  • Data: 2010-06-13 17:04:12
    Temat: Re: Komarzyce atakują
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Konop napisał:

    > One są trochę bardziej sprytne... lecą niby do CO2, ale do światła też!
    > Jak mam zamknięte okno i zapalone światło, to na szybie (od zewnątrz)
    > siedzi mnóstwo komarów. Jak tylko je otworzę - wlatują do środka. CO2 mi
    > się "ulatnia" ?? :P...

    Ulatnia się, a co innego może robić?

    > Widziałem też pułapki na owady - siatka 3kV, dwie świetlówki UV...
    > ciężko mi powiedzieć na ile skuteczne to było (w sensie ile komarów
    > ginęło zanim ugryzły), ale po paru godzinach było w tym mnóstwo różnego
    > rodzaju owadzich zwłok...

    Do światła leci większość owadów. Budzą się nawet te dzienne, które
    w ciemności by nie latały. One zresztą wykorzystują Słońce do nawigacji
    -- lecą tak, by zachować w locie stały kąt względem światła. Dlatego
    w pobliżu żarówki głupieją i kręcą różne spiralki. I dlatego tyle tam
    niewinnych ofiar. A komarów wśród zwłok może być statystycnie mniej
    niż wśród żywych -- te mogą być bardziej zaintersowane prawdziwym
    źródłem ciepła i CO2, czyli ludźmi.

    > Sam myślałem właśnie o czymś podobnym - prosta przetwornica z pojedynczą
    > indukcyjnością zasilająca jakieś LEDy czy coś. Na tym samym rdzeniu -
    > drugie uzwojenie podłączone tylko do jakiejś siatki...

    Wszystko dobrze, tylko w środku powinien być lepszy emulator człowieka
    niż świetlówka. Jak już wspomniałem, płomień gazowy się sprawdza.
    Stosy zwłok nie są wtedy aż tak imponujące, ale skład gatunkowy jest
    taki jak powinien.

    > Tylko nie wiem, czy nie trzeba tego napięcia wyprostować... co będzie
    > skuteczniejsze, napięcie stałe, czy zmienne, kilkadziesiąt kHz??

    W USA były podobne dyskusje przed wprowadzeniem do użytku krzesła
    elektrycznego.

    --
    Jarek