  • 11. Data: 2015-11-02 16:12:49
    Temat: Re: Komputer daje się włączyć raz na kilkanaście prób wciśnięcie przycisku power
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Tak czy owak płyta leży na 99%. Ciekawe jaki producent?
    > Właśnie pożegnałem płytę P4-M890T ECS-a. Też wszystkie kond. fajne na
    > oko :)

    Mówisz, że to płyta?
    Mam w ciemno kupić inną?
    Mój model to: AsRock N68C-GS FX dual DDR

    Przy okazji: co to za typ zasilacza o wielkości 13x13x7.5 cm?

    Zwykłe ATX mają około 15x15x8.5, ale taki nie wejdzie do obudowy.

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-11-02 16:41:57
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 16:12, Marcin N pisze:
> [...]

    Na 100% zasilacz, padł i tyle.
    Niedługo nie uruchomi się już nawet po setnej próbie.
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-11-02 16:49:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 16:41, Dawid pisze:

    > Na 100% zasilacz, padł i tyle.
    > Niedługo nie uruchomi się już nawet po setnej próbie.

    Jeśli padł to czy miernikiem mogę to wykryć? Co pomierzyć, żeby
    sprawdzić, czy działa?

    --
    MN

  • 14. Data: 2015-11-02 18:28:18
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 02.11.2015 o 15:55, Marcin N pisze:
    > Obejrzałem wszystkie kondensatory. Wszystkie optycznie idealne.

    To teraz warto sprawdzić zasilacz. Najpierw +5 i +12 na wtyczce
    zasilającej dysk twardy ATA, a potem resztę napięć na wtyku
    zasilającym płytę główną.

    Odchyłki >= 5% sugerują wadliwą pracę. Szczególnie zbyt niskie
    napięcia mogą powodować problemy z rozruchem.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 15. Data: 2015-11-02 18:30:52
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    news:5637861b$0$641$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : W dniu 2015-11-02 o 16:41, Dawid pisze:
    : >
    : > (...)
[...]

    A nie masz pod ręką drugiego PC-ta? To pożycz od sąsiada!

    Nie trzeba, póki co, wszystkiego demontować, jeśli postawisz dwie skrzynki
    blisko siebie, to da się bez wyjmowania zasilacza. Podciągniesz tylko
    najważniejsze kabelki, chyba sobie dopowiesz, które są niezbędne? I spróbuj "na
    krzyż": do PC-ta "A" podepnij zasilacz "B", i zobacz jaki to da skutek. A potem
    odwrotnie.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 16. Data: 2015-11-02 19:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Stary procesor AMD X2 64 4000+.
    >
    > Płyta dość nowa - jeszcze chyba na gwarancji, bo stara się zepsuła.
    > Płyta Am2/Am3. Nie pamiętam producenta i nie mogę teraz sprawdzić.
    >
    > Zasilacz stary jak procesor. Obudowa MicroTower i zasilacz mniejszy niż
    > typowy ATX, 300W.

    To jak na gwearancji to nie trac czasu i oddaj - sami sprawdza :)

  • 17. Data: 2015-11-02 19:11:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 16:12:49 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Mówisz, że to płyta?
    > Mam w ciemno kupić inną?
    > Mój model to: AsRock N68C-GS FX dual DDR
    Naprawdę nie masz jakiegoś testowego zasilacza? U każdego powinien leżeć
    pod łóżkiem :)
    > Przy okazji: co to za typ zasilacza o wielkości 13x13x7.5 cm?
    > Zwykłe ATX mają około 15x15x8.5, ale taki nie wejdzie do obudowy.
    A cholera wie. Chyba takiego nie widziałem.

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 18. Data: 2015-11-02 21:06:45
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 21:56, Marcin N pisze:
    > Wyeliminowałem przycisk power jako źródło awarii, bo nawet zwieranie
    > drutem nie zawsze włącza komputer.
    >
    > Podejrzewam więc albo zasilacz, albo płytę główną.
    > Jak to radzicie zdiagnozować?

    włącz komputer niech pochodzi z pół godziny. Wyłącz i od razu włącz, jak
    załapał za 1. razem to zasilacz stracił moc.
    Mozna tez odłączyć napędy i zostawić jeden moduł RAM, wyciągnąć grafę i
    odpalić na integrze. Po tem kastarcji komputer powinien zwiększyć
    częstość załączen to też wskazywałoby na zasilacz.

    --
    @foe_pl

  • 19. Data: 2015-11-02 22:22:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 18:30, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > krzyż": do PC-ta "A" podepnij zasilacz "B", i zobacz jaki to da skutek. A potem

    Po co takie kombinacje alpejskie ?
    Miernikiem za dwadzieścia czy trzydzieści złotych sprawdzi
    napięcia podczas "pracy" czy na "obciążeniu" jak kto woli
    i będzie wiedział czy to zasilacz czy nie.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-11-03 07:27:42
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-11-02 o 22:22, RadoslawF pisze:

    > Po co takie kombinacje alpejskie ?
    > Miernikiem za dwadzieścia czy trzydzieści złotych sprawdzi
    > napięcia podczas "pracy" czy na "obciążeniu" jak kto woli
    > i będzie wiedział czy to zasilacz czy nie.

    A czy jest możliwość że zasilacz impulsowy da niewygładzone napięcie
    wyjściowe? Np. piła o dość dużej amplitudzie? Miernik pokaże wartość
    uśrednioną, która może być bardzo bliska znamionowej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr