  • Data: 2013-01-08 21:35:38
    Temat: Re: Koniec netbookow, ASUS i Acer wycofuja sie z rynku
    Od: aL <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-08 01:15, astro pisze:

    > Poczytaj watek "jaki tablet kupic za okolo 700 zl?" z 30 pazdziernika 2012
    > na pl.misc.telefonia.gsm
    > http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/6feef8f119ebc447
    > Wiele nawet sredniej klasy tabletow nie posiada GPS.

    Czy to wątek w klimacie "Jaki samochód do na rajdy do 5 tysiaków z LPG"?
    Pewnie jest setka różnych firm, które produkują różne twory nazywane
    tabletami po 50$ za kilogram, ale czego to ma dowodzić? Google przynajmniej
    od czasów swoje pierwszego, dedykowanego na tablety OS podał specyfikację,
    jakie są wymagania minimalne urządzeń, co nie było normą w przypadku
    wcześniejszych
    konstrukcji, które korzystały z OS robionych pod telefony. Jeśli ktoś
    kupuje obecnie coś, co ma gorszą specyfikację i funkcjonalność, od tego
    co miał
    XOOM w 2010 roku to sam się prosi o kłopoty.
    BTW wyboru tabletów - jak rozmawiam z ludźmi to zazwyczaj pierwszym
    parametrem
    jest zawsze cena, bez podania celu w jakim ma tablet służyć.
    Ja nie rozumiem takiego podejścia, ale to mój problem.

    > Z zalozenia byly o wiele lzejsze, mniejsze, tansze i dluzej pracowaly na
    > baterii od zwyklych notebookow. Oczywiscie kosztem wygody pracy.
    > Znajdz mi inne urzadzenie tych rozmiarow, wadze <1.5kg, pracujace >4h na
    > baterii i kosztujace ok 1000zl. Rownoczesnie mogace uruchomic aplikacje dla
    > Windowsa/Linuksa, bo tylko takie nadadza sie do pewnych zastosowan.

    Problem w tym, że wciąż wymagały miejsca, aby z nich w miarę
    wygodnie skorzystać. Takie małe mini terminale z tą sama filozofią
    obsługi, jak
    blaszak lub netbook. W pewnych zastosowaniach to mogło mieć plusy.
    Pisałem już, że sam sie zastanawiałem na zakupem netbooka i nie
    przekreślałem
    kompletnie tych urządzeń, ale miałem już dwa komputery przenośne w domu.
    Dla mnie to nie była nowa jakość i funkcjonalność, a krok wstecz z benefitem
    w postaci mniejszych gabarytów.

    > jezeli sam nie dostrzegasz tego, ze ktos poza domem moze potrzebowac
    > uruchomic Office'a, OpenOffice'a, wywolywaczke RAWow, edytor
    > programistyczny, edytor graficzny, Mathematice (ale z nieskomplikowanymi
    > notebookami) czy inna aplikacje "tworcza" na malym, lekkim (mieszczacym sie
    > nawet w damskiej torebce) urzadzeniu wartym ok 1000zl, to znaczy, ze masz o
    > wiele wieksze problemy ze zrozumieniem potrzeb innych, niz ja.

    Powiedz mi ile trwa przeciętnie konwersja RAW na netbooku z
    zainstalowanym Raw Theraphee i jak z wygodą pracy na tej wielkości ekranie?

    > Nie twierdze, ze kazdy, ale na pewno jest liczna grupa ludzi majaca podobne
    > zapotrzebowania.

    Oczywiście, że tak. Po to robi się sprzęt z konsumenckiej półki, ale przez
    wiele lat sądzono, że każdy musi kupić blaszaka, bo to uniwersalny sprzęt
    do realizacji potrzeb przeciętnego usera. Otóż nie jest to prawdą.

    > Zauwaz tylko, ze nie neguje przydatnosci tabletow (w przeciwienstwie do
    > Ciebie - twierdzacego, ze netbooki sa zbyteczne i nie maja istotnych
    > zalet), tylko zachecam do przemyslenia zakupu i wyobrazeniu sobie
    > zastosowan urzadzenia w swoim zyciu, a nie jedynie poleganiu na slepej
    > modzie. Uwazam, ze w wielu zastosowaniach tablety ustepuja chocby netbookom
    > w podobnej cenie.

    W pierwszym poście napisałeś, że na tym nie da się pracować. Da się, ale Ty
    wąsko definiujesz pojęcie pracy. Ja spokojnie napiszę dokument korzystając
    z klawiatury BT i przy okazji zrobię szybko parę rzeczy, których nie mógłbym
    zrobić na przeciętnym netbooku bez podłączania dodatkowych urządzeń.

    > Konsumencie!
    > Chcesz czytac e-booki? Rozwaz porzadnego E Inka, zaden tablet/czytnik
    > oparty na LCD nie dorowna komfortem takiemu rozwiazaniu. Ciekawy bylby
    > tablet np z dwustronnym wyswietlaczem (LCD i E Ink). Tylko kiedy sie pojawi
    > na rynku...?

    Pewnie się nie pojawi, ale kto wie.

    > Duzo piszesz, poza domem mozesz potrzebowac aplikacji nie majacych swych
    > odpowiednikow na iOS, Androida ("tworczych" - edytorow itp.) - pomysl o
    > netbooku (o ile ich wydajnosc nie bedzie zbyt niska), convertible
    > notebooku, ultrabooku, 12" notebooku.

    No widzisz, znowu jest problem z tym, że do "twórczych" aplikacji mam
    blaszaka, bo nie wyobrażam sobie konwertowania Rawów na netbooku, bo
    wiem, że nawet na 4 jajkach z HT i zastosowaniu filtrów komputer może się
    zamulić.

    > Ale nie kupuj od razu tablet tylko dlatego, ze wszyscy sasiedzi go maja...
    > Moze rzeczywiscie to on najlepiej spelni Twoje oczekiwania, ale wcale tak
    > byc nie musi.

    Kwestie wyboru pozostaw nabywcom, bo to ich pieniądze i ich sprawa do
    czego to będzie służyć. To, że ja czegoś nie robię nie znaczy, że jest
    to głupie lub zbędne do życia.

    > Tak BTW, Canon EOS 6D posiada wbudowany modul GPS i WiFi.
    > "The EOS 6D is the first Canon DSLR to feature GPS functions and inbuilt
    > Wi-Fi capabilities, which geotag images and allow files to be uploaded
    > directly to Facebook and YouTube and Canon Image Gateway, transferred to
    > external devices or sent to be printed on a Wi-Fi-enabled Canon printer."
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_6D

    Wiem i może to być przydatne dla celów fotek trzaskanych do róznego
    rodzaju dokumentacji. W krajach Pierwszego Świata zakup takiego sprzętu
    dla firmy nie jest rujnującą inwestycją.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.