  • Data: 2020-02-06 07:50:54
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.pl
    Pan Piotr Wyderski napisał:

    >Ale można, i w zasadzie nic to dzisiaj nie kosztuje -- o to mi
    >chodziło,
    >że argument z muzyką klasyczną jest całkiem nietrafiony.

    Akurat muzyka klasyczna w wersji "filharmonia" ma duzy zakres
    dynamiki.
    Te bity sie przydaja ... choc w mp3 chyba da sie zalatwic inaczej.

    Klasyczna w mp3 brzmi jakos gorzej ? Powinno sobie chyba swietnie z
    tym radzic.

    >Kiedyś dawno (pewnie ze sto lat temu) robiono badania, jaka jakość
    >dźwięku (pasmo, dynamika) najbardziej odpowiada słuchaczom. Wyszło,
    >że właśnie to kilka kHz znane nam z przekazu AM. To co powyżej, było
    >uznawane za nienaturalne w sztucznym przekazie -- bo ani to świnka,
    >ani morska.

    Dziwne. Czemu mialoby brzmiec gorzej niz naturalnie ?
    Zreszta przyszla era UKF FM, Hi-Fi i nikt nie narzekal na zbyt duze
    pasmo.

    Moze to skutek owczesnych glosnikow, wzmacniaczy, znieksztalcen itp ?

    >Nawet stereofonia jako taka została opatentowana bardzo
    >wcześnie, ale pies z kulawą nogą się tą ciekawostką nie
    >zainteresował,
    >patent wygasł.

    Moze za drogo kosztowalo, albo niedorobione bylo.

    J.