    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kondensator w przetwornicy.
    Date: Tue, 01 Oct 2013 22:55:26 +0200

    Powitanko,

    > Nie zaszkodzi, a najwyżej znacząco
    > zwiększy żywotność, zmniejszy straty i grzanie się. A różnica w cenie
    > nie jest aż tak ogromna, by warto się zastanawiać.

    To, ze nie zaszkodzi nigdzie, to ja wiem. Moze byc problem z
    dostepnoscia na juz. Pytanie jest, czy w tym konkretnym miejscu zwykly
    bedzie pracowac, czy zrobi spektakl "swiatlo i dzwiek";-)
    W koncu nie bedzie ladowany czesciej niz 100 razy na s, ale jak wyglada
    jego obciazenie, to juz jest dla mnie zagadka. Za bardzo niewyspany
    jestem, by to wymyslic. Dotychczas bawilem sie tylko malymi
    przetwornicami DC/DC do niskich napiec.

    > Zdefiniuj większego.

    Oryginalnie jest 180u/450v. Denko plaskie nie jest, jeszcze zyje, ale
    nabiera ochoty, by pokazac co ma w srodku;-) Jesli dobrze kumam, to jest
    to magazyn tych ok. 330v DC dla calej reszty. Wiec jedynym ograniczeniem
    dla pojemnosci sa diody przy pierwszym ladowaniu. Zgadza sie, czy jednak
    pelni tez jakas inna role i moja teoria jest do dupy?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa