  • 11. Data: 2013-04-25 15:52:35
    Temat: Re: Kompakt dla matki :)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "EMPI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ech, ale się porobiło. 7 lat temu Canon z tej serii czyli A610 miał
    > większą matrycę (1/1,6) tryby manualne i odchylany ekranik. A dzisiaj
    > A810 ??? załamka....

    Może po prostu A810 nie jest następcą A610?

    Canon "od zawsze" robił zarówno proste kompakty jak i bardziej zaawansowane
    i jedne i drugie nazywając Axxx

    Jakiś czas później zaczęli też serię Axxxx, ale nie wiem jak jest
    pozycjonowana.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-04-25 18:11:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> writes:

    > Przecież przy małym kompakcie i tak nie będzie robić wybitnych zdjęć.

    Przecież wielkość aparatu nie ma żadnego związku z "wybitnością" zdjęć.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2013-04-25 19:01:24
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    > Przecież wielkość aparatu nie ma żadnego związku z "wybitnością" zdjęć.

    Niby tak, ale ile wybitnych zdjęć widziałeś zrobionych telefonem?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 14. Data: 2013-04-25 19:57:33
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-25, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Z mojego doświadczenia starszej osobie zwykle łatwiej kupić dwa "paluszki"
    > niż znaleźć gniazdo USB.

    LOL. Bez przesady z tą starszą osobą. 57 lat :). Kobieta niekoniecznie
    śledząca nowinki, ale USB akurat kojarzy :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 15. Data: 2013-04-25 20:01:50
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-25, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Jeśli aparat będzie działał przez większość czasu na automatyce to Canon -
    > to nic się nie zmieniło od lat :-)

    Za to ceny się zmieniły chyba całkiem niedawno. Jakiś rok temu
    widywałem serię a3xxx poniżej 400 zł. W tej chwili jedynym
    sensownym Canonem w takim budżecie jest A2400 IS (A2500 nie ma IS, więc
    ignoruję).

    > Jeśli rodzicielka ma słaby wzrok to Nikon bo ma czytelniejsze menu choć
    > Canon jest w tej kategorii na drugim miejscu.

    Ma na tyle słaby, że raczej nie będzie próbowała robić zdjęć bez
    okularów :).

    > W zależności od wieku rodzicielki należałoby jeszcze popatrzeć na wielkość
    > przycisków.

    Pewnie powinienem od razu podać wiek. 57 lat. Manualnie sprawna, więc
    wielkość przycisków możemy spokojnie olać :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 16. Data: 2013-04-25 20:05:28
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-25, EMPI <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Ech, ale się porobiło. 7 lat temu Canon z tej serii czyli A610 miał
    > większą matrycę (1/1,6) tryby manualne i odchylany ekranik. A dzisiaj
    > A810 ??? załamka....

    Norma. 7 lat temu można było bez większego problemu kupić za kilka
    stów aparat z RAW (nie szukając daleko: mój, a teraz należący do mamy,
    Fuji S5500). Dziś trzeba wyłożyć około 1000 zł.

    A "numerek" modelu to naprawdę żaden wyznacznik, bo nikt się tego
    nie trzyma. Ważna jest cena, a 7 lat to mniej więcej 20% inflacji.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 17. Data: 2013-04-25 20:17:41
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-04-25, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Niby tak, ale ile wybitnych zdjęć widziałeś zrobionych telefonem?

    Ja widziałem sporo naprawdę niezłych. Zdecydowanie lepszych niż to,
    co produkuje większość ludzi chodzących po plaży z lustrzankami :).

    Wyraźnie zwracałem uwagę na czytelność menu itp. Spróbuj to ocenić
    w sklepie, gdzie 80% większość tanich aparatów jest wyłączona (i tak:
    wczoraj byłem z matką w Saturnie).

    Jakość zdjęć nie jest najważniejsza, ale jest ważna. Z mojej matki
    żaden fotograf, ale jak zdjęcia będą nieostre, trawa będzie fioletowa,
    a w rogach zdjęć będzie tylko mgła i syf, to nawet ona zauważy. Tym
    bardziej, że to jest aparat nie na rodzinne imprezki tylko na wakacyjne
    wypady, więc nieostre zdjęcie z miejsca, do którego już pewnie w życiu
    nie pojedzie, mogą popsuć nastój.
    Aparat ma być prezentem zamiast Fuji S5500, któremu w temacie jakości
    niewiele można było zarzucić w momencie premiery...

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 18. Data: 2013-04-27 13:41:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> writes:

    > Niby tak, ale ile wybitnych zdjęć widziałeś zrobionych telefonem?

    Telefony jeszcze niedawno miały zbyt małą rozdzielczość oraz praktycznie
    brak optyki (= free focus). Natomiast kompakty to zupełnie inna sprawa,
    nawet tymi tanimi można łatwo robić dobre technicznie zdjęcia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2013-04-27 13:48:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kosu <K...@n...com> writes:

    > Wyraźnie zwracałem uwagę na czytelność menu itp. Spróbuj to ocenić
    > w sklepie, gdzie 80% większość tanich aparatów jest wyłączona (i tak:
    > wczoraj byłem z matką w Saturnie).

    Korzystne jest obejrzenie instrukcji obsługi.

    > Jakość zdjęć nie jest najważniejsza, ale jest ważna. Z mojej matki
    > żaden fotograf, ale jak zdjęcia będą nieostre, trawa będzie fioletowa,
    > a w rogach zdjęć będzie tylko mgła i syf, to nawet ona zauważy.

    No ale aparaty, nawet te w lepszych telefonach, tego nie robią. Nieostre
    zdjęcia = poruszone, bo nawet AF TTL na max kontrastu da sobie zwykle
    radę. Fioletowej trawy nie będzie, balans bieli zwykle trafia dobrze,
    a nawet jeśli nie, to raczej tak daleko nie przejdzie (można też
    poprawić). Mgła w rogach to raczej domena większych szkieł. Tak czy
    owak, typowy zoom = 3x, to nie jest wtedy problem.

    Ilość światła, szybkość AF, zoomy (i rozdzielczości w tele), lampy,
    video, stabilizacja - tu są duże różnice, ale podstawowe sprawy to chyba
    wszystko robi poprawnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2013-04-27 13:50:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kosu <K...@n...com> writes:

    > Norma. 7 lat temu można było bez większego problemu kupić za kilka
    > stów aparat z RAW (nie szukając daleko: mój, a teraz należący do mamy,
    > Fuji S5500). Dziś trzeba wyłożyć około 1000 zł.

    Postęp w matrycach. W czasach CCD RAW to była kwestia softu, teraz
    trzeba to specjalnie zaplanować (w sprzęcie).
    --
    Krzysztof Halasa