    From: Dykus <d...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komponenty 0402 - lutował ktoś?
    Date: Tue, 17 Jun 2014 19:48:35 +0200

    Witam!

    Użytkownik AlexY napisał:

    > Żart czy ktoś Ci faktycznie tak wmówił?

    Tak, wmówił mi to producent kondensatorów. :)

    A poważniej, to kiedyś oglądałem jakieś materiały o lutowaniu, nie wiem
    czy nie były czasem z Elektroniki Praktycznej. I zdaje się tam napisali,
    że tak właśnie jest poprawnie. Popytam kolegów, może ktoś to jeszcze to
    ma...
    A drugie źródło to tak jak pisałem - znów mi się zdaje, że jak czytałem
    noty od producenta kondensatorów ceramicznych wielowarstwowych, to
    zaznaczał, żeby przy montażu grotem nie dotykać wyprowadzeń. Powinno się
    podgrzać samą cynę na padzie, zachowując odstęp od wyprowadzenia.
    Może mi się wydaje, ale kawałek paznokcia dam sobie uciąć, że tak
    właśnie było. :) Może zechce mi się tego poszukać...

    A jednak. Pierwszy z brzegu link z Googla - PDF, strona 31:
    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0CDMQFjAC&url=http%3A%
    2F%2Fglobal.kyocera.com%2Fprdct%2Felectro%2Fpdf%2Fad
    d_pdf%2Fmlcc_handling_e.pdf&ei=bn2gU5nOB-fE4gTJ5oD4B
    Q&usg=AFQjCNE7ZflO_NaouM5wBpYQ2Apd_F11-g&sig2=iLSafR
    5mCnB0IatUdCPQNA&bvm=bv.68911936,d.bGE

    I co Ty na to? :)

    PS nie widzę Twoich postów, więc formalnie odpowiadam nie Tobie... :)
    Korzystam z serwera 'news.atman.pl'.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.