eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwKomu zlecić budowę strony i systemu?Re: Komu zlecić budowę strony i systemu?
  • Data: 2010-07-24 08:19:14
    Temat: Re: Komu zlecić budowę strony i systemu?
    Od: "Radek N." <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-07-24 08:57, Peter May pisze:
    > W dniu 2010-07-24 07:39, Radek N. pisze:
    >> Przygotowanie dedykowanej oferty to często kilkanaście godzin (a i nie
    >> rzadko kilkadziesiąt) - jeśli zgłaszają się "tłumy", to pracy jest dużo.
    >> Powstają więc osobne stanowiska zajmujące się tylko tym i w przypadku,
    >> gdy klientów jest więcej... nie warto traktować tego jako inwestycję w
    >> pozyskiwanie :)
    >
    > Dokładnie. Co więcej, w ofertach nie rzadko prezentujemy swoje pomysły i
    > rozwiązania, po czym klient zbierze 10 ofert a i tak dany projekt będzie
    > robiła np. jedna firma lub zięć, co założył sobie firmę informatyczną.
    > Przez co każdy z oferentów napoci się a klient dostaje bezpłatnie "na
    > talerzu" wszystko, co powinien zrobić w danym projekcie.

    Chyba nie do uniknięcia :) Często dobra oferta podrzuca szereg pomysłów,
    a końcowo jest odrzucana - bo wycena uwzględniała właśnie te dobre
    pomysły. Później te dobre pomysły są podchwytywane i partaczone przez
    zięcia ;)

    >> Osobiście czekam na czasy, gdy płacenie za przygotowanie oferty stanie
    >> się normą. Klient dostanie rzeczywistą ofertę, a wykonawca zanim się
    >> jeszcze podejmie pracy dokładnie wie (bo poświęci na to więcej czasu),
    >> co jest do wykonania.
    >
    > Problem tylko w tym, kiedy uznać moment warty zapłacenia za ofertę.
    > Inaczej każdy zrobi byle jaką ofertę a potem każe sobie za to zapłacić.

    Masz rację, budzi to kontrowersje. Ale przecież można wydłużyć rozmowy
    klient vs wykonawca/y, zbadać teren, zapytać o referencje innych firm,
    zapytać o przykładową ofertę, późniejszy sposób procedowania itd.

    Klient faktycznie ponosi ryzyko, ale jeśli ma sprawnego managera, to
    zmniejsza ryzyko wyboru firm-krzaków. Dodatkowo klient nie rozsyła
    zapytań ofertowych metodą "broadcast" ;) do wszystkich firm jakie
    przyjdą mu do głowy, bo podjęcie oferty będzie go kosztowało.

    Uczestniczę czasem w takim właśnie płatnym ofertowaniu i gdybym stał
    kiedyś po drugiej stronie barykady, to wolałbym zapłacić i mieć
    rzetelnie przygotowane oferty z prawdziwą wyceną i z wykonawcą, z którym
    mogę się spotkać i pogadać o szczegółach realizacji, a nie o pierdołach
    typu "będzie Pan zadowolony...".
    Ale to jeszcze długa droga do pokonania dla naszego rynku :)

    U nas często jeszcze robi się "konkurs grafików" (za friko oczywiście) i
    wybiera się ofertę z najlepszym layoutem. Później okazuje się, że ze
    względów funkcjonalności (którą na potrzeby konkursu nikt się nie
    przejmował) i tak cała ta grafika bierze w łeb :)

    --
    Pozdrawiam - Radek N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: