  • 1. Data: 2010-08-05 19:47:56
    Temat: Konfiguracja LAN
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze wychodze z
    pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po drugie, chcialbym
    wlaczyc wspoldzielenie zasobow pod windows. Bez zadnych kombinacji z
    odrebnym serwerem SAMBA wystawionym na satrym 486, etc. Takie zwykle
    "Otoczenie sieciowe" w Windows (konfigurowalne plikiem netsetup.exe).
    Problem w tym, ze jeden komputer jest bezposrednio wpiety do netu (przez
    wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy, dziesiaty) jest za NAT`em
    (w tej samej sieci). W zwiazku z powyzszym jak to ustawic. Wszystkie uslugi
    sa (chyba) wlaczone (tzn udostepnianie plikow i drukarek), jednak przy
    probie dodania npowego miejsca sieciowego komputery sie nie widza. W zwiazku
    z tym czy istnieje mozliwosc takiego skonfigurowania sieci i czy bedzie to
    wymagalo grzebania w konfiguracji switcha/routera, za NAT`em. Wiem, ze
    google (a teraz rowniez bingi yahhoo) wiedza wszystko, ale czasem trudno sie
    pogubic w natloku informacji.

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2010-08-06 06:01:55
    Temat: Re: Konfiguracja LAN
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

> [...]
    > grzebania w konfiguracji switcha/routera, za NAT`em. Wiem, ze google (a
    > teraz rowniez bingi yahhoo) wiedza wszystko, ale czasem trudno sie

    Logika NAT (SNAT) jest taka, że działa tylko w jedną stronę - umożliwia
    dostęp z komputera w sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej. W
    związku z tym nie uda ci się prosto skonfigurować dostępu z tego jednego
    do pozostałych.

    Rozwiązania widzę dwa. Oba wymagają trochę zabawy z konfiguracją:
    1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak żeby komunikacja między tym
    jednym a resztą twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
    2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a resztą
    sieci.

    Ja raczej polecałbym metodę nr 2.

  • 3. Data: 2010-08-06 06:42:52
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

> [...]
    > wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy, dziesiaty) jest za NAT`em

    Zdecyduj się: jeżeli drugi komputer jest za NATem, to jest już w innej
    sieci. To jest kluczowe.

    Opisz dokładnie, jak wygląda Twoja sieć - jakie są tam urządzenia, jak
    połączone, które z nich (i jak) jest podpięte do Internetu, jaka jest
    adresacja.

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-08-06 08:52:22
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 6 Aug 2010 06:01:55 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

> [...]
    > jednym a resztą twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
    > 2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a resztą

    Opcja numer 3 - dolaczenie tego komputera do sieci, tzn umieszczenie go
    razem z reszta za NAT-em

    Chyba najmniej kombinowania...

    --
    Mark

  • 5. Data: 2010-08-06 09:31:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "jureq"
    >Logika NAT (SNAT) jest taka, że działa tylko w jedną stronę - umożliwia
    >dostęp z komputera w sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej.

    W ogólności - bzdura.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 6. Data: 2010-08-06 14:14:44
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.08.2010 21:47, Milosz K. pisze:
    > Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze wychodze z
    > pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po drugie, chcialbym

    http://www.ntg.prv.pl/

    Pisz na pl.comp.sieci lub - lepiej - pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-08-07 15:57:45
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> wrote in message

    > http://www.ntg.prv.pl/
    >
    > Pisz na pl.comp.sieci lub - lepiej - pl.comp.os.ms-windows.winnt.

    Swego czasu tam napisałem, jednak nie potkałem się ze zbyt życzliwym
    przyjęciem. Dlatego piszę tutaj. W końcu pecet to pecet.

    Pozdrawiam, M.

    --
    Bez sygnaturki ze względów bezpieczeństwa!

  • 8. Data: 2010-08-07 16:18:22
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    > 1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak zeby komunikacja miedzy tym
    > jednym a reszta twojej sieci odbywala sie przez routing a nie NAT.
    > 2. Konfiguracja VPN do komunikacji miedzy tym jednym komputerem a reszta
    > sieci.

    Jak to sie przedklada na "przepustowosc sieci", bo mam rozumiec, ze VPN
    idzie przez jakis zewnetrzny serwer. Nie jestem za bardzo w temacie (jak
    wiekszosc uzytkowników piszacych tutaj po pomoc w okr. kwestii). No i
    oczywiscie na kwestie bezpieczenstwa sieci. Nie jestem za bardzo przekonany
    do takich rozwiazan jak "pulpit zdalny" i zdalne zarzadzanie pecetem, a tak
    jak juz wspomnialem nie jest to na tyle zaawansowana siec, zebyt sie bawic w
    jaies "szczególne" rozwiazania p.t. odrebny serwer, drogie huby, switche.
    Tym bardziej, ze "budzet" tez mamy nieco ograniczony ;-)

    Pozdrawiam, M.

  • 9. Data: 2010-08-08 16:43:07
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Milosz K." napisał:

    > Swego czasu tam napisałem, jednak nie potkałem się ze zbyt życzliwym
    > przyjęciem. Dlatego piszę tutaj. W końcu pecet to pecet.

    Jeśli tam pisałeś podobnie tzn. ignorując pytania ludzi chcących pomóc, to
    się nie dziwię. Za moment tutaj będzie to samo.

    Jest jeszcze grupa pl.internet.pomoc.

    Remek

  • 10. Data: 2010-08-13 08:22:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.08.2010 17:57, Milosz K. pisze:
    > Swego czasu tam napisa?em, jednak nie potka?em sie ze zbyt ?yczliwym
    > przyjeciem. Dlatego pisze tutaj. W koncu pecet to pecet.

    Grupa pl.comp.pecet zajmuje się sprzętem komputerowym klasy
    PC, ale nie jego oprogramowaniem i konfiguracją. Więc piszesz
    na *złą* grupę.

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |