eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomputery, obd, oszustwa i takie tam...Re: Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
  • Data: 2018-11-07 11:25:59
    Temat: Re: Komputery, obd, oszustwa i takie tam...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 6 listopada 2018 23:57:42 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Tue, 6 Nov 2018 09:05:11 -0800 (PST), s...@g...com napisał(a):
    >
    > > Bez przesadnych wstepow:
    > > Moje spostrzezena z dzialania komputerów pokladowych we fordach, ODB i pewnych
    dziwnosci.
    > >
    > > Focus, komputer notorycznie zanizal spalanie o 0.7-1.2l/100km. Nie mialem okazji
    porownac z OBD.
    >
    > A co pokazywał prędkościomierz przy 100km/h?
    > Może taki "przypadkowy błąd" że do wyliczenia zużycia paliwa została wzięta
    > zawyżona odległość wyliczana na potrzeby zawyżającego prędkościomierza?
    > Może to nie było zużycie paliwa na 100km, a np. na 107? :)
    >

    Predkosciomierz pokazywal 100 przy 105-107 GPS-owych wskazaniach. Zgrubsza.
    Ale juz przebieg byl raczej dobrze pokazany. No i OBD wewnetrznie dobrze liczy
    predkosc. Tylko pokazuje uzytkownikowi mniejsza (w usa pokazuje dobrze).

    > > I nastala dziwnosc. Po puszczeniu pedalu gazu widze ze obd raportuje ze pi*oko
    1.2l/h jednak w silnik idzie. A ponoc wtryskiwacze, komputer i ogolne pojecie jest
    takie ze wtedy wcale nie jest wtryskiwane paliwo.
    > > Podobnie jest i w fiescie(eu) jak i w escape(us).
    >
    > Jakiego koloru masz ten parametr na liście dostępnych parametrów?

    W ktorym miejscu? Tam gdzie sie dodaje wskaznik na dashboard mam tylko czarne i
    ciemnozielone. Te ciemno zielone sa aktywne.

    > Parametry jasnozielone, to te gdzie wartości są bezpośrednio odczytywane z
    > ECU (lub jakiś czujników telefonu).
    > Ciemnoniebieskie to już funkcje samego Torque gdzie wylicza je, często na
    > różne pokrętne (i słabo precyzyjne) sposoby na podstawie innych parametrów
    > (bywa że równiez już wyliczonych czy estymowanych).
    >
    > Zgaduję że robi to na podstawie ilości pobranego powietrza i założeniu
    > mieszanki stechiometrycznej.
    > Czyli właśnie w warunkach hamowania silnikiem - dostaniesz błędny wynik.
    >

    Pieron wie co tam se bierze. Nie ma przeszkod aby brac load z pedalu przyspieszenia i
    sobie kreatywnie cos przeliczyc. Poszperam se tam.

    > Poszukaj parametru z czasem otwarcia wtryskiwaczy (niektóre ECU go
    > raportują) - on będzie bardziej wiarygodny pod tym względem.
    >
    > > W zwiazku z powyzszym mam pytanie czy rzeczywiscie powszechna opinia o odcieciu
    przeplywu paliwa jest poprawna i czy sami jakies dziwnosci zauwazyliscie.
    >
    > Nie spotkałem samochodu z wtryskiem paliwa, który podawałby paliwo podczas
    > hamowania silnikiem - poza sportowymi komputerami z ALS.

    Taka jest powszechna opinia. A co sie dzieje praktycznie trudno stwierdzic bez
    grzebnięcia. Zerkne w te czasy wtryskow.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: