    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Date: Tue, 18 Feb 2020 12:40:01 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4333027760$20200212111249@squadack.com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212140620.2d64e89e@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212155208.5f6cd88b@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212164832.7c600b22@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200212224320.095080e7@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20200213004854.2d2e64e1@mateusz>

    2020-02-13 o 00:48 +0100, Mateusz Viste napisał:
    > Niestety nie znalazłem dokumentacji tego programu, tylko gołą binarkę.
    > Program zajmuje 1184 bajtów pamięci - wliczając w to obsługę
    > klawiatury.

    Po dalszych pracach wykopaliskowych udało mi się zlokalizować
    pełniejszą wersję programu "ogonki" - tj. z oryginalną dokumentacją.
    Poniżej wklejam część o której wspominałem (ta, co to zrobiła na mnie
    wrażenie wiele lat temu).

    W 1991, nieodżałowany Andrzej Gróbel pisał tak:
    > Program nie przechowuje w pamięci generatorów znaków tylko same znaki
    > diakrytyczne tj. ogonki, kreski, kropki etc. Znaki te są wspólne dla
    > wszystkich generatorów (8x8, 8x14, 9x14, 8x16, 9x16) dzięki stosowaniu
    > odpowiednich korekcji przy nakładaniu ich na litery łacińskie. Dzięki
    > takiemu rozwiązaniu oraz wykorzystaniu jako obszar danych fragmentu
    > PSP udało się wielkość rezydenta ograniczyć do 1152 bajtów"

    Jeśli kto interesuje się archeologią, to tutaj link pod którym udało mi
    się odnaleźć ten znakomity zasób:

    https://web.archive.org/web/20050225123103/http://og
    onki.webpark.pl/

    Mateusz