
>>>> głosu."
>>>
>>> No ale zaraz - Stellantis to francusko-włosko-amerykanski koncern,
>>> dawny Fiat-Chrysler, i PSA,
>>> który ma m.in. jakies udziały w chinskim Leapmotor - 20% podobno.
>>>
>>> Chinczycy się wk*, i zagrozili koncernowi róźnymi sankcjami?
>>> A ten się wykazał "zrozumieniem stanowiska partnera" ?
>>
>> Cośtam mowa o tym, że to 51% nie stanowi o sile a baterie, ale nie wiem
>> jak w szczegółach to wygląda.
>
> te 51% to chyba w Leapmotor International.
> A to jakaś spółka ... handlowa?
>
>>> W Hiszpanii mają jakies trzy fabryki - w jednej z nich będą robić,
>>> czy zrobią czwartą?
>> Na razie mówią, że nie będą składać w Europie.
>
> "Chińska marka zdecydowała o ulokowaniu montażu w Hiszpanii, która w
> sprawie ceł wstrzymała się od głosu.
B10 a nie T03
>
> Stellantis zamierza przenieść produkcję, ale na razie nie ujawnia do
> jakiego kraju. ,,Chociaż firma pozostaje w pełni zaangażowana we
> wprowadzanie pojazdów Leapmotor w Europie, w tej chwili rozważa różne
> opcje produkcji" - informuje Stellantis na łamach Reuters."
No i media mówią, że nigdzie.
>
> W Hiszpanii za drogo ?
Jaki może mieć udział w cenie samochodu składanie? T03 w Chinach
kosztuje 1/2 tego, co w Polsce! Jest tylko kwestia kto będzie miał w tym
udział.
>
>>> Czy może to Leapmotor miał zapłacić za wyposażenie linii,
>>> więc może dyktować warunki?
>>>
>>> A tego T03 niespecjalnie bym żałował, bo to jakieś miejskie
>>> jeździdełko, ale lepszych chyba też nie będzie.
>>
>> Ale, że po miejskich drogach tylko może? Jaki jest sens (a raczej
>> bezsens) twojej (i podobnych) wypowiedzi?
>
> No może może i dalej (zasięg 200-400km), ale dalej, to wolę jakiś
> wygodny samochód, z bagażnikiem ...
I co, obornik na wsi będziesz nim woził czy o co chodzi z tym, że nie
jest wiejski tylko miejski?
To nie jedyny model Leapmotor, ale najlepszy by kupić z dofinansowaniem.
>
>>> Choć kto wie co będzie, jak Trump wszystko wywraca.
>> To raczej skazana na niepowodzenie walka z Chinami.
>
> Ale być może Chińczycy popatrzą łaskawiej na Europę.
Jak im cła wprowadzamy? Gdzieś te swoje samochody sprzedawać będą
chcieli, to pewne.