  • 141. Data: 2011-09-20 10:24:24
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :( - OT
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-20 08:54, Arek pisze:

    > Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
    > walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

    Jasne - Boeingi, które walnęły w WTC wyszły z tego bez szwanku.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 142. Data: 2011-09-20 10:59:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2011 10:14, Bartek Kacprzak pisze:

    > O kurwa :/
    >
    > nie wierze, ze ktos moze byc az takim idiota, zeby takie cos napisac.
    > Prosze powiedz, ze to byl taki zart a ty zapomniales wstawic emotke.

    Wiesz, ktoś tu wcześniej pisał, że nie wierzy w "aż takie" obrażenia
    Wałęsy przy zderzeniu z prędkością "tylko" 90km/h.

    A to prędkość jaką się uzyskuje przy upadku z mniej-więcej 8 piętra
    (licząc z parterem).

    OK, rzadko się zdarza, że w wypadku komunikacyjnym mamy zatrzymanie "na
    ścianie", ale nawet jakby ktoś zaczął tracić prędkość waląc w jakieś
    daszki czy pręty po drodze, a potem wylądował na poduszce strażackiej,
    to i tak byłby ładnie połamany. A pierwsze uderzenie mamy przy trafieniu
    motocyklem w stojący pojazd - tylko na kreskówkach w takiej sytuacji
    kierujący zawsze leci w górę łagodnym łukiem omijając elekenty
    konstrukcyjne motocykla czy trafionego samochodu.

    Głąby za dużo tandetnych filmów się na oglądali - i wg. nich skoro
    Spiderman może walnąć w ścianę, potem się z niej zsunąć lądując na
    samochodzie i odejść lekko utykając, to każdy jest tak odporny.

    A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
    a on leci prosto! Wot tiechnika!

  • 143. Data: 2011-09-20 11:57:08
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 10:24, Grejon pisze:

    > Jasne - Boeingi, które walnęły w WTC wyszły z tego bez szwanku.

    Ale tez nie byly zniszczone bardziej niz przeszkody w ktore trafily... :-)
    Wniosek jest prosty - gdyby konstrukcja budynkow wytrzymala to i
    samolociki by sie od niej odbily, chwile spadalyby lekko ogluszone, ale
    nad sama ziemia by sie ocknely, lekko zmachaly skrzydelkami i odlecialy...

    Pozdro

    Maseł

  • 144. Data: 2011-09-20 12:50:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Arek,

    Tuesday, September 20, 2011, 8:54:20 AM, you wrote:

> [...]
    -roztrzaskane-na-slupie-trzy-...
    > Tu ok. 200 tam ok. 250.

    Jasne. Może 25?

    > Tu betonowy słup tam miękkie bagno.

    Przy 300km/h nie ma czegoś takiego jak "miękkie bagno". Miękkie, żywe
    ptaki niszczą silniki. Przed katastrofą w Smoleńsku Tu154, który
    się rozbił, miał kontakt z ptakiem - dziób samolotu do wymiany.

    > Zrób test, wyrzuć np. TV przez okno na beton i na podmokły piasek.

    Ależ sam go zrób. Mocno się zdziwisz. Tylko zrób to z wysokości
    zapewniajacej osiągnięcie 200km/h co najmniej.

    > Oczywiście test jest do dupy, tak samo jak Twoje porównanie, bo
    > uderzenie jest pod kątem prostym. W przypadku TU, kąt był trochę
    > inny.

    Jasne. A górna część samolotu jest przystosowana do lądowania. Na
    bagnie szczególnie.

    > Za to projektuje się tak aby przy dowolnym kontakcie z przeszkodą
    > rozsypywały się na miliony części. Nie pozostawiając nawet śladu
    > uderzenia na przeszkodzie.

    Twoim zdaniem nie bylo śladów?

    > To pewnie jakaś funkcja ochronna dla obiektu z którym potencjalnie
    > taki samolot musiał by się zderzyć. W samochodach nazywa się to
    > ochrona pieszych. Kto by pomyślał, że Rosjanie tyle lat temu coś
    > takiego montowali w samolotach.

    Na szczęście mamy dostęp do telewizji. I możemy pooglądać różne
    programy o katastrofach lotniczych. I widzimy, jakie są skutki tych
    katastrof.

    > Ale to tylko rosyjskie samoloty tak mają, bo amerykański samolot potrafi
    > walnąć przy pełnej prędkości w prostopadłą przeszkodą, i nie rozsypuje się.

    Jasne. Pokaż samolot, który uderzył w Pentagon.

    Pojechałeś po bandzie tak, że hel z Maciarewiczem wysiadają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 145. Data: 2011-09-20 15:27:51
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-09-20 10:59, Andrzej Lawa pisze:

    > A amerykańskie samoloty... Wystarczy obejrzeć "Bonda" - urwane skrzydło,
    > a on leci prosto! Wot tiechnika!

    ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
    http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 146. Data: 2011-09-20 15:49:20
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Jasne. A górna część samolotu jest przystosowana do lądowania. Na
    > bagnie szczególnie.

    Ja w przeciwieństwie do Ciebie, nie jestem w tej kwestii takim specem.
    Cytat z wypowiedzi jakiegoś profesora fizyki (możliwe, że oszołom):

    "Kabina pasażerska przy znanych parametrach prędkości i przyspieszeń nie
    mogła się rozpaść na więcej, niż dwie lub trzy części. Znana energia
    kinetyczna płatowca nie wystarcza do rozerwania kadłuba na ogromną ilość
    części; nieznany fizyce byłby też proces, sposób takiej dezintegracji."
    http://tnij.org/nhuo

    ale to jakiś "zwyczajny" profesor więc może się nie zna, ja nie potrafię
    tego zweryfikować.

    > Twoim zdaniem nie bylo śladów?

    Może nie widziałem, możesz pokazać ślad jaki pozostawiło 70 ton
    rozpędzonego do ok 300km/h żelastwa w miękkich bagnach?

    > Na szczęście mamy dostęp do telewizji. I możemy pooglądać różne
    > programy o katastrofach lotniczych. I widzimy, jakie są skutki tych
    > katastrof.

    To prawda, możesz dać linka do podobnego uderzenia w ziemię samolotu z
    takimi skutkami?

    Pierwsze z brzegu:
    http://static1.money.pl/i/h/35/f124195.jpg
    http://p.web-album.org/80/65/80658838b6b9084b6556fca
    569abda55a,4,0.jpg
    http://p.web-album.org/db/39/db390a630829232594667d0
    bfa053792a,4,0.jpg
    http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319b
    eacf78aefa,4,0.jpg
    Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

    I druga sprawa, możesz dać linka do drugiej takiej katastrofy, gdzie
    nikt nie przeprowadził śledztwa wyjaśniającego przyczynę? Chodzi o takie
    podstawowe rzeczy jak sekcja zwłok, dokumentacja fotograficzna, badanie
    wraku. Kurde w przypadku zwykłej kolizji samochodowej robi się bardziej
    drobiazgowe wyjaśnienia.

    > Jasne. Pokaż samolot, który uderzył w Pentagon.

    Jak masz link to chętnie bym pooglądał.

    > Pojechałeś po bandzie tak, że hel z Maciarewiczem wysiadają.

    Nie ma jak argumentacja MAK, dlaczego spadł? Bo uderzył w brzozę, a skąd
    wiadomo, że uderzył w brzozę? No przecież spadł. Na swój sposób nawet
    zabawne.

    Ale jak już wojujesz Macierewiczem, specjaliści z FAA oraz NASA pewnie
    też jeżdżą po bandzie, bo nie oglądają TVN'u?
    http://tnij.org/nht9

    A.

  • 147. Data: 2011-09-20 15:54:28
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-20 15:27, Michał Baszyński pisze:

    > ba! nawet potrafią bez skrzydła wylądować:
    > http://www.youtube.com/watch?v=HLzRUqPI88U

    Może dlatego, bo nikt na niego nie naciskał i nie wytworzył mu się
    "tunel poznawczy".

    A.

  • 148. Data: 2011-09-20 17:06:18
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-09-20 15:54, Arek pisze:

    > Może dlatego, bo nikt na niego nie naciskał i nie wytworzył mu się
    > "tunel poznawczy".

    mam podejrzenie graniczące z pewnością, że na niego jednak naciskali.
    Żeby nie zgrywał bohatera tylko skakał. Ale on mógł w zasadzie skakać
    nawet w ostatniej chwili.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 149. Data: 2011-09-20 17:23:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-09-2011 15:49, Arek pisze:

> [...]
    > http://p.web-album.org/b2/83/b283f400cb460b42100319b
    eacf78aefa,4,0.jpg
    > Wszystkie cholery, łamią się, pękają, ale nie rozpadają.

    Wszystkie "wylądowały" na grzbiecie?
    http://www.youtube.com/watch?v=qib8Klqmc9E
    http://www.youtube.com/watch?v=Bgyiw0P8huY

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 150. Data: 2011-09-20 18:00:00
    Temat: Re: Kolejny szybki i bezpieczny :(
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-18 12:33:16 +0200, "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> said:

    > Powitanko,

    > http://kontakt24.tvn.pl/temat,smierc-na-trasie-ak-au
    to-splonelo,72959.html

    Tak koło 15 sekundy widać dowód, że pojazeem jechał samobójca albo
    ślepy. Dobrze, że nikogo nie zabił.
    Pewnie był zdziwiony, że nie ma mocy nadprzyrodzonych?

    > http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,rozbil-sie-w-no
    cy-wrak-nadal-stoi,192673.html

    "-

    Najprawdopodobniej kierujący fiatem dukato na słowackich tablicach nie
    zauważył, że kończy się mu pas Trasy Toruńskiej. "

    I ma nadal prawo jazdy?
    ;>>>

    > http://forum.gazeta.pl/forum/w,292,85681930,85681930
    ,Smiertelny_wypadek_na_Trasie_Siekierkowskiej.html

    "Kierowca

    jadącego z ogromną prędkością Mitsubishi wjechał w betonowe bariery,
    odgradzające kończący się pas ruchu."

    Raz, że mistubishi, dwa - że to bandyta, któryc chciał kogoś zabić,
    skoro jechał prosto na koniec pasa z ogromną prędkością.

    > http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,betonowe-b
    ariery-sposob-na-piratow-czy-zagrozenie,201698.html

    " -

    Są bardzo niebepieczne - mówi Lech Marcinczak, reporter"

    To śię świat nie podniesie po stwierdzeniu ustalonym na porannym kolegium.

    "Kierowcy nagminnie wymuszali pierwszeństwo, wjeżdżając na miejsce
    wydzielone z ruchu. Postawiono je po to, aby dbać o bezpieczeństwo
    uczestników ruchu drogowego."

    A to pewnie to jakaś złośliwa kobieta powiedziała na złość tobie?
    ;>>>

    Wprwdzie pada przyczyna zdarzeń:

    "- Kierowcy jeżdżą na pamięć"

    Ale ją odrzucasz, a reporter nie rozumie.

    Podsumujmy: gdy debil wpakuje się na bariery, bo jewst pijany, śpi,
    niedowidzi czy ma innych w dupie, to jest to tragedia
    Ale gdy taki ktoś zniszczy komuś samochód lub odbierze życie, to
    wszystko jest OK, bo bandyta ma prawo zabijać?
    ;>>>

    --
    Bydlę