  • 41. Data: 2019-11-13 18:43:42
    Temat: Re: Koniec balu panno Lalu?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I tu się mylisz.
    > A poza tym, jest oczywiste że:
    > 1. Nie każdy wypadek jest po alkoholu, są i inne przyczyny.
    > 2. Wypadków po alkoholu jest więcej (relatywnie, of course).

    Przy czym pilnie strzeżoną tajemnicą jest z jaką zawartością alkoholu,
    przy czym epatuje się nawet w oficjalnych opracowaniach ilością wypadków
    _z_udziałem_ nietrzeźwych. Przy czym pomijając już czy alkohol był
    przyczyną, to wlicza się również... pijanych paksów i kiedy "pijany
    uczestnik" tak naprawdę nie był w ruchu drogowym (na przykład trzeżwy
    kierowca wyleciał z drogi i trafił pijanego na chodniku). Ogólnie
    manipuluje się i sztucznie (nomen omen) dmucha problem.

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2019-11-13 18:51:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 11:46, Kviat wrote:

> [...]
    > jeździć slalomem między butelkami.

    > Czytaj uważnie uwzględniając kontekst, a dopiero potem zabieraj tu głos
    > na ten temat.
    > W cywilizowanych krajach limit na alkohol jest większy niż 0, bo to
    > prędkość zabija, a nie butelka piwa. Normalny człowiek po wypiciu
    > jednego piwa będzie jechał jak zawsze normalnie, a nawet będzie bardziej
    > uważał, a zapierdalacz będzie zapierdalał niezależnie od tego czy wypił
    > piwo, czy nie. Zmniejszenie limitu do 0 w książeczce z przepisami to
    > najłatwiejsze pozorowanie, że coś się robi dla bezpieczeństwa, zamiast

    Ależ ... to zapierdalacz będzie bardziej uważał a po butelce piwa
    bardziej uważał na pewno nie będzie bo taka jest natura spożywania
    alkoholu, że zawsze mniej się uważa. Kwestia jest tylko jak bardzo
    mniej. No i jest kwestia osobnicza do jakiego dokładnie stanu alkohlo
    doprowadza bo co innego rozluźnić się a co innego nabrać wigoru.

  • 43. Data: 2019-11-13 18:51:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 13, 2019 at 5:37:34 PM UTC+1, TomN wrote:

    > Nigdy po pijaku nie "dziabnąłem" samochodu parkując w garażu na własnym
    > podwórku, a zdarzało się, że po dobrze zakrapianym grillu była potrzeba
    > usunięcia samochodu.

    rozumiem, ze to kilkanascie lat temu bylo i sie przedawnilo juz ;) bo zapewne wiesz,
    ze nawet po wlasnym podworku po pijaku jezdzic oficjalnie nie wolno...

    BTW jak wracalem po jednym piwku i zona prowadzila, to tez musialem do garazu sam
    wjechac, bo bylo to znacznie bezpieczniejsze dla samochodu ;), tez daaaaawno temu ;)

  • 44. Data: 2019-11-13 18:54:52
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 14:19, Kviat wrote:

    > Za to wiadomo, że prawdopodobieństwo zabicia kogoś trafiając tego kogoś
    > samochodem z prędkością 150 km/h po mieście na trzeźwo jest większe, niż
    > trafiając go jadąc 30 km/h po jednym piwie.

    Ale nie chodzi o prawdopodobieństwo.

  • 45. Data: 2019-11-13 18:55:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Korzystasz z faktu że nie wiadomo jak wielu ludzi prowadzi po alkoholu,
    > ponieważ takich badań brak.

    I tu jest pies pogrzebany - jak chcesz się naukowo zabrać do tematu, to
    zamiast robić ruchy na oślep należy zacząć od takiej statystyki - lie
    jeżdzi na bani i jak na bani (ile promili), a potem porównać to ze
    statystykami wypadków. Potem optymalnie byłoby znormalizować, żeby
    wykluczyć inne czynniki i porównać. Wtedy wiemy na czym stoimy i na czym
    się koncentrować. Ponieważ takich danych nie ma, a wręcz można odnieść
    wrażenie że są ukrywane, to należy domniemywać, że para idzie w gwizdek.

    > Po każdej ilości alkoholu.
    > https://www.parpa.pl/index.php/zagrozenia-zycia-publ
    icznego/nietrzezwosc-kierowcow

    Paprpa to ci, co jak rozwiążesz test to wychodzi, że masz problem z
    alkoholem? Też żeś sobie znalazł źródełko - przecież oni z definicji są
    zainteresowani tworzeniem problemu;)

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2019-11-13 18:56:00
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 14:55, Jacek Maciejewski wrote:

    > Co mu się i tak na nic nie zda. I jeśli uważasz że badania
    > psychofizyczne po alkoholu nie mają nic wspólnego z prowadzeniem auta
    > toś głąb niewart rozmowy.

    Ale przy 0,5%? To może mieć mniejszy wpływ niż inne niedyspozycje,
    zaparowane szyby itp Chyba o to chodziło.

  • 47. Data: 2019-11-13 18:57:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 16:50, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dnia Wed, 13 Nov 2019 15:42:04 +0100, Kviat napisał(a):

    > Poczytaj sobie:
    >
    > http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
    lemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html
    > https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-spraw
    nosc-kierowcy.html

> [...]
    > tego też nie należy zaniedbywać tylko rzecz poprawiać we właściwy
    > przyczynie sposób.
    > Co do pijanych kierowców, uważam że znaczne podniesienie sankcji za
    > pijaństwo ma tu sens jak rzadko w innych gałęziach prawa karnego. Za 0,5
    > promila utrata prawka na zawsze, za 1 promil - konfiskata bryki i
    > prawka. Za zabójstwo po pijaku samochodem - odsiadka min. 5 lat plus
    > powyższe plus obowiązek alimentacyjny rodzinie zabitej osoby. Klacz za
    > capa daję że w kilka lat byśmy wyszli na prostą z tym zagrożeniem. A ile
    > fajnych bryk by można kupić u komornika :)

    Ty chcesz kogoś okraść a nie ukarać. Powinmieneś w więzieniu siedzieć.

  • 48. Data: 2019-11-13 18:59:49
    Temat: Re: Koniec balu. Konfiskować.
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-13 18:28, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    .191113.invalid...

    > Już było. Konfiskować. Niech pożyczający nie pożyczają byle komu, niech
    > robią wywiad, niech kupią se alkomaty i niech ubezpieczą się od wpadki.
    > A jak się nie podoba, to zająć się produkcją frytek.

    Zdecydowanie powinni Cię zamknąć w więzieniu.

  • 49. Data: 2019-11-13 19:07:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poczytaj sobie:
    >
    > http://www.psychologia.edu.pl/czytelnia/62-wiat-prob
    lemow/614-nietrzezwosc-na-drogach.html

    "Jak określa się skalę problemu prowadzenia pod wpływem alkoholu?
    - Istnieje kilka metod oceny. Najprostsza i najczęściej stosowana to
    analiza statystyk wypadków, która pozwala określać, jaki procent ogółu
    wypadków można przypisać nietrzeźwym użytkownikom dróg. W Polsce w
    ostatnich latach byli oni sprawcami około 18-20% ogółu wypadków drogowych"

    Przecież to bzdura. - "W 2018 roku użytkownicy dróg (kierujący, piesi,
    pasażerowie), będący pod działaniem alkoholu, uczestniczyli w 2 779
    wypadkach drogowych (8,8% ogółu wypadków)" - z udziałem - a nie
    sprawstwem. Jak już pisałem wliczają to nawet paxów w taksówce czy
    autobusie nocnym. Źródełko:

    http://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,W
    ypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    Dalej nawet nie chcę czytać, skoro mylą się na oko conajmniej trzykrotnie.

    > https://docplayer.pl/6082590-Wplyw-alkoholu-na-spraw
    nosc-kierowcy.html

    Według WHO w krajach wysokorozwiniętych około 20% poważnie rannych
    kierowców miało przekroczony dozwolony limit alkoholu we krwi. Badania
    WHO pokazały, że w krajach nisko i średniorozwiniętych między 33 a 69%
    poważnie rannych kierowców i pomiędzy 8 a 29% lekko rannych kierowców
    spożywało alkohol przed spowodowaniem wypadku drogowego.

    Znów ma się to nijak do statystyk - źródełko to samo...

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2019-11-13 19:08:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie też dopisz do listy tych co chcą okrasc a nie ukarać. Teraz jest nas dwóch i
    zgodnie z zasadami demokracji wypierdalaj do piwnicy.