  • 11. Data: 2010-06-23 08:10:56
    Temat: Re: Komórka jako modem?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 06:42:34 +0200, ALEX napisał(a):

    > Wkładasz modem do portu, resztę robi komp. Da się prościej?

    Sam fakt, że modem ma kawałek pamięci flash i wgrane sterowniki nie zmienia
    w zasadzie sposobu i niezawodności instalacji, bo dysk z którego to się
    wgra nie ma aż takiego znaczenia. Wgrywanie z cd odbywa się identycznie,
    poza jednym ruchem ręki więcej do zrobienia. Jak idzie dobrze, to idzie tak
    samo dobrze. Jak są problemy - to są identyczne w obydwu przypadkach.

    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
    Jan Strybyszewski

  • 12. Data: 2010-06-23 08:26:01
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 10:10, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > poza jednym ruchem ręki więcej do zrobienia. Jak idzie dobrze, to idzie tak
    > samo dobrze. Jak są problemy - to są identyczne w obydwu przypadkach.

    W przypadku komórki trzeba jeszcze wpisać atdcont cośtam(siakoś tak to
    leciało), w przypadku modemu tego nie ma.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 13. Data: 2010-06-23 08:55:44
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Wkładasz modem do portu, resztę robi komp. Da się prościej?

    tez tak kiedys myslalem, ale zmienilem zdanie
    po wlozeniu play-owego huawei e156g do laptopa z win 7...

    tzn. po wgraniu nowego firmware do modemu (na kompie z win xp),
    sciagnieciu sterow pod win 7 (bo na flashu byly tylko do xp i visty)
    i wylaczeniu virtal-cd (czyli flash'a) komenda at
    "AT^U2DIAG=256" wyslana z terminala na odpowiedni port com,
    to i owszem,
    tzn. tak - teraz ow modem jest zawsze wykrywany,
    w kazdym porcie usb;
    :)

    no, ale o tym to nawet pani z warzywniaka wie...

    > Z czego do czego chcesz SIM przekładać?

    myslalem, ze do internetu ma osobna karte sim
    "bo tak jest taniej" - a nie? :)

  • 14. Data: 2010-06-23 08:57:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 10:26:01 +0200, ALEX napisał(a):

    > W przypadku komórki trzeba jeszcze wpisać atdcont cośtam(siakoś tak to
    > leciało), w przypadku modemu tego nie ma.

    ciii... bo jeszcze któreś komórki usłyszą i bedę znów musiał wpisywać, a od
    paru lat (i paru komórek) nie musiałem tego robić

    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam
    racje)" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 15. Data: 2010-06-23 12:09:28
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 10:57, Waldek Godel pisze:

    > ciii... bo jeszcze któreś komórki usłyszą i bedę znów musiał wpisywać, a od
    > paru lat (i paru komórek) nie musiałem tego robić

    Ale raz zrobić *musiałeś*. A zmiana komórki to już drobiazg.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 16. Data: 2010-06-23 12:18:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:09:28 +0200, ALEX napisał(a):

    > Ale raz zrobić *musiałeś*. A zmiana komórki to już drobiazg.

    Nie, nie musiałem ani razu. Od paru lat. A od czasu Kaisera to już w ogóle
    - wystarczy AS na komputerze i Internet Connectio Sharing na Kajzerce, po
    paru sekundach pojawia się połączenie. Oczywiście nowsze modele też to
    mają, chyba, że operator zażyczył sobie kastracji. Ale jak ktoś używa softu
    kastrowanego przez operatora, to sam sobie jest winny. Nokie również tak
    się zachowują, tym razem wymagając 2 kliknięć w PC Suite

  • 17. Data: 2010-06-23 12:19:18
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 10:55, Q pisze:

> [...]
    > "AT^U2DIAG=256" wyslana z terminala na odpowiedni port com,
    > to i owszem,
    > tzn. tak - teraz ow modem jest zawsze wykrywany,

    Playowy Huawei E1750C, Win7 -> wtykłem do USB, komp zrobił resztę.

    > no, ale o tym to nawet pani z warzywniaka wie...

    Nie wypowiedziała się jakoś w temacie ;-)

    > myslalem, ze do internetu ma osobna karte sim
    > "bo tak jest taniej" - a nie? :)

    Owszem jest, ZTCP nie da się z niej dzwonić, ale gdzie chcesz ją
    przekładać i po co?
    ZTC wyczytałem jedyny sens ma wpakowanie SIMa do fona i sprawdzenie
    stanu konta.

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 18. Data: 2010-06-23 12:37:32
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 14:18, Waldek Godel pisze:

    > Nie, nie musiałem ani razu. Od paru lat.

    A wcześniej?

    > A od czasu Kaisera to już w ogóle
    > - wystarczy AS na komputerze i Internet Connectio Sharing na Kajzerce, po
    > paru sekundach pojawia się połączenie.

    Rozumiem że z fonami innych producentów to także działa?

    > Oczywiście nowsze modele też to
    > mają, chyba, że operator zażyczył sobie kastracji. Ale jak ktoś używa softu
    > kastrowanego przez operatora, to sam sobie jest winny.

    Oprogramowanie do mojego BT było od BlueSoleil, a ono chyba nie jest
    kastrowane?

    > Nokie również tak
    > się zachowują, tym razem wymagając 2 kliknięć w PC Suite

    Nie używam PC/Ovi Suite, jakieś takie niedorobione.
    BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm

  • 19. Data: 2010-06-23 12:51:58
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 14:37:32 +0200, ALEX napisał(a):

    > A wcześniej?

    wcześniej się parę razy zdarzyło

    > Rozumiem że z fonami innych producentów to także działa?

    Nie wiem, na szczęście nie muszę używać do tego celu

    > Oprogramowanie do mojego BT było od BlueSoleil, a ono chyba nie jest
    > kastrowane?

    Oprogramowanie telefonu a nie BT

    > Nie używam PC/Ovi Suite, jakieś takie niedorobione.

    Nie zauważyłem - jeżeli chodzi o PC Suite. Odkąd przejęli Pumę i ich
    Intellisync działa bardzo dobrze. Oczywiście podkreślam, że chodzi o PC
    Suite a nie popaprane OVI suite.

    > BTW orientujesz się czy OpenOffice Portable to wersja na smartfony?

    nie mam zielonego pojęcia, moje telefony są wyposażone w stosowne
    oprogramowanie, więc nie mam żadnej motywacji do szukania zastępników.

    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
    "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 20. Data: 2010-06-23 13:15:41
    Od: ALEX <a...@g...pl>

    W dniu 23-06-10 14:51, Waldek Godel pisze:

    > wcześniej się parę razy zdarzyło

    Tak z ciekawości: czego, oprócz HTC, używałeś/używasz?

    > Nie wiem, na szczęście nie muszę używać do tego celu

    I tu jest pies pogrzebany, Zosia pytała o e51. Tak więc Twoje
    rozwiązanie jest fajne, ale zupełnie nieprzydatne. Rozwiązanie z
    BlueSoleil ma tę zaletę że raz konfiguruje się potem podczepia dowolny
    fon z BT i modemem, bez jakiejkolwiek grzebaniny w czymkolwiek. Poza tym
    zapominasz o jednym, Twoja wiedza o fonach jest dużo powyżej
    przeciętnej, ale usilnie popierasz HTC z WM. A nie każdy chce tego używać.

    > Oprogramowanie telefonu a nie BT

    Jak ognia unikam brandowanych fonów.

> [...]
    >
    > nie mam zielonego pojęcia, moje telefony są wyposażone w stosowne
    > oprogramowanie, więc nie mam żadnej motywacji do szukania zastępników.

    Też mam MSOffice Mobile, ale dlaczego nie wgrać alternatywnego Office,
    jak jest ofkors :-)

    --
    ALEX 3310 6210 6310i 3200 6650 6810 6600 2680 6220cl 5530xm 5800xm