-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kolejny wypadek według tego samego scenariusza
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <3...@g...com>
<5f6371d5$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5f63c39b$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<5f63c98d$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<5f643baf$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<5f64914d$0$19680$65785112@news.neostrada.pl>
<5f64c8c1$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<5f650452$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5f650c27$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<5f65308e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<5f666172$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
<5f6726b3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 20 Sep 2020 13:02:09 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5f6726b3$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 67
Message-ID: <5f6736b3$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.112.139
X-Trace: 1600599731 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17346 5.173.112.139:16091
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4657
X-Received-Body-CRC: 418071560
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685046
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-09-20 o 11:48, RadoslawF pisze:
>> Pieprzysz od rzeczy. Jesteś oporny na argumenty, które widać na filmie.
>
> Sam pieprzysz, na filmie nie ma argumentów, tam sa fakty.
Fakty, które są argumentami w tej dyskusji, że pierdzielisz głupoty.
>> Co z tego, że kierowca osobówki się zatrzymał? Kiedy kierowca busa
>> rozpoczął manewr wyprzedzania to kierowca osobówki jeszcze jechał.
>> Nie dość, że kierowca busa rozpoczął manewr wyprzedzania na
>> skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej, wyprzedzał tuż przed
>> przejściem i kontynuował na przejściu. Każdy z tych czynów jest
>> niedopuszczalny i stanowi wykroczenie w rozumieniu PoRD. Fakt, że
>> kierowca osobówki wpierdolił się kierowcy busa wymuszając
>> pierwszeństwo, ale nie o tym jest mowa w tym wątku, tylko o
>> potrąceniu, który jest bezpośrednim skutkiem wyprzedzania na przejściu.
>
> Omijanie stojącego nie jest wyprzedzaniem.
Niewiarygodne. Sam do tego doszedłeś, czy też ktoś Ci to powiedział?
Tyle, że ja pisałem o wyprzedzaniu, a nie omijaniu.
>> To, że kierowca osobówki się zatrzymał nie zmienia w cudowny sposób
>> czynu wyprzedzania w omijanie, ponieważ liczy się zamiar i
>> rozpoczęcie manewru. Ty natomiast przedstawiasz to jakby o tym czy
>> był to manewr wyprzedzania czy omijania decydował tylko i wyłącznie
>> moment samego potrącenie pieszych. Niestety w tym przypadku
>> zachowanie kierowcy busa tak samo stanowiłyby wykroczenia, nawet
>> gdyby nie potracił tych dziewcząt.
>
> Oczywiście że nie zmienia w cudowny, zmienia w naturalny pod warunkiem
> że faktycznie kiedy sprawca rozpoczął manewr to poprzedzające
> auto jeszcze jechało.
>
> Bo jeśli już nie jechało to pieprzysz podwójnie.
No to przyjrzyj się dokładniej co jest na filmie. Powiększ ten film,
zatrzymaj odtwarzanie i prześledź go klatka po klatce.
Kierowca osobówki skręca w prawo, zajeżdżając drogę kierowcy busa.
Kierowca busa zmienia pas na lewy i rozpoczyna manewr wyprzedzania
osobówki, która się jeszcze porusza. Kierowca busa nie zwalnia ani nie
zatrzymuje się przed pasami tylko wyprzedza na skrzyżowaniu (linia
ciągła) oraz bezpośrednio przed przejściem i na przejściu.
To, że samochód osobowy już stał w chwili uderzenia busa w pieszych nie
ma tu żadnego znaczenia, ponieważ bezpośrednią przyczyną wypadku było
wymuszenie pierwszeństwa na pieszych i niezachowanie należytej
ostrożności (Art.26 pkt.1)
Ponadto kierowca busa złamał:
Art. 26
Pkt.3. Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed
nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;
Masz jeszcze jakieś wątpliwości co do winy i kwalifikacji czynu kierowcy
busa?
Oczywiście kierowca osobówki wymusił pierwszeństwo na kierowcy busa, ale
to wykroczenie nie było bezpośrednią przyczyną wypadku.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.20 13:28 Shrek
- 20.09.20 13:44 RadoslawF
- 20.09.20 14:33 robot
- 20.09.20 14:39 Shrek
- 20.09.20 15:45 robot
- 20.09.20 18:56 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=