  • 1. Data: 2015-09-11 11:14:49
    Temat: Kompy poleasingowe
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Kolega, ktory duzo pracuje na tekstach (pisze, tlumaczy - tu bazy danyh
    maja po 100 MB i wiecej, robi DTP itd.) musi zmienic kompa, bo obecne AMD
    juz ledwie zipie.
    Czy jest sens, zeby kupowal cos poleasingowego na 12-mies gwarancji?
    Zapytal mnie, a ja nie umiem odpowiedziec. Macie jakies doswiadczenie z
    takim sprzetem?

    Widze na Allegro stacjonarne zestawy Della z i5, 4 GB RAM, malym dyskiem
    SSD, 250 GB HDD, naklejka win 7... Cena ok. 1200 zl. W sklepie nowka pewnie
    ze 2500. Warto zaryzykowac, do takich zastosowan...?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-09-11 11:20:20
    Temat: Re: Kompy poleasingowe
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Maciek wrote:

> [...]
    > SSD, 250 GB HDD, naklejka win 7... Cena ok. 1200 zl. W sklepie nowka pewnie
    > ze 2500. Warto zaryzykowac, do takich zastosowan...?

    Warto i nie warto zarazem.
    Ja bym brał raczej dużo tańszego poleasingowca, a potem samemu kupił
    nowy dysk i upgrejdował co tam potrzeba samodzielnie. Wyjdzie tyle samo,
    ale masz pewność, że dysk jest nowy, z gwarancją. Dyski w
    poleasingowcach to najczęściej padaka na ostatnich nogach - takie mam
    doświadczenie z trzema, które kupiłem.
    Oddzielna sprawa, to "naklejka Windows". Zdania są podzielone, ale wiele
    wskazuje na to, że sama naklejka nie wystarcza do tego, żeby spać
    spokojnie odnośnie legalności systemu Windows. Najlepiej kupić
    poleasingowca z systemem Windows 7 REF (for fefurbished computers).
    Wtedy jest nie tylko odpowiednia naklejka z napisem "for refurbished",
    ale także nośnik instalacyjny w postaci partycji na HDD i pozycja na
    fakturze.

  • 3. Data: 2015-09-11 11:59:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 11:20:20 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > Wtedy jest nie tylko odpowiednia naklejka z napisem "for refurbished",
    > ale także nośnik instalacyjny w postaci partycji na HDD i pozycja na

    Z szybkiej lektury kilka ofert na Allegro wynika,ze tak to wlasnie jest
    sprzedawane. Zrobilem za duzy skrot w pytaniu, sorry.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2015-09-11 12:00:21
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 11:20, Poldek pisze:

> [...]
    > Wtedy jest nie tylko odpowiednia naklejka z napisem "for refurbished",
    > ale także nośnik instalacyjny w postaci partycji na HDD i pozycja na

    Jest naklejka (taka brązowawa) + w zleżności od sztuki albo partycja
    albo nośnik fizyczny. Co do osobnej pozycji na FA dla Windy to nie
    spotkałem się z czymś takim.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2015-09-11 12:32:50
    Od: "Piotr" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > najczęściej padaka na ostatnich nogach - takie mam doświadczenie z trzema,

    Moje doświadczenia z poleasingowcami są wyłącznie pozytywne
    (już chyba z 10szt.).
    W tym żadnych problemów z dyskami twardymi.
    Zdarzyła mi się słaba ("wypalona" ?) nagrywarka DVD.
    Żadnych również problemów z ich czasem nietypowymi
    zasilaczami (przed którymi niektórzy bardzo przestrzegają).

  • 6. Data: 2015-09-11 15:07:11
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 11:14, Maciek pisze:

> [...]
    > SSD, 250 GB HDD, naklejka win 7... Cena ok. 1200 zl. W sklepie nowka pewnie
    > ze 2500. Warto zaryzykowac, do takich zastosowan...?

    Mam w pracy poleasingowe lenovo, u dziewczyny stoi poleasingowy
    fujitsu-simens a moja mama ogląda internet na poleasingowym hp
    podłączonym do tv.
    To są sprzęty nie do zdarcia, łatwe do rozbudowy i niezawodne. Czasami
    trzeba wymienić wiatrak na cichszy, albo zmienić ust w biosie,
    ale wykonaniem i funkcjonalnością te desktopy przebijają to co można
    kupić w segmencie konsumenckim, nawet z wyższej półki.

    Warto kupić z win 7 refurbished. Jak ktoś lubi, to całkowicie legalnie i
    bezproblemowo aktalizuje się do win 10.

    --
    LP PL

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2015-09-11 15:47:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr wrote:

    > Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Moje doświadczenia z poleasingowcami są wyłącznie pozytywne
    > (już chyba z 10szt.).
    > W tym żadnych problemów z dyskami twardymi.

    Być może kupujesz te droższe, świeższe. Jak kupiłem Esprimo 3 szt. po 99
    zł/szt. w tym Win 7 64, od razu z założeniem, że to tylko baza do
    modernizacji/rozbudowy. Kompy miały HDD 80GB z tego jeden nienajgorszy,
    drugi przy pierwszym sprawdzeniu checkdiskiem wyrzucał błędy, trzeci
    działał, ale jakoś tak głośno i mozolnie.
    Twardy dysk, to jest akurat taki element, którego nie żal kupić, bo
    obecne dyski SATA III (czy to HDD, SSHD, czy też SSD) spokojnie można
    będzie używać jeszcze długo w kolejnych komputerach. Podczas gdy
    topienie kasy w RAM i CPU to inwestycja na krótką metę, bo nie da się
    tego przełożyć do kolejnego kompa w przyszłości.

  • 8. Data: 2015-09-11 19:32:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2015 15:47:20 +0200, Poldek napisał(a):

    > Jak kupiłem Esprimo 3 szt. po 99
    > zł/szt. w tym Win 7 64, od razu z założeniem, że to tylko baza do
    > modernizacji/rozbudowy.

    I co w nich wymieniles?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2015-09-11 19:57:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Oddzielna sprawa, to "naklejka Windows". Zdania są podzielone, ale wiele
    > wskazuje na to, że sama naklejka nie wystarcza do tego, żeby spać spokojnie
    > odnośnie legalności systemu Windows.

    System jest legalny, ale można łamać licencję.

  • 10. Data: 2015-09-11 20:51:38
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...com>

    W dniu 2015-09-11 o 15:47, Poldek pisze:

> [...]
    > topienie kasy w RAM i CPU to inwestycja na krótką metę, bo nie da się
    > tego przełożyć do kolejnego kompa w przyszłości.

    Trzeba wiedzieć, gdzie kupować. Zamiast na alegro wyhaczyłem jeden z
    dużych sklepów internetowych. Dział komputery poleasingowe/
    wyprzedażowe. Kupiłem tam trzy komputery i wszystkie śmigają jak nowe.
    Ostatni - FS Celsius z win 7 refurb. (już aktalizowany do 10) z
    nowiutkim c2d e 8300, hdd 160 i 2 gb ramu (w dwóch kościach po 1 gb (a
    nie jak to ma miejsce u konkurencji, gdzie wpychają cztery 512, które
    trzeba z miejsca wywalić) do tego zasilacz 310w i duuuża obudowa za
    niecałe 200 zł.
    Po dodaniu karty, 2 gb ramu i drugiego dysku (a wszystko z domowego
    demoblu),dokupieniu monitora dell 17 i soundbara śmiga u dziewczyny aż
    miło. Gdyby uwzględnić rynkowe ceny elementów, to cały zestaw
    kosztowałby 500 zł (przepraszam, 600 z nową bezprzewodowa klawiaturą i
    myszką;)
    A pomyśleć, że miała kupić laptopa za 3 tys do obróbki tekstu i prostej
    grafiki, heh

    LP