  • 1. Data: 2015-10-27 00:40:29
    Temat: Partycja odzyskiwania Windows 8 w laptopie - jak zrobić partycję dla Win 10?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Znajoma ostatnio bawiła się swoim laptopem z Windows 10 (którego miała
    zaktualizowanego z fabrycznie zainstalowanego Windowsa 8) i
    zainstalowała soft, który zasyfił jej system (chciała wyczyścić system
    jakimś programem typu CCleaner czy SpyBot - Search & Destroy, ale
    zamiast tego zainstalowała jakiś fake program do niby sprzątania systemu
    i ten programik jej namieszał w systemie).

    W każdym razie - system przywróciła z ukrytej partycji na dysku i na
    nowo zaczęła instalować aktualizacje do Windows 8, potem service pack
    upgrade'ujący do Win 8.1 a w końcu doinstalowała Windows 10.

    W jaki sposób wykonać kopię zapasową całego systemu Windows 10,
    zakładając, że - w przypadku jakiegoś błędu, czy awarii - będzie
    potrzeba przywrócenia jej z nośnika?

    Powiedzmy, że ma pendrive 32 GB: czy jest jakiś łopatologiczny program,
    który:
    a) stworzy obraz partycji razem z odpowiednim bootsectorem dla dysku,
    b) nagra go na pendrive,
    c) po wybootowaniu pena z tym programem i obrazem dysku spyta, czy
    nagrać ten obraz na dysk twardy w miejsce istniejącego systemu?

    I czy ktoś z Was kiedykolwiek próbował nagrać obraz systemu na partycję
    na dysku twardym, by była możliwość reinstalacji systemu za
    pośrednictwem komendy ratunkowej (reinstalacji z guzika F) z poziomu BIOS-u?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2015-10-27 11:14:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Krystek wrote:

    > Powiedzmy, że ma pendrive 32 GB: czy jest jakiś łopatologiczny program,
    > który:
    > a) stworzy obraz partycji razem z odpowiednim bootsectorem dla dysku,

    Nie wiem, czy do końca rozumiem o co ci chodzi, ale Clonezilla utworzy
    obraz partycji dysku i w razie potrzeby oczywiście z tego obrazu utworzy
    partycję wraz ze wszystkim. Działa to na zasadzie live CD. Jeżeli nie
    masz CD-ROM, to z pendrive pewne też pójdzie, ale osobiście nie próbowałem.

  • 3. Data: 2015-10-27 12:33:33
    Od: Hans Kloß <a...@g...com>

    Am Dienstag, 27. Oktober 2015 00:40:32 UTC+1 schrieb Krystek:
> [...]
    > na dysku twardym, by była możliwość reinstalacji systemu za
    > pośrednictwem komendy ratunkowej (reinstalacji z guzika F) z poziomu BIOS-u?

    Clonezilla działą również bardzo dobrze z USB. Osobiście mam Clonezilla na USB, a
    Obraz Dysku nagrywam na zewnętrznym dysku.

  • 4. Data: 2015-10-27 13:33:27
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.10.2015 Poldek <p...@i...eu> napisał/a:

    > partycję wraz ze wszystkim. Działa to na zasadzie live CD. Jeżeli nie
    > masz CD-ROM, to z pendrive pewne też pójdzie, ale osobiście nie próbowałem.

    Pójdzie bez problemu. A obraz można zapisać na zewnętrznym
    dysku albo NAS.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2015-10-27 23:26:12
    Od: Przemek <r...@o...pl>

> [...]
    > na dysku twardym, by była możliwość reinstalacji systemu za
    > pośrednictwem komendy ratunkowej (reinstalacji z guzika F) z poziomu

    DELL i HP mają opcję w sofcie do tworzenia kopii aktualnej dysku właśnie
    na partycji recovery.
    Zobacz czy nie ma tego ten model/egzemplarz.
    Pozdr.
    P.

  • 6. Data: 2015-10-28 15:22:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 00:40:32 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > I czy ktoś z Was kiedykolwiek próbował nagrać obraz systemu na partycję
    > na dysku twardym, by była możliwość reinstalacji systemu za
    > pośrednictwem komendy ratunkowej (reinstalacji z guzika F) z poziomu BIOS-u?

    Ja nie próbowałem, ale może coś się da zrobić na podstawie tego:
    http://www.fixitpc.pl/topic/936-wlasna-ukryta-partyc
    ja-recovery/
    Daj nam znać, jeśli się uda.

    --
    Akarm

  • 7. Data: 2015-10-29 01:15:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-10-28 15:22, Akarm pisze:

    > Ja nie próbowałem, ale może coś się da zrobić na podstawie tego:
    > http://www.fixitpc.pl/topic/936-wlasna-ukryta-partyc
    ja-recovery/
    > Daj nam znać, jeśli się uda.

    Dziękuję za poradnik. Ciekawy. Na to wcześniej nie trafiłem a sporo
    linków do tego typu artykułów mam w "ulubionych" w przeglądarce. Ale
    dzięki postowi Kamikazee na grupie *pl.comp.os.ms-windows.winnt*, na
    której podał link do programu AOMEI Backupper -
    <http://www.backup-utility.com/> trafiłem na AOMEI OneKey Recovery -
    <http://www.backup-utility.com/onekey-recovery.html> Planuję
    przetestować go na komputerze znajomej w pierwszej kolejności a poradnik
    zachowam na potem. Jest po polsku, więc może sama będzie chciała
    poeksperymentować na swoim laptopie :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2015-10-29 15:00:01
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]

    > W jaki sposób wykonać kopię zapasową całego systemu Windows 10,
    > zakładając, że - w przypadku jakiegoś błędu, czy awarii - będzie

    Dowolnym programem do tworzenia obrazów partycji. Tylko czy jest taka
    potrzeba? W10 ma wbudowane opcje resetu systemu bez potrzeby dodatkowych
    partycji. Poza tym jest możliwość pobrania w dowolnej chwili nośnika
    instalacyjnego ze stron producenta. Dzięki zmianom w aktywacji umożliwia
    on instalację na tzw. czysto nawet na pustym dysku.

    --
    Piotr Borkowski